Τα ελληνικά κρασιά κατακτούν την Αμερική
"Πριν λίγες ημέρες η σημαντικότερη εφημερίδα των ΗΠΑ, οι New York Times παρότρυνε τους αναγνώστες της να αφήσουν το Pinot Grigio που αποτελεί τη Νο 2 πιο δημοφιλή λευκή ποικιλία στις ΗΠΑ για ένα Ασύρτικο, Μοσχοφίλερο ή Ροδίτη. Όσο απίστευτη και αν φαντάζει η δήλωση αυτή, έχει να κάνει με το στοχευμένο πρόγραμμα που υλοποιούν εδώ και χρόνια ο ΟΠΕ, η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ) και οι Έλληνες οινοπαραγωγοί.»
Αυτό δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος Δ.Σ. και διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΕ Αλκ. Καλαμπόκης αναφερόμενος στα αποτελέσματα του προγράμματος προβολής των ελληνικών κρασιών, υπό τον τίτλο "New Wines of Greece", που υλοποιούν από κοινού η ΕΔΟΑΟ και ο ΟΠΕ και που χρηματοδοτείται από την ΕΕ και την Ελλάδα στο πλαίσιο της Κοινής Οργάνωσης Αγοράς Οίνου.
Το 2012 σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat οι εξαγωγές του ελληνικού κρασιού αυξήθηκαν περισσότερο από 37% στις ΗΠΑ ενώ σημαντικές Αμερικανικές και Καναδικές εταιρείες εισαγωγής συμπεριλαμβάνουν πλέον ελληνικά κρασιά στα χαρτοφυλάκιά τους. Τέλος, λόγω της αναμφισβήτητης υποστήριξης του ελληνικού κρασιού από την κοινότητα των οινοχόων της Βορείου Αμερικής η παρουσία του ελληνικού κρασιού στην κύρια εστίαση έχει βελτιωθεί σε τέτοιο βαθμό που πλέον η Ελλάδα για 3η συνεχή χρονιά παρουσιάζεται ως ξεχωριστή οντότητα στην ετήσια δημοσκόπηση που πραγματοποιεί το οινικό περιοδικό Wine & Spirits.
Οι εκδηλώσεις, στο πλαίσιο του προαναφερόμενου προγράμματος, περιελάμβαναν γευστικές δοκιμές, οινικά δείπνα, σεμινάρια, συμμετοχή σε εκθέσεις, συνέδρια και φεστιβάλ. Επιπλέον, οι δράσεις αυτές ενισχύθηκαν μέσω ενός ολοκληρωμένου προγράμματος διαφημιστικών καταχωρήσεων σε αμερικανικά και καναδικά, έντυπα και ηλεκτρονικά περιοδικά, όπως τα Food & Wine, Wine & Spirits, Food & Drink, Wine Spectator, Wine Enthusiast, Bon Appetit, Snooth, Eater, Urbandaddy αλλά και μέσα από την επίσκεψη ομάδας 21 Masters of Wine στη χώρα μας κατά το μήνα Απρίλιο.