Φορολογικές δηλώσεις: Τα λάθη και οι παγίδες που αυξάνουν το φόρο
Εκατομμύρια φορολογούμενοι καλούνται στις Εφορίες, για επανέλεγχο, σύμφωνα με δημοσίευμα εφημερίδας.
Σε ποιες περιπτώσεις καλούνται για επανέλεγχο οι φορολογούμενοι
Σύμφωνα με τους φοροτεχνικούς το σύστημα χτυπάει «κόκκινο» όταν εντοπίζει:
• μεγάλες βεβαιώσεις παρακράτησης φόρου από μισθωτές υπηρεσίες,
• μεγάλες βεβαιώσεις παρακράτησης φόρου από δελτία παροχής υπηρεσιών,
• υψηλές δαπάνες,
• χαμηλά κέρδη από έσοδα και τόκους,
• χαμηλά εισοδήματα από ελεύθερους επαγγελματίες,
• υψηλές αφορολόγητες δαπάνες,
• μεγάλες επαγγελματικές δαπάνες,
• μεγάλη επιστροφή φόρου από περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ.
Παράλληλα, στο μικροσκόπιο της Εφορίας μπαίνουν ελεύθεροι επαγγελματίες στων οποίων τους τραπεζικούς λογαριασμούς πιστώθηκαν ποσά άνω των 200.000 ευρώ και νομικά πρόσωπα με καταθέσεις ή αναλήψεις μετρητών που υπερέβησαν τα 300.000 ευρώ.
Τα εννέα λάθη που αυξάνουν το φόρο
Μια σειρά λαθών που μπορούν στην καλύτερη περίπτωση να αναγκάσουν τον φορολογούμενο να στηθεί στην ουρά της οικείας ΔΟΥ του για να τα διορθώσει, είτε, στη χειρότερη, να λάβει ένα φουσκωμένο εκκαθαριστικό. Για παράδειγμα:
• Λάθος αναγραφή εισοδήματος στο εκκαθαριστικό.
• Λάθος υπολογισμός του παρακρατούμενου φόρου.
• Πολλά ασφαλιστικά ταμεία δεν έχουν παρακρατήσει την εισφορά αλληλεγγύης.
• Μη επικαιροποίηση στοιχείων φορολογουμένων με ευθύνη του Taxis.
• Υπολογισμός εφάπαξ και επιδόματος ανεργίας ως εισόδημα.
• Διπλοεγγραφή ακινήτου.
• Διαγραφή ακινήτων χωρίς να έχουν μεταβιβαστεί.
• Λανθασμένη αναγραφή τετραγωνικών μέτρων στην ακίνητη περιουσία.
• Λάθος αριθμός παροχής ηλεκτρικού ρεύματος.
Ποια στοιχεία διασταυρώνονται αυτόματα από το ΤΑΧΙS
Με την κατάθεση της δήλωσης διασταυρώνονται αυτόματα:
• δαπάνες των φορολογουμένων για ασφάλιστρα,
• εισοδήματα που έχουν λάβει με έκδοση απόδειξης δαπάνης,
• μισθοί,
• συντάξεις,
• δαπάνες για δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων,
• δόσεις δανείων.
Τα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομίσει ο φορολογούμενος που καλείται για επανέλεγχο
Σε περίπτωση που το σύστημα εντοπίσει αποκλίσεις μεταξύ των δηλωθέντων και των στοιχείων της γενικής γραμματείας πληροφοριακών συστημάτων ο φορολογούμενος ειδοποιείται και πρέπει εντός 15 ημερών είτε να υποβάλλει χειρόγραφα, είτε ταχυδρομικώς τα παρακάτω έγγραφα:
• εκκαθαριστικά μισθοδοσίας,
• αποδείξεις ιατρικών δαπανών και νοσοκομειακής περίθαλψης,
• δίδακτρα φροντιστηρίων,
• ενοίκια κατοικιών
• ασφάλιστρα ζωής,
• ασφαλιστικές εισφορές,
• τόκους στεγαστικών δανείων πρώτης κατοικίας,
• παραστατικά επαγγελματικών δαπανών,
• αποδείξεις αγοράς καταναλωτικών προϊόντων