Οικονομικά αποτελέσματα της Lenovo
Η Lenovo Group ανακοίνωσε τα αποτελέσματα για το πρώτο οικονομικό τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2013, με τριμηνιαία έσοδα των $ 8,8 δισ., σημειώνοντας αύξηση 10% από έτος σε έτος. Την ίδια στιγμή, το πρώτο τρίμηνο τα προ φόρων εισοδήματα της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 16% από έτος σε έτος στα $ 215 εκατ., ενώ τα κέρδη αυξήθηκαν 23% από έτος σε έτος, στα $ 174 εκ., επιβεβαιώνοντας την απόφασή της να αναδειχθεί ηγέτιδα στην PC Plus εποχή, αναπτυσσόμενη επικερδώς σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές, τμήματα πελατών, και γραμμές προϊόντων.
Για πρώτη φορά, η Lenovo αναδείχθηκε στο μεγαλύτερο* κατασκευαστή προσωπικών υπολογιστών στον κόσμο, καταγράφοντας με τον τρόπο αυτό, το υψηλότερο τριμηνιαίο μερίδιο αγοράς στα χρονικά της, 16,7%, δηλ. αύξηση 1,7 μονάδων από έτος σε έτος. Οι αποστολές PC της Lenovo για το πρώτο οικονομικό τρίμηνο ήταν 12,6 εκατομμύρια μονάδες, πράγμα που σημαίνει ότι είναι το 17ο συνεχόμενο τρίμηνο που η Lenovo ξεπερνάει τη βιομηχανία στο σύνολό της, η οποία ήταν κάτω από 11% από έτος σε έτος.
Η Lenovo συνέχισε να επιταχύνει το μετασχηματισμό της σε PC Plus εταιρεία, και κατά το πρώτο οικονομικό τρίμηνο ήταν ο τρίτος μεγαλύτερος προμηθευτής smart-connected συσκευών (συμπεριλαμβανομένων των PC, smartphones και tablets), αυξάνοντας τις αποστολές της κατά 41% από έτος σε έτος. Οι συνδυασμένες πωλήσεις της Lenovo σε smartphones και tablets ξεπέρασε για πρώτη φορά τις πωλήσεις PC κατά τη διάρκεια του τριμήνου, γεγονός που αποδεικνύει τη δυναμική αυτών των δύο επιχειρήσεων. Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, η Lenovo έγινε ο τέταρτος μεγαλύτερος προμηθευτής smartphones στον κόσμο και σημείωσε την ταχύτερη αύξηση μεταξύ των κορυφαίων πέντε κατασκευαστών, με αύξηση 132%. Η επιτυχία της εταιρείας στα smartphones αποδεικνύεται και από τα αποτελέσματά της στην Κίνα, όπου η Lenovo κατέχει πλέον τη δεύτερη θέση της αγοράς, σημειώνοντας μία εντυπωσιακή ανάπτυξη 121% από έτος σε έτος.
Το μικτό κέρδος της εταιρείας για το πρώτο οικονομικό τρίμηνο αυξήθηκε κατά 14% από έτος σε έτος, δηλ. $ 1,2 δισ., με μικτό περιθώριο στο 13,6%. Τα λειτουργικά κέρδη για το τρίμηνο αυξήθηκαν 11% από έτος σε έτος, δηλ.$ 202 εκ. Τα βασικά κέρδη ανά μετοχή για το πρώτο οικονομικό τρίμηνο ήταν 1,67 σεντς ΗΠΑ (ή 12.96 HK). Τα καθαρά ταμειακά αποθέματα της 30ής Ιουνίου 2013, ανήλθαν σε $ 3,1 δισ.
«Σε μια δύσκολη αγορά για τα PCs, η Lenovo αναδείχθηκε σε καθαρό # 1 για πρώτη φορά και συνεχίζει να βελτιώνει την κερδοφορία της. Οι ισχυρές μας επιδόσεις στους υπολογιστές τροφοδοτούνται από την ισόρροπη ανάπτυξη, μέσω της συνεπούς μας στρατηγικής», δήλωσε ο Yang Yuanqing, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Lenovo. «Ενώ είμαστε πρώτοι στην κερδοφόρα ανάπτυξη στα PC, μετατρέπουμε ταχύτατα τη Lenovo σε μία PC Plus εταιρεία. Η PC Plus αγορά απαιτεί γρήγορη και αποτελεσματική καινοτομία, καθώς κινείται γρήγορα από premium προϊόντα σε mainstream και από την κυριαρχία των ώριμων αγορών σε ταχύτατα υπερ-αναπτυσσόμενες αγορές. Αυτό το είδος της αγοράς παίζει αποδεδειγμένα σημαντικό ρόλο για τη Lenovo. Η εταιρεία είναι πλέον σε καλύτερη θέση από τον ανταγωνισμό για να επωφεληθεί από αυτές τις σαφείς τάσεις της αγοράς».
ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ**
Τα έσοδα της Lenovo στην Κίνα ανήλθαν συνολικά σε $ 3,7 δισ. κατά το πρώτο οικονομικό τρίμηνο, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 5,6% από έτος σε έτος, αντιπροσωπεύοντας το 42% των παγκόσμιων εσόδων της Εταιρείας. Η ενισχυμένη αύξηση των εσόδων της Lenovo στην Κίνα, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό από την επιτυχία των smartphones και των tablets της, τα οποία αυξήθηκαν από κοινού κατά 76% από έτος σε έτος, αποδεικνύοντας το συνεχή μετασχηματισμό της Lenovo σε μία PC Plus εταιρεία. Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, η Lenovo ενίσχυσε περαιτέρω τη νούμερο ένα θέση της στην Κίνα, με αποτέλεσμα η εταιρεία να κερδίσει ένα 35,8% μερίδιο αγοράς της Κίνας, κατακτώντας ηγετικό ρόλο στη χώρα, ενώ η εταιρεία συνέχισε να ξεπερνάει τους κύριους ανταγωνιστές της, ιδιαίτερα στις αναδυόμενες πόλεις και την Περιφέρεια.
Στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, τα έσοδα της Lenovo ανήλθαν σε $ 1,3 δισ. το πρώτο τρίμηνο, ή 15% των παγκόσμιων εσόδων της εταιρείας. Οι αποστολές μονάδων της Lenovo στην Ασία και τον Ειρηνικό μειώθηκαν 8,1% από έτος σε έτος, καθώς η εταιρεία στρατηγικά ισορρόπησε μεταξύ της ανάπτυξης και της κερδοφορίας, προσπερνώντας ορισμένες μη κερδοφόρες συμφωνίες εκπαίδευσης στην Ινδία, για παράδειγμα. Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, η Lenovo συνεχίζει να κερδίζει μερίδιο και να σταθεροποιεί την πρώτη θέση που κατέχει στην Ιαπωνία, την πέμπτη μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο PC. Στην ASEAN, η εταιρεία κατέδειξε ισχυρή ανάπτυξη με μερίδιο αγοράς ρεκόρ 11,9%. Η Lenovo είναι σήμερα ο δεύτερος μεγαλύτερος προμηθευτής PC στην περιοχή, με μερίδιο αγοράς 13,2%.
Τα έσοδα της Lenovo από PC στην Ευρώπη / Μέση Ανατολή / Αφρική (EMEA) αυξήθηκαν εντυπωσιακά από έτος σε έτος κατά 18% κατά το πρώτο οικονομικό τρίμηνο, σε $ 1,9 δισ., αντιπροσωπεύοντας το 21% των παγκόσμιων εσόδων της Lenovo. Κατά τη διάρκεια του τριμήνου, οι αποστολές PC της Lenovo στην EMEA αυξήθηκαν κατά 18% από έτος σε έτος, σε σύγκριση με τη συνολική μείωση του κλάδου σε αποστολές PC στην περιοχή κατά 22%. Η εταιρεία κατέγραψε το υψηλότερο μερίδιο αγοράς στην ιστορία της στην περιοχή, 13,2%, που αντιπροσωπεύει αύξηση 4,4 μονάδες, από έτος σε έτος. Στο πρώτο οικονομικό τρίμηνο, η Lenovo κατέκτησε τη νούμερο ένα θέση σε PC σε δέκα χώρες της περιοχής, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, ενώ αναδείχθηκε σε νούμερο ένα στην Ανατολική Ευρώπη για πρώτη φορά, εδραιώνοντας περαιτέρω τη δεύτερη θέση της στην αγορά των PC στην περιοχή EMEA συνολικά.
Τα έσοδα της Lenovo στην Αμερική** ήταν $ 1.9 δισ. από έτος σε έτος για το πρώτο οικονομικό τρίμηνο, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 29% από έτος σε έτος, αντιπροσωπεύοντας το 22% των παγκόσμιων εσόδων της εταιρείας. Με ισχυρά αποτελέσματα τόσο στη Βραζιλία, την τρίτη μεγαλύτερη αγορά PC στον κόσμο όσο και τις ΗΠΑ, η Lenovo αύξησε το μερίδιο αγοράς της στην Αμερική κατά 9,7%, σημειώνοντας το υψηλότερο ποσοστό όλων των εποχών για την περιοχή, υψηλότερα κατά 2,1% από έτος σε έτος, βοηθώντας την εταιρεία να διατηρήσει την τρίτη θέση στην αγορά των PC στην Αμερική. Επιπλέον, η Lenovo πέτυχε διψήφιο μερίδιο αγοράς στη Βόρεια Αμερική, για πρώτη φορά, επωφελούμενη από την ισχυρή ανάπτυξη των επαγγελματικών PC, σημειώνοντας μερίδιο ρεκόρ 10,1%. Κατά το πρώτο οικονομικό τρίμηνο, οι αποστολές PC της Lenovo στην Αμερική αυξήθηκαν κατά 22% από έτος σε έτος, σε σύγκριση με τη συνολική μείωση αποστολών PC στο σύνολο της αγοράς κατά 4%.
Το πρώτο οικονομικό τρίμηνο σηματοδοτήθηκε από την κατασκευή PC στις ΗΠΑ, με τα εγκαίνια των εγκαταστάσεων παραγωγής στο Whitsett, στη Βόρεια Καρολίνα. Η γραμμή παραγωγής PC στις ΗΠΑ είναι ικανή να παράγει μερικά από τα νεότερα και πιο καινοτόμα Think προϊόντα της Lenovo, συμπεριλαμβανομένων των ThinkCentre M92p Tiny desktop, ThinkPad Tablet 2 και το ThinkPad Helix ultrabook.
Η νέα γραμμή παραγωγής PC στις ΗΠΑ δίνει τη Lenovo τη δυνατότητα να παραδίδει τα προϊόντα της με ακόμη μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και αξιοπιστία στους πελάτες της στη Βόρεια Αμερική, εκτός του ότι προσφέρει ένα πιο διευρυμένο σύνολο υπηρεσιών αναφορικά με τα PC, συμπεριλαμβανομένων των προσαρμοσμένων διαμορφώσεων των προϊόντων, απεικόνισης, tagging και πολλών άλλων.
ΠΡΟΪΟΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ
Κατά το πρώτο οικονομικό τρίμηνο, οι φορητοί υπολογιστές της Lenovo προσέφεραν τη μεγαλύτερη συνεισφορά στα παγκόσμια έσοδα της εταιρείας, αντιπροσωπεύοντας το 52% των συνολικών εσόδων της εταιρείας. Σε όλη τη βιομηχανία, οι μεταφορές laptop μειώθηκαν κατά 12,9% από έτος σε έτος. Παρά το δύσκολο περιβάλλον, οι ενοποιημένες πωλήσεις για τους φορητούς υπολογιστές της Lenovo σε όλο τον κόσμο κατά το πρώτο οικονομικό τρίμηνο ανήλθαν σε $ 4,5 δισ., σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 4,7% από έτος σε έτος. Η εταιρεία κέρδισε 1,9 μονάδες μεριδίου και κατέκτησε μερίδιο αγοράς 17,3%. Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, η Lenovo λάνσαρε πολλά νέα laptops που βοήθησαν στα αποτελέσματά της, όπως το ThinkPad T431s, το λεπτότερο της σειράς T, το Yoga 11s, το λεπτό convertible που ακολουθεί το δημοφιλές Yoga 13 με multi-mode δυνατότητες laptop, stand, tablet και tent modes, και τα αρκετά νέα touch-enabled laptops των Windows, μαζί με τα Lenovo Miix, αξιοσημείωτες για το λεπτό και ελαφρύ σχεδιασμό τους.
Η αύξηση αποστολών desktop PC της Lenovo ήταν σταθερή σε όλο τον κόσμο από έτος σε έτος, κατά το πρώτο οικονομικό τρίμηνο, σε σύγκριση με τη συνολική μείωση του κλάδου κατά 9,4%. Ως αποτέλεσμα, η Lenovo κέρδισε 1,5 μονάδες μεριδίου από έτος σε έτος και κατέκτησε μερίδιο αγοράς 16%. Οι ενοποιημένες πωλήσεις της Lenovo σε desktop μειώθηκαν κατά 2,8% από έτος σε έτος κατά το πρώτο τρίμηνο, στα $ 2,5 δισ., που αντιστοιχεί στο 28% των συνολικών εσόδων της εταιρείας. Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, η Lenovo λάνσαρε το νέο PC Horizon, μια συσκευή που φέρνει τους ανθρώπους μαζί με έναν εντελώς νέο τρόπο, επιτρέποντας μέχρι και τέσσερα άτομα να το χρησιμοποιούν ταυτόχρονα, αλληλεπιδρώντας με το περιεχόμενο και να παίζουν παιχνίδια με joysticks και ζάρια . Ενώ το Horizon έχει προσελκύσει την προσοχή των καταναλωτών και της βιομηχανίας για τη μοναδική λειτουργία «οικογενειακού τραπεζιού»-PC, εντυπωσιάζει επίσης με το υψηλής απόδοσης all-in-one 27-ιντσών desktop.
Οι ενοποιημένες πωλήσεις των προϊόντων Mobile Internet Digital Home (MIDH), συμπεριλαμβανομένων των smartphones και των tablets αυξήθηκαν κατά 105% από έτος σε έτος το πρώτο οικονομικό τρίμηνο, στα $ 1,2 δισ., αντιπροσωπεύοντας το 14% των συνολικών εσόδων της εταιρείας κατά τη διάρκεια του τριμήνου. Στην Κίνα, οι αποστολές smartphone της Lenovo αυξήθηκαν σημαντικά κατά 121% από έτος σε έτος, βοηθώντας την εταιρεία να διατηρήσει την ισχυρή θέση της ως ο δεύτερος μεγαλύτερος προμηθευτής smartphonesστην Κίνα. Κατά τη διάρκεια του τριμήνου, η Lenovo ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει την πώληση smartphones, συμπεριλαμβανομένου του νέου K900, του πρώτου smartphone στον κόσμο με βάση τον Atom Z2580 επεξεργαστή της Intel στη Μαλαισία, τη Σαουδική Αραβία, την Ταϊλάνδη και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Σε ταμπλέτες, η εταιρεία συνέχισε την ισχυρή δυναμική της, με τις αποστολές σε μονάδες να αυξάνονται περισσότερο από τρεις φορές από έτος σε έτος, ενισχυμένες από τη δυναμική του ThinkPad Tablet 2, δημοφιλές στους επιχειρησιακοί πελάτες της εταιρείας και από τα επτά ιντσών tabletsτης Lenovo, το A1000 και A3000, καθώς και το δέκα ιντσών S6000.
* Gartner & IDC 2Q 2013
**Στα προηγούμενα τρίμηνα, τα αποτελέσματα της Λατινικής Αμερικής περιλήφθηκαν στο τμήμα της Ασίας-Ειρηνικού. Ξεκινώντας από αυτό το πρώτο τρίμηνο του 2013/14 και εξής, η Λατινική Αμερική θα περιλαμβάνεται στην ενότητα της Αμερικής