Nielsen: Οριακή βελτίωση για το καταναλωτικό κλίμα το γ΄τρίμηνο
Το καταναλωτικό κλίμα στην Ελλάδα βελτιώθηκε ελαφρά το τρίτο τρίμηνο, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της εταιρείας Nielsen.
Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης αυξήθηκε κατά μία μονάδα σε σχέση με το περασμένο τρίμηνο και έφθασε στις 48 μονάδες, αλλά παραμένει πολύ χαμηλός σε διεθνή σύγκριση, καθώς ο παγκόσμιος μέσος όρος ανήλθε στις 94 μονάδες. Η έρευνα διεξήχθη από τις 14 Αυγούστου έως τις 6 Σεπτεμβρίου μεταξύ 30.000 καταναλωτών 60 χωρών, οι οποίοι κάνουν τις αγορές τους μέσω του διαδικτύου.
Σε χαμηλότερο επίπεδο διαμορφώθηκε ο δείκτης σε τρεις χώρες: Την Ουγγαρία (45 μονάδες), την Ιταλία και τη Σλοβενία (47 μονάδες και οι δύο), ενώ στο ίδιο επίπεδο με την Ελλάδα κινήθηκε η Κροατία.
Τη μεγαλύτερη άνοδο από τις χώρες της περιφέρειας της ευρωζώνης κατέγραψε η Πορτογαλία (+22 μονάδες). Ωστόσο, η κατανάλωση ήταν πολύ πιεσμένη και στη χώρα αυτή (55 μονάδες), καθώς και στην Ισπανία (56 μονάδες), ενώ στη Γαλλία ο δείκτης εμπιστοσύνης κινείται πολύ κάτω από το μέσο όρο (61 μονάδες).
Αντίθετα, στη Γερμανία, το καταναλωτικό κλίμα κινείται πολύ κοντά στον παγκόσμιο μέσο όρο (92 μονάδες).
Στις ΗΠΑ, η καταναλωτική εμπιστοσύνη αυξήθηκε κατά 2 στις 98 μονάδες, που είναι το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων έξι ετών, καθώς βελτιώθηκαν οι προοπτικές των Αμερικανών όσον αφορά την οικονομική τους κατάσταση και την εύρεση θέσης εργασίας.
Η έρευνα της Nielsen, ωστόσο, πραγματοποιήθηκε πριν από τη μερική αναστολή λειτουργίας του αμερικανικού δημοσίου στις αρχές του Οκτωβρίου, η οποία αναμένεται, σύμφωνα με τους ειδικούς, να πλήξει την αμερικανική οικονομία στο τέταρτο τρίμηνο.
Η Ινδονησία διατήρησε την πρώτη θέση στον δείκτη καταναλωτικού κλίματος (122 μονάδες), ακολουθούμενη από τις Φιλιππίνες, την Ινδία και την Ταϋλάνδη.