Ο ψηφιακός καταναλωτής ανατρέπει τα παραδοσιακά επιχειρηματικά μοντέλα
Εξάλλου, η αύξηση της χρήσης του Διαδικτύου ανά τον κόσμο οδηγεί στη δημιουργία ενός «ψηφιακού καταναλωτή», οι συνήθειες του οποίου θα ανατρέψουν τα παραδοσιακά επιχειρηματικά μοντέλα.
Τόσο οι εταιρείες συσκευασμένων καταναλωτικών προϊόντων, όσο και οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο του λιανικού εμπορίου, πρέπει να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες του νέου αυτού είδους καταναλωτή και να αξιοποιήσουν σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις για να τον προσεγγίσουν πιο αποτελεσματικά.
Το Διαδίκτυο και οι εφαρμογές (apps) για smartphones επηρεάζουν όλο και περισσότερο τη συνολική αγοραστική εμπειρία. Πολλοί καταναλωτές ενημερώνονται από ψηφιακές πηγές που δεν ελέγχονται από τους ιδιοκτήτες των προϊόντων (brands). Τα standards μπορούν να διασφαλίσουν ότι οι πληροφορίες που αφορούν ένα προϊόν είναι ακριβείς και ανταποκρίνονται στην αλήθεια. Τα brands έχουν πλέον τη δυνατότητα να δημοσιεύουν πληροφορίες σε έναν συγκεκριμένο ιστότοπο και να τις διοχετεύουν ανά τον κόσμο με διάφορες ψηφιακές εφαρμογές.
Σύμφωνα με σχετικές έρευνες, ποσοστό μεγαλύτερο του 36% του παγκόσμιου πληθυσμού έχει στην κατοχή του smartphone, 50% του συνόλου των λιανικών πωλήσεων επηρεάζεται από το Διαδίκτυο, ενώ 80% των καταναλωτών χρησιμοποιούν μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να αναζητήσουν καινούρια προϊόντα. Παρ' όλα αυτά, το 64% των ιστοσελίδων που προωθούν καταναλωτικά προϊόντα παρουσιάζει τουλάχιστον ένα και συνήθως περισσότερα προβλήματα σχετικά με την ακρίβεια, την παρουσίαση ή ακόμα και την πληρότητα των πληροφοριών που περιέχει.
Τα πρότυπα standards χρησιμεύουν ώστε τεχνολογίες όπως τα barcodes ή οι ραδιοετικέτες (radio frequency identification tags) να μετατρέπονται σε πηγές αξιόπιστων δεδομένων, συνδέοντας επιχειρήσεις και καταναλωτές με πρωτοποριακά συστήματα και διευκολύνοντάς τους να προσωποποιήσουν την επικοινωνία τους, μέσω εφαρμογών όπως: proximity apps, push notifications, interactive digital signage, gamification, foursquare, augmented reality marketing (μάρκετινγκ επαυξημένης πραγματικότητας) και άλλα συναφή εργαλεία.