ΓΣΕΒΕΕ: Η κρίση έχει επεκταθεί και στα εμπορικά κέντρα
Επιπλέον, τα εμπορικά κέντρα ενδυναμώνονται από τα εγγενή χαρακτηριστικά των ίδιων των συγκροτημάτων, όπως την ενιαία οργανωτική - διοικητική δομή και μηχανισμούς οικονομικού ελέγχου, ενώ επιπλέον διαθέτουν και πλεονεκτήματα που απορρέουν από το μελετητικό και τεχνικό υπόβαθρό τους στα στάδια της χρηματοδότησης, της χωροθέτησης, του σχεδιασμού, της κατασκευής και της λειτουργίας τους προκειμένου να καθίστανται βιώσιμα.
Στο μεταξύ, αν και φαίνεται τα δεύτερης γενιάς εμπορικά κέντρα να αντέχουν στην ύφεση, ωστόσο από τα στοιχεία της έρευνας προκύπτει ότι εντός του 2012 κατέγραψαν τις πρώτες απώλειες της δυναμικής τους με κάθετη πτώση του κύκλου εργασιών τους λόγω της μεγάλης μείωσης των υφιστάμενων μισθωμάτων (συνεπώς και εσόδων), στην αποχώρηση μισθώσεων και στην αύξηση του ποσοστού των κενών εμπορικών χώρων εντός του συγκροτήματος, στη μεγάλη μείωση της τοπικής ιδιωτικής κατανάλωσης , στην έλλειψη παροχής ρευστότητας από το ιδιοκτησιακό σχήμα αλλά και από τις τράπεζες και στην έλλειψη νέων προς επένδυση κεφαλαίων.
Ο καθηγητής του Χαροκόπειου, Παύλος Μαρίνος Δελλαδέτσιμας, που επιμελήθηκε την έρευνα μαζί με τον Γιάννη Λουκάκη, στην τοποθέτησή του σημείωσε ότι η ανύπαρκτη χωροταξική και πολεοδομική στρατηγική της Ελλάδας είναι το βασικό θέμα που χρειάζεται αλλαγή μετά από διάλογο και συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων πλευρών.
Όπως ανέφερε, στη χώρα συμβαίνει το παράδοξο «πάρα πολλά μεγάλα καταστήματα και σούπερ μάρκετ να είναι παράνομα, διότι δεν υπάρχει πλαίσιο για τη λειτουργία τους».