Επενδυτικό ενδιαφέρον της Friedmann για το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»
Όπως ανέφερε ο Έρικ Τσένγκ (Eric Cheng) διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου FPAM, η κοινοπραξία εδώ και τρία χρόνια εξετάζει τη δυνατότητα συμμετοχής της στην ιδιωτικοποίηση του ΔΑΑ αναπτύσσοντας συγκεκριμένο επενδυτικό πλάνο, το ύψος του οποίου δεν αποκάλυψε τονίζοντας ότι είναι εμπιστευτικό.
Ο κ. Τσένγκ διευκρίνισε ότι η κοινοπραξία είχε αρκετές συναντήσεις με την κυβέρνηση εκφράζοντας επίσημα το ενδιαφέρον της για συμμετοχή στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ΔΑΑ και αναμένει την έναρξη της διαδικασίας του διαγωνισμού. Δεν απέκλεισε κανένα ενδεχόμενο αλλά ανέφερε ότι η κοινοπραξία ενδιαφέρεται για την απόκτηση πλειοψηφικού ποσοστού και της πλειοψηφίας για όσο μεγαλύτερο χρονικό διάστημα γίνεται, γεγονός που θα της επιτρέψει να κινητοποιήσει ένα σημαντικό ύψος επενδύσεων που απαιτείται.
Πρόθεση της κοινοπραξίας, όπως είπε ο κ. Τσένγκ, είναι να αναδείξει τον ΔΑΑ σε διεθνή κόμβο για επιβάτες και εμπορεύματα, προσελκύοντας έναν μεγάλο αριθμό από τους ολοένα αυξανόμενους επιβάτες από την Ασία προς την Ευρώπη, προσφέροντας νέες προοπτικές στην τοπική οικονομία.
Πρόκληση για την κοινοπραξία, όσον αφορά στο επενδυτικό ενδιαφέρον που εκδηλώνει για το ΔΑΑ, αποτελεί η δυνατότητα ανάπτυξης του αεροδρομίου το οποίο εξυπηρετεί περίπου 12 εκατ. επιβάτες και με τις κατάλληλες επενδύσεις θα μπορέσει να πετύχει τον στόχο των 50 εκατ. επιβατών. Είναι ένα αεροδρόμιο που δεν είναι πλήρως ανεπτυγμένο και μπορεί να αναπτυχθεί περαιτέρω κατασκευαστικά.
Ερωτηθείς σχετικά με επιστολή του ΤΑΙΠΕΔ στην οποία εκφραζόταν απορία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος από την κοινοπραξία για τον ΔΑΑ τη στιγμή που δεν έχει ανακοινωθεί η πώλησή του, ο κ. Τσένγκ τόνισε ότι από τις επαφές με την κυβέρνηση τα τρία τελευταία χρόνια έχουν την εκτίμηση ότι υπάρχει ενδιαφέρον από την ελληνική πλευρά. «Δεν θεωρούμε ότι είναι πολύ νωρίς για την εκδήλωση ενδιαφέροντος» δήλωσε ο κ. Τσένγκ και παράλληλα πρόσθεσε ότι το πρόγραμμα της τρόικας αποδεικνύει ότι πολύ σύντομα το αεροδρόμιο θα ιδιωτικοποιηθεί.
Σύμφωνα με τον κ. Τσένγκ, η κοινοπραξία έχει αξιολογήσει το δυναμικό πολλών αεροδρομίων σε όλη την Ευρώπη πριν να επικεντρωθεί στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Επίσης, μελέτησε προσεκτικά τις διάφορες πτυχές της λειτουργίας και των υποδομών του. «Πιστεύουμε ότι μπορούμε να προσθέσουμε αξία στην επιχείρηση, δεν είμαστε εδώ για να διευθύνουμε το ΔΑΑ απλώς καλύτερα. Είμαστε εδώ για να δημιουργήσουμε μία γέφυρα μέσω αέρος, μεταξύ της Ελλάδας και της Κίνας, της μεγαλύτερης, ταχύτερα αναπτυσσόμενης και σύντομα της πλουσιότερης οικονομίας τους κόσμου» και συνέχισε: «Έχουμε ξεκάθαρο όραμα για την περαιτέρω ανάπτυξη του ΔΑΑ, ώστε να μετατραπεί σε ένα λειτουργικό διεθνή κόμβο με πολλαπλές και αλληλένδετες δραστηριότητες. Στόχος μας είναι να επωφεληθούμε από το αναπτυξιακό δυναμικό της κινεζικής οικονομίας, προσελκύοντας περισσότερους τουρίστες από την Ασία και δημιουργώντας νέες δραστηριότητες υψηλής αξίας καθώς και θέσεις εργασίας για την ελληνική οικονομία».