Η Ζυθοποιία Χίου ρίχνει… άγκυρα στη Θεσσαλονίκη

Ο Μάνος Ναζλίδης και ο Αμύγδαλος Ιακώβου συναντήθηκαν το 2009 στη Χίο, και ένα χρόνο αργότερα δημιούργησαν την επιχειρηματική δραστηριότητα «ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ ΧΙΟΥ».

Το 2012 ξεκίνησε η παραγωγή και η εμφιάλωση της Φρέσκιας Μπύρας Χίου η οποία παράγεται από εκλεκτές ποικιλίες βύνης και ολόκληρο λυκίσκο, ζυμώνεται και ωριμάζει για 4 έως 6 εβδομάδες και αποτελεί μια καινοτόμο πρόταση στην αγορά. Η διακίνηση των πρώτων παρτίδων –κάθε μία είναι και διαφορετική- σε μεγάλες πόλεις της Ελλάδας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Βόλο, Πάτρα, Καλαμάτα κ.ά) έγινε το 2012 ενώ το 2013 –χρονιά κρίσης ακόμη- η επιχείρηση ξεκινά προσλήψεις προσωπικού, αφού το 2014 η ζήτηση της Φρέσκιας Μπύρας Χίου αναμένεται να τετραπλασιαστεί (το 2012 η παραγωγική ικανότητα ήταν 110 εκατόλιτρα μπύρας και ανάλογα με τη ζήτηση προβλέπεται τώρα τετραπλάσια).

Αυτή η φρέσκια μπύρα μαζί με τοπικούς μεζέδες παρουσιάστηκε την παραμονή της Πρωτομαγιάς στο ΖΥΘΟ στο πλαίσιο του... ταξιδιού που ξεκίνησε η Δέσποινα Μαυρομάτη και οι συνεργάτες της προκειμένου να γνωρίσουν στο ελληνικό κοινό τις ελληνικές μικροζυθοποιίες αλλά και τα τοπικά προϊόντα περιοχών απ όλη την Ελλάδα.

Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο Κωνσταντίνος Μπίλλιας παραγωγός, εισαγωγέας και διακινητής- μεταξύ άλλων -προϊόντων μικροζυθοποιίας «η παραγωγή μπύρας από ελληνικές μικροζυθοποιίες δημιουργεί ένα νέο εμπορικό κομμάτι στην αγορά που πριν δεν υπήρχε. Εισάγονται μηχανήματα και πρώτες ύλες και η τάση της εμπορικής κατανάλωσης είναι αυξητική».

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν επιχειρηματίες, εκπρόσωποι φορέων, πρόσωπα του πανεπιστημιακού χώρου, υποψήφιοι των επερχόμενων εκλογών και δημοσιογράφοι.

Ολοένα και καλύτερες οι Ελληνικές μπύρες

Μπορεί πριν μερικά χρόνια η παραγωγή αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα να περιορίζονταν στο κρασί και το ούζο, σήμερα όμως οι μικρές ελληνικές ζυθοποιίες κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Σε διάφορες περιοχές της χώρας δημιουργήθηκαν μονάδες που οι πωλήσεις τους αυξάνονται χρόνο με το χρόνο καθώς παράγουν εξαιρετικές μπύρες, αποδομώντας την εικόνα των ξένων πολυεθνικών σημάτων που κυκλοφορούν στην αγορά. Οι μονάδες αυτές εστιάζουν στην παραγωγή ποιοτικών προϊόντων (φρέσκες, μη παστεριωμένες μπύρες περιορισμένης διάρκειας ζωής) με παραδοσιακές μεθόδους, επωφελούμενες από τη σταδιακή στροφή των καταναλωτών στις εγχώριες μπύρες.

Η φρέσκια μπύρα από τις ελληνικές μικροζυθοποιίες έχει περιορισμό στο χρόνο κατανάλωσης, όπως και το φρέσκο γάλα. Αυτό σημαίνει ότι η διακίνησή της γίνεται με ειδικά ψυγεία. Παρόλα αυτά οι φρέσκιες ελληνικές μπύρες βρίσκονται σε εστιατόρια και αρκετές κάβες σε μεγάλες πόλεις της Ελλάδας , σε ξενοδοχειακές μονάδες και σε τουριστικά σημεία σε όλη τη χώρα. Ορισμένες από τις ελληνικές μικροζυθοποιίες έχουν ξεκινήσει εξαγωγές στο εξωτερικό και συμμετέχουν σε διεθνή φεστιβάλ αφήνοντας εξαιρετικές εντυπώσεις ενώ αποσπούν το ένα μετά το άλλο τα βραβεία διεθνών εκθέσεων και διαγωνισμών. Μία από τις ελληνικές μικροζυθοποιίες μάλιστα που βραβεύτηκε για τη φρέσκια μπύρα στο εξωτερικό παράγει τώρα μπύρα κατά παραγγελία για την αγορά της Αγγλίας!

Typosthes

Διαβάστε επίσης: Θεσσαλονίκη: "Κουβεντιάζοντας για το θηλασμό" στις βιβλιοθήκες