Στον πάγο και τα μεγάλα έργα
Το έργο του αεροδρομίου στο Καστέλι αναμένεται ότι θα οδηγηθεί σε νέα παράταση. Για το έργο, προϋπολογισμού 800 εκατ. ευρώ, ενδιαφέρονται οι κοινοπραξίες Ελλάκτωρ-Vinci, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ACS και J&P ΑΒΑΞ - Bouygues. Το έργο είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις προβλέψεις για την πορεία του ελληνικού τουρισμού και του κυκλοφοριακού φόρτου, μεγέθη που είναι δύσκολο να προσδιοριστούν μέχρι να αποκρυσταλλωθεί η πολιτική που θα εφαρμόσει το νέο οικονομικό επιτελείο.
Η σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα Κόρινθος- Τρίπολη-Καλαμάτα τελεί υπό την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και εν συνεχεία της Βουλής, συνεπώς η εκκρεμότητα παρατείνεται μέχρι τη λειτουργία της νέας Βουλής. Το παρήγορο με το έργο είναι ότι έχει αποπερατωθεί σε ποσοστό 95%, κάνοντας τη διαδρομή Αθήνα- Καλαμάτα περίπου 2 ώρες και κάτι. Ωστόσο, μέχρι να εγκριθεί η αναθεωρημένη σύμβαση παραχώρησης, θα εκκρεμεί η ολοκλήρωση του κλάδου Λεύκτρο- Σπάρτη και του περιφερειακού δρόμου της Καλαμάτας.
Το ίδιο έργο θα δούμε και για το έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας, προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ. Παρόμοια είναι η εξέλιξη στην υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας – Αιτωλοακαρνανίας.
Και πάμε στη γραμμή 4 του μετρό. Η δημοπράτηση του πρώτου τμήματος από το Άλσος Βεΐκου μέχρι το Γουδή, έπρεπε να έχει γίνει έως...σήμερα το βράδυ (31/12/2014), όπως είχε διαβεβαιώσει ο αρμόδιος υπουργός Μ. Χρυσοχοΐδης. Το αρχικό χρονοδιάγραμμα προέβλεπε ότι ο διαγωνισμός θα διαρκέσει ένα χρόνο, με τις κατασκευαστικές εργασίες να ξεκινούν αρχές 2016 και να αναμένεται να ολοκληρωθούν μετά από επτά χρόνια. Αυτές τις προθεσμίες, προφανώς πρέπει να τις ξεχάσουμε...