Σούπερ μάρκετ: 680 εκατ. ευρώ λιγότερα πλήρωσαν οι καταναλωτές λόγω προσφορών
Της Μαρίνας Πρωτονοταρίου
Μάλιστα σύμφωνα με σχετική έκθεση παρουσιάζεται σαφής αυξητική τάση της έντασης των εκπτώσεων, αφού η ποσοστιαία μέση έκπτωση αυξήθηκε από 12,8% το Α’ εννιάμηνο του 2013 σε 15,4% το Α’ εννιάμηνο του 2014. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τη μείωση των τιμών οδήγησε σε ακόμα μεγαλύτερη πραγματική μείωση τιμών για τις κατηγορίες προϊόντων που εξετάζονται της τάξης του 3,5%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης κατά μέσο όρο ο καταναλωτής εξοικονομεί περίπου 15% χάρη στις προωθητικές ενέργειες στα μεγάλα σούπερ μάρκετ. Οι μεγαλύτερες εξοικονομήσεις εμφανίζονται στα απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων με 34%, στο αλεύρι για όλες τις χρήσεις με 22%, στα ζυμαρικά με 22%, στις σερβιέτες κατά 21%. Όλες οι κατηγορίες παρουσιάζουν εξοικονομήσεις οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν πέφτουν κάτω του 4%.
Σημειώνεται ότι η συνολική αξία αυτών των ενεργειών για το σύνολο του 2014 υπολογίζεται άνω των 680 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε πάνω από 160 ευρώ όφελος ετησίως ανά νοικοκυριό. Η ποσοστιαία μέση έκπτωση στα μεγάλα σούπερ μάρκετ αυξήθηκε από 12,8% το 2013 σε 15,4% το 2014. Άρα με πραγματική μείωση τιμών για τις εξεταζόμενες κατηγορίες το 2014 σε σχέση με το 2013 ήταν της τάξης του 3,5%.
Η συγκεκριμένη έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας τιμών των προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (μεγάλα σουπερμάρκετ) και αφορά τις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ στην Ελλάδα και συγκεκριμένα την περίοδο Ιανουάριο-Σεπτέμβριος 2014.