Συμμαχία για την προστασία του ηλεκτρονικού εμπορίου
Με στόχο την καλύτερη ενημέρωση και αντιμετώπιση των θεμάτων που αντιμετωπίζει ο εμπορικός κόσμος της χώρας σε σχέση με τις εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου, υπογράφηκε παρουσία του υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, Βασίλη Κικίλια, Πρωτόκολλο συνεργασίας μεταξύ της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) και της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
Το Πρωτόκολλο συνεργασίας υπογράφηκε από τον πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΣΕΕ, Βασίλη Κορκίδη και τον διευθυντή της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, Ταξίαρχο Μανώλη Σφακιανάκη.
Οι δύο πλευρές δεσμεύτηκαν ανάμεσα σε άλλα, ότι θα συνεργαστούν για τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την εγκατάσταση ειδικής εφαρμογής (application) στους υπολογιστές και στα κινητά τηλέφωνα των εμπόρων και των εργαζόμενων στο εμπόριο, η οποία θα ενημερώνει για τις διαδικτυακές απάτες και θα επικαιροποιείται καθημερινά από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος με «pop up» μηνύματα. Για τον λόγο αυτόν συμφώνησαν να οργανώνουν από κοινού σεμινάρια επιμορφωτικά ή εκπαιδευτικά, προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης, διαλέξεις, ημερίδες και άλλες εκδηλώσεις.
Ο κ. Κικίλιας μετά την ολοκλήρωση της υπογραφής δήλωσε: «Χαίρομαι πραγματικά διότι σήμερα ξεκινά μία πολύ σημαντική συνεργασία που σίγουρα θα επιφέρει προοπτική στις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Τέτοιου είδους ενέργειες, όπως το Πρωτόκολλο συνεργασίας που υπογράφηκε μεταξύ της Ελληνικής Αστυνομίας και της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου είναι επιβεβλημένες, καθώς θωρακίζουν τον εμπορικό μας κόσμο από κάθε κακόβουλο λογισμικό. Και μόνο το γεγονός, ότι περίπου 630.000 εμπορικές επιχειρήσεις θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή που θα απευθυνθούν για να ενημερωθούν και να προστατευτούν είναι όφελος που αποκομίζει ο εμπορικός κόσμος και κατά επέκταση ο καταναλωτής».
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) της ΕΣΕΕ, η αξία του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα την επόμενη διετία μπορεί να ξεπεράσει τα 6 δισ. ευρώ. Για μια αγορά που αναπτύσσεται με ρυθμούς της τάξης του 25% ετησίως, όπως είναι αυτή του ηλεκτρονικού εμπορίου, οι προοπτικές, τόσο για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτόν, όσο και για τους καταναλωτές είναι εξαιρετικά ευοίωνες για το μέλλον. Παράλληλα, οι προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού προς τις υπηρεσίες που παρέχει το ηλεκτρονικό εμπόριο αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο, καθώς 3 στους 10 χρήστες του διαδικτύου, ηλικίας 16-74 ετών, πραγματοποίησαν στο α΄ τρίμηνο του 2014 ηλεκτρονικές αγορές ή παραγγελίες προϊόντων ή υπηρεσιών. Αναλυτικότερα, το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ανέρχεται στο 29,5%, ποσοστό που υποδηλώνει αύξηση κατά 9,3% σε σχέση µε το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013. Εξ' αυτών, 53,3% είναι άνδρες και 46,7% γυναίκες, 29,4% ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 25- 34 ετών, 51,8% έχουν τριτοβάθμια εκπαίδευση και 38,7% μέση εκπαίδευση.
Δηλαδή, η χρήση του ηλεκτρονικού εμπορίου από κοινωνικές ομάδες πολλαπλής διαστρωμάτωσης, επιταχύνεται και γενικεύεται, το οποίο μπορεί να είναι ένα σημαντικό εργαλείο στη διάθεση των επιχειρήσεων, όμως παράλληλα χρειάζεται και επιβάλλεται να εποπτεύεται και να ελέγχεται επαρκώς και αποτελεσματικά, αλλιώς μπορεί να οδηγήσει σε καταστροφικά αποτελέσματα, επισημαίνει η ΕΣΕΕ.