Θετικές οι προσδοκίες του εξαγωγικού κόσμου για το 2015
Οι Διεθνείς Οργανισμοί προβλέπουν, για το 2015, περαιτέρω αύξηση των εσόδων από εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών κατά 5-5,5%, ενώ το 2014 αναμένεται να κλείσει με υποχώρηση της τάξης του 2-2,5% στη συνολική αξία των εξαγόμενων προϊόντων.
Ωστόσο, καταγράφεται αύξηση άνω του 4% στα έσοδα από εξαγωγές αγαθών, την ίδια περίοδο, σε σχέση με το 2013, γεγονός που επιβεβαιώνει την εξομάλυνση ως προς τις πληρωμές από το εξωτερικό, λόγω ανάκτησης της εμπιστοσύνης των εταίρων στο προηγούμενο διάστημα.
Αυτά αναφέρθηκαν στην εκδήλωση για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του Πανελληνίου Σύνδεσμος Εξαγωγέων.
Όπως τόνισε η πρόεδρος του συνδέσμου Χριστίνα Σακελλαρίδη, "στα 6 χρόνια της κρίσης, η πορεία των εξαγωγών επιβεβαιώνει αφενός τις δυνατότητες της ελληνικής οικονομίας να σταθεί ανταγωνιστικά σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά αφετέρου αναδεικνύει την αναγκαιότητα διαμόρφωσης φιλοαναπτυξιακού επιχειρηματικού και σταθερού πολιτικού περιβάλλοντος, προκειμένου να αξιοποιηθούν πλήρως οι προοπτικές και να κεφαλαιοποιηθούν εγκαίρως οι προσπάθειες και θυσίες των Ελλήνων Εξαγωγέων. Όλα τα στοιχεία συνηγορούν στο ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση αποτελεί τον φυσικό χώρο και την κυριότερη αγορά για τα ελληνικά προϊόντα, τα οποία συνδυάζοντας ποιότητα, τεχνογνωσία και καινοτομίες παραγωγής έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη και των πιο απαιτητικών αγορών".
Για την αναθέρμανση των εξαγωγών και την επιτάχυνση των ρυθμών αύξησής τους, πέρα από το διεθνές μακροοικονομικό περιβάλλον, η πρόεδρος του ΠΣΕ, υπογράμμισε ότι «όλες οι υγιείς και παραγωγικές δυνάμεις του τόπου συμφωνούν για την προώθηση μεταρρυθμίσεων και άμεσων μέτρων που συνοψίζονται στους εξής βασικούς άξονες:
-Ενίσχυση ρευστότητας των επιχειρήσεων: μέσα από τη νέα Αναπτυξιακή Τράπεζα, από Προγράμματα Προχρηματοδότησης Εξαγωγών και την Αξιοποίηση του ΕΣΠΑ.
-Ελάφρυνση επιβαρύνσεων πολιτών και επιχειρήσεων: με αναμόρφωση του φορολογικού πλαισίου, μείωση φορολογικών συντελεστών, μείωση του μη μισθολογικού κόστους εργασίας και μείωση του ενεργειακού κόστους για τις μονάδες παραγωγής.
-Επιθετική προώθηση-προβολή των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό: με σύγχρονους τρόπους marketing και δικτύωσης, που στόχο θα έχουν την ανάκτηση της εμπιστοσύνης των εμπορικών εταίρων και αύξηση της προστιθέμενης αξίας των εξαγωγών.
-Μεταφορά εξαγωγικής τεχνογνωσίας σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις και κίνητρα αύξησης της απασχόλησης: μέσω προγραμμάτων εκπαίδευσης-κατάρτισης, συμβουλευτικής επιχειρήσεων και αξιοποίησης του ανθρώπινου κεφαλαίου της χώρας».
-Ολοκλήρωση των μεταρρυθμίσεων απλοποίησης του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και των διαδικασιών εξωτερικού εμπορίου, που σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε αύξηση εξαγωγών κατά 30% ή κατά 16 ακόμα δις ευρώ, προκειμένου να προσεγγίσουν και να υπερβούν τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.