Επιδείνωση καταναλωτικού κλίματος στα τέλη του 2014
Μείωση παρουσίασε ο Δείκτης Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης στην Ελλάδα το τελευταίο τρίμηνο του 2014, έπειτα από τρία συνεχόμενα τρίμηνα ανόδου, σύμφωνα με την έρευνα Consumer Confidence της Nielsen.
Ο σχετικός δείκτης μειώθηκε κατά 3 μονάδες στις 53 μονάδες, καθώς έχουν μειωθεί σημαντικά τα ποσοστά εκείνων που δηλώνουν πως μπορούν να αποταμιεύσουν και αντίστοιχα έχει αυξηθεί το ποσοστό όσων δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα.
Συνολικά, η Ελλάδα δείχνει να βρίσκεται σε φάση εύθραυστης ανάκαμψης, με τον δείκτη αισιοδοξίας να υποχωρεί αλλά να παραμένει σε επίπεδα υψηλότερα των προηγούμενων ετών. Ίσως το πιο ανησυχητικό στοιχείο της περιόδου είναι η κατακόρυφη μείωση στο ποσοστό όσων μπορούν να αποταμιεύουν κάποια χρήματα (21% έναντι 30%) και η αύξηση όσων δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα (35% έναντι 30%).
Συγχρόνως, τρεις στους τέσσερις ερωτώμενους εξακολουθούν να πιστεύουν ότι η Ελλάδα θα παραμείνει σε κρίση το επόμενο έτος, ενώ ένα αντίστοιχο ποσοστό πολιτών προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους (υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των Ευρωπαίων πολιτών).