Λιγότερο αισιόδοξοι οι καταναλωτές παγκοσμίως

Σύμφωνα με την έρευνα Consumer Confidence της Nielsen, ο δείκτης αισιοδοξίας των καταναλωτών σε παγκόσμιο επίπεδο σημείωσε, στο κλείσιμο του 2014, μικρή πτώση και ανέρχεται στις 96 μονάδες.

Λιγότερο αισιόδοξοι οι καταναλωτές παγκοσμίως
1'

Όσον αφορά στην Ευρώπη, παραμένει η πιο απαισιόδοξη ήπειρος. Ειδικότερα, η Δανία είναι η μόνη χώρα στην οποία πλειοψηφούν οι αισιόδοξοι πολίτες, ενώ στη Γερμανία και την Ελβετία πλειοψηφούν οριακά όσοι πιστεύουν ότι οι εργασιακές προοπτικές στη χώρα είναι θετικές. Στον αντίποδα, οι χώρες της Μεσογείου και των Βαλκανίων αποτελούν την πιο απαισιόδοξη «γειτονιά» του πλανήτη.

Στην Ελλάδα είναι σχεδόν διπλάσια τα ποσοστά των πολιτών που ανησυχούν για την εργασία τους και το χρέος, από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Στο τελευταίο τρίμηνο του 2014, έχει αυξηθεί σημαντικά το ποσοστό των Ελλήνων που ανησυχούν για το χρέος (32% έναντι 24%), ενώ έχει μειωθεί αντίστοιχα το ποσοστό όσων ανησυχούν για την εργασία τους (42% έναντι 47%).

Συνολικά, η Ελλάδα βρίσκεται σε φάση εύθραυστης ανάκαμψης, με τον δείκτη αισιοδοξίας να μειώνεται κατά 3 μονάδες αλλά να παραμένει σε επίπεδα υψηλότερα των προηγούμενων ετών. Ωστόσο, εμφανίζεται κατακόρυφη μείωση στο ποσοστό όσων μπορούν να αποταμιεύουν χρήματα (21% έναντι 30%) και αύξηση όσων δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα (35% έναντι 30%). Συγχρόνως, τρεις στους τέσσερις εξακολουθούν να πιστεύουν ότι η Ελλάδα θα παραμείνει σε κρίση το επόμενο έτος, ενώ ένα αντίστοιχο ποσοστό πολιτών προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους.

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή