Αντιδράσεις από διαφήμιση ασφαλιστικής στις ΗΠΑ
Ένας αμερικανικός κολοσσός του κλάδου των ασφαλειών βρέθηκε σήμερα σε αμυντική θέση και αναγκάστηκε να υπεραμυνθεί των επιλογών του, μία ημέρα μετά τη μετάδοση μιας διαφήμισης, κατά τη διάρκεια του Super Bowl, του τελικού του αμερικανικού ποδοσφαίρου, με θέμα τον θάνατο των παιδιών σε δυστυχήματα τα οποία μπορούν να αποτραπούν, γεγονός το οποίο προκάλεσε ένα κύμα διαμαρτυρίας στους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης.
Η ασφαλιστική εταιρεία Nationwide διαβεβαίωσε ότι στόχος της ήταν η διαφήμιση αυτή να αποτελέσει το εφαλτήριο για μία ευρύτερη συζήτηση σχετικά με αυτού του είδους τα «αποτρέψιμα» δυστυχήματα, στα οποία σκοτώνεται 1 παιδί κάθε ώρα στις ΗΠΑ.
«Δε μπορώ να μεγαλώσω, καθώς έχω σκοτωθεί σε ένα δυστύχημα» λέει ένα μικρό αγόρι στη διαφήμιση, όπου εκφράζει τη λύπη του καθώς δε θα μπορέσει να κάνει ξανά ποδήλατο, να παντρευτεί ή να γνωρίζει τον κόσμο.
Έπειτα ακολουθούν οι εικόνες μιας μπανιέρας όπου το νερό έχει ξεχειλίσει, καθαριστικών προϊόντων που βρίσκονται κάτω από έναν νεροχύτη και μιας τηλεόρασης με επίπεδη οθόνη που έχει πέσει στο πάτωμα.
«Τα δυστυχήματα που μπορούμε να αποτρέψουμε είναι η πρώτη αιτία θανάτου των παιδιών» προστίθεται στο σποτ διάρκειας 45 δευτερολέπτων, που έχει μεταφορτωθεί στο διαδίκτυο με την ετικέτα #makesafehappen.
Σύμφωνα με το Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου των Ασθενειών των ΗΠΑ, 9.000 παιδιά σκοτώνονται κάθε χρόνο στα δυστυχήματα αυτά, ήτοι περίπου 25 κάθε ημέρα.
«Άχρηστη», «φριχτή χειραγώγηση συναισθημάτων με στόχο το κέρδος» και «μία γροθιά στο στομάχι των γονέων που έχουν χάσει ένα παιδί» είναι μερικά μόνο από τα σχόλια που έχουν αναρτήσει χρήστες στον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης Twitter.
Κάποιοι άλλοι χρήστες χλευάζουν την ασφαλιστική εταιρεία: «δεν θα δω την Κέιτ Πέρι διότι έχω σκοτωθεί σε μία καταθλιπτική διαφήμιση του Nationwide» επισημαίνει ένας χρήστης, αναφερόμενος στο σόου της Αμερικανίδας τραγουδίστριας στο ημίχρονο του αγώνα.
«Είναι ασφαλές να λεχθεί ότι, παρότι είναι ακριβής, η διαφήμιση της Nationwide είναι το πιο χονδροειδές λάθος του Super Bowl» υποστήριξε ο ειδικός στο διαδικτυακό μάρκετινγκ Γκρεγκ Φιν στον ιστότοπο MarketingLand.com.
«Μοναδικός σκοπός αυτής της διαφήμισης είναι να ξεκινήσουμε ένα διάλογο, και όχι να πουλήσουμε ασφάλειες» τόνισε υπερασπιζόμενη το σποτ σε ένα δελτίο τύπου η εταιρεία που εδρεύει στο Οχάιο (βόρεια) και κατατάσσεται μεταξύ των 100 μεγαλύτερων εταιρειών στις ΗΠΑ.