Πώς θα «χτυπηθεί» η παράνομη διακίνηση καυσίμων
Τον συντονισμό των κινήσεων για τον περιορισμό του λαθρεμπορίου καυσίμων έχει αναλάβει ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Δημήτρης Μάρδας, ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες από την αγορά, έχει καταλήξει στην πρώτη δέσμη μέτρων που θα εφαρμοστεί άμεσα.
Τα συστήματα ελέγχου εισροών-εκροών όγκου καυσίμων, σύμφωνα με τη νομοθεσία, έπρεπε να έχουν ήδη εγκατασταθεί σε όλα τα πρατήρια καυσίμων και τους μεταπωλητές πετρελαίου θέρμανσης. Με τις νέες ρυθμίσεις τα συστήματα επεκτείνονται σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού αλλά και σε μεταφορικά μέσα (χερσαία και πλωτά), στις εγκαταστάσεις μεγάλων καταναλωτών (ΔΕΗ, ένοπλες δυνάμεις, αστυνομία, πυροσβεστική).
Η απογραφή θα αφορά, επίσης, το σύνολο των εγκαταστάσεων, μεταφορικών μέσων και αποθηκευτικών χώρων, τόσο για υγρά καύσιμα όσο και για βιοκαύσιμα αλλά και χημικές που χρησιμοποιούνται για τη νοθεία καυσίμων (π.χ. τολουόλη). Θα απογραφούν και οι δεξαμενές των εταιρειών εμπορίας, των πρατηρίων καυσίμων αλλά και των μεγάλων καταναλωτών που έχουν χωρητικότητα πάνω από 2 κυβικά μέτρα.
Τέλος, η ιχνηθέτηση (δηλαδή η προσθήκη μιας χημικής ουσίας στο καύσιμο προκειμένου να ανιχνεύεται εύκολα κατά τον χημικό έλεγχο) θα εφαρμοστεί στο ντήζελ ναυτιλίας, στα καύσιμα προς εξαγωγή και στα καύσιμα που παραδίδονται στις στρατιωτικές εγκαταστάσεις.
Το ναυτιλιακό πετρέλαιο και τα εξαγόμενα καύσιμα που απαλλάσσονται από τη φορολογία, διοχετεύονται στην εσωτερική αγορά και διακινούνται παράνομα, με αποτέλεσμα το Δημόσιο να χάνει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ετησίως από φόρους και δασμούς, ενώ έλεγχοι που έχουν γίνει στο παρελθόν έδειξαν ότι και οι στρατιωτικές εγκαταστάσεις αποτελούν πηγή παράνομης διακίνησης.