ΕΣΕΕ: Δεν «ζεστάθηκε» η αγορά με τις ενδιάμεσες εκπτώσεις

Δεν βοήθησαν ιδιαίτερα οι δεκαήμερες εκπτώσεις τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στο μεγαλύτερο ποσοστό τους, αναφορικά με τα επίπεδα των πωλήσεων.

ΕΣΕΕ: Δεν «ζεστάθηκε» η αγορά με τις ενδιάμεσες εκπτώσεις
2'

Της Μαρίνας Πρωτονοταρίου

Τα αποτελέσματα της έρευνας της ΕΣΕΕ αμφισβητούν πλέον την παραδοσιακή αντίληψη ότι οι εκπτώσεις λειτουργούν ενισχυτικά στο τζίρο των επιχειρήσεων, αφού λόγω της γενικότερης οικονομικής δυσχέρειας και της έλλειψης ρευστότητας, οι εκπτώσεις φαίνεται ότι πλέον παύουν να αποτελούν από μόνες τους ισχυρό κινητήριο μοχλό για την αύξηση της αγοραστικής κίνησης.

Αντίστοιχα, για την Κυριακή 3 Μαΐου, διαπιστώνεται μια εδραιωμένη πλέον αρνητική στάση του επιχειρηματικού κόσμου απέναντι στη λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή, εκτός των εορταστικών περιόδων και της τουριστικής σεζόν στους δημοφιλείς προορισμούς.

Ακόμη δε και για όσους επιχειρηματίες εναρμονίζονται με το μέτρο και ανοίγουν, παρά την προσωπική τους διαφωνία, τα οφέλη είναι στην πλειονότητα των περιπτώσεων πενιχρά. Καθώς, σύμφωνα και με την ποσοτική αποτίμηση του μέτρου σε επίπεδο τζίρου, στις περισσότερες περιπτώσεις όχι μόνο δεν βοηθάει τον εμπορικό κόσμο, αλλά επιδεινώνει την υπάρχουσα βεβαρημένη κατάσταση.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ερωτηθέντων το ύψος των εκπτώσεων στα εμπορικά καταστήματα κατά τη διάρκεια του δεκαημέρου κινήθηκε κατά βάση εντός του εύρους 11-40%. Αναλυτικότερα σχεδόν οι μισοί Εκπρόσωποι εκτιμούν ότι τα καταστήματα πραγματοποίησαν εκπτώσεις της τάξεως του 11-20%, ενώ μικρότερο αλλά σημαντικό τμήμα των Εκπροσώπων (35%) αναφέρει ότι οι εκπτώσεις στην περιοχή τους κινήθηκαν στο 21-40%. Στο 21-40% εκτιμάται το ποσοστό των εκπτώσεων στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας και σε μεγάλες τοπικές αγορές της Αττικής.

Αναλυτικότερα ακολουθεί πίνακας με τις εκτιμήσεις 60 εκπροσώπων των Εμπορικών Συλλόγων αναφορικά με το ύψος του ποσοστού των εκπτώσεων.

Η έρευνα της ΕΣΕΕ για τις ενδιάμεσες εκπτώσεις του δεκαημέρου 2-9 Μαΐου 2015, διερεύνησε τη στάση και τις απόψεις του εμπορικού κόσμου για το άνοιγμα των καταστημάτων την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων.

Η έρευνα διενεργήθηκε σε δύο στάδια. Το διάστημα 5-6 Μαΐου πραγματοποιήθηκε τηλεφωνική έρευνα με δομημένο ερωτηματολόγιο σε πανελλαδικό δείγμα 100 επιχειρήσεων και σε Εκπροσώπους Εμπορικών Συλλόγων, αναφορικά με την λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή 3 Μαΐου.

Η δεύτερη φάση της έρευνας υλοποιήθηκε μετά τη λήξη του ενδιάμεσου εκπτωτικού δεκαημέρου όπου πραγματοποιήθηκαν τηλεφωνικές συνεντεύξεις στους Εκπροσώπους των Εμπορικών Συλλόγων και ζητήθηκαν οι εκτιμήσεις τους για την κίνηση της αγοράς το διάστημα αναφοράς.

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή