Δείτε ποιοι φόροι αλλάζουν στα αυτοκίνητα – Όλες οι αλλαγές για τα τέλη κυκλοφορίας
Συγκεκριμένα αλλάζουν όλα στην φορολογία των αυτοκινήτων και των μοτοσυκλετών σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών αφού καταργείται ο υπολογισμός των φόρων που επιβάλλονται στα οχήματα με βάση τα κυβικά ενώ θα υπολογίζονται με την αξία πώλησης του οχήματος.
Κάπως έτσι θα υπάρξουν δραματικές αλλαγές στα ποσά που πληρώνουν οι φορολογούμενοι για τέλη κυκλοφορίας αλλά και σε όλους τους φόρους που μπαίνουν στα οχήματα.
Έτσι από τα τέλη κυκλοφορίας της επόμενης χρονιάς τα παλαιότερα αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού θα πληρώσουν μικρότερα τέλη. Αυτό θα φέρει νέα πνοή σύμφωνα με στελέχη της αγοράς στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Παράλληλα θα υπάρξουν αλλαγές και στο τέλος ταξινόμησης αφού σήμερα μαζί με την προ φόρων αξία του οχήματος υπολογίζεται και ο κυβισμός.
Επίσης αλλάζουν και τα τεκμήρια των αυτοκινήτων αφού σήμερα υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό και την παλαιότητα του οχήματος. Παράλληλα σημαντική αλλαγή αναμένεται και σε ό,τι αφορά στην επιβάρυνση από τον ΦΠΑ που αναμένεται να αλλάξει το πολύ ως το τέταρτο τρίμηνο του έτους.
Στελέχη του υπουργείου Οικονομικών τονίζουν ότι αναζητείται η χρυσή τομή καθώς όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά δεν είναι δυνατό να πληρώνει κανείς τα διπλάσια τέλη για ένα αυτοκίνητο 2.000 κυβικών, αλλά μικρής αξίας σε σχέση με έναν ιδιοκτήτη αυτοκινήτου 1.800 κυβικών γνωστής μάρκας και με εμπορική αξία πολλαπλάσια εκείνου των 2.000 κυβικών.
Αυτές είναι οι έξι αλλαγές που προωθεί το υπουργείο
1. Κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι’ αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.
2. Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού.
3. Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της 20ετίας) με ένα «τέλος περιβάλλοντος».
4. Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.
5. Ανάλογη προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα.
6. Αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους).