Στη γερμανική Fraport τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια – Δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ της ιδιωτικοποίησης
Τα αεροδρόμια αυτά είναι της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου.
Την απόφαση, την οποία έλαβε το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής στη συνεδρίαση της 13ης Αυγούστου, υπογράφουν οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης και Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης.
Το τίμημα που θα καταβάλει η Fraport, η οποία μεταξύ άλλων αεροδρομίων διαχειρίζεται και αυτό της Φρανκφούρτης, ανέρχεται σε 1,23 δισ., για χρήση 40 συν 10 ετών, με βάση το σχετικό διαγωνισμού, ο οποίος ολοκληρώθηκε πριν από μερικούς μήνες και την υλοποίηση του οποίου εισηγήθηκε η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ στις 3 Ιουλίου.
Η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων περιλαμβανόταν στο τρίτο μνημόνιο, το οποίο ψηφίστηκε στη Βουλή στην επεισοδιακή συνεδρίαση της 14ης Αυγούστου. Πρόκειται για απαίτηση του Βερολίνου, η υλοποίηση της οποίας είχε τεθεί επιτακτικά από την Άνγκελα Μέρκελ και τον Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, σε όλες τις φάσεις της διαπραγμάτευσης και στην οποία φέρεται να είχε συμφωνήσει η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας ήδη από το ταξίδι του στο Βερολίνο. Πρέπει να σημειωθεί ότι τα αεροδρόμια αυτά χαρακτηρίζονται «φιλέτα» καθώς συγκεντρώνουν πολύ μεγάλη τουριστική κίνηση κάθε χρόνο, ενώ η ιδιωτικοποίησή τους ήταν ένα από τα σημεία τριβής στο εσωκομματικό τοπίο του ΣΥΡΙΖΑ. Μάλιστα, 29 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με ερώτησή τους προς τους αρμόδιους υπουργούς έκαναν λόγο για τετραπλάσια έως και πενταπλάσια απώλεια εσόδων για το δημόσιο από την εκποίηση των αεροδρομίων.
Δείτε το ΦΕΚ της ιδιωτικοποίησης ΕΔΩ