Τέλη Κυκλοφορίας: Τι αλλάζει από φέτος στον υπολογισμό τους
Αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού και πληρωμής των τελών κυκλοφορίας προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών.
Να μεταφερθεί η φορολογική επιβάρυνση από τα χαμηλά εισοδήματα σε υψηλότερα
Ο Τρύφων Αλεξιάδης μιλώντας στον Realfm υποστήριξε ότι πρέπει να ληφθεί υπόψη το θέμα των ρύπων γιατί είναι θέμα εναρμόνισης και με τις ευρωπαϊκές οδηγίες, ενώ είναι υπό εξέταση το θέμα της κοστολόγησης των τελών και για φέτος προγραμματίζεται να εισπραχθεί περίπου το ίδιο ποσό για τα τέλη κυκλοφορίας αφήνοντας όμως ανοιχτό το ενδεχόμενο μικρών διορθωτικών αλλαγών.
«Δεν είναι δυνατό κάποιος που αγόρασε όχημα αξίας 40.000 ευρώ που εκπέμπει χαμηλούς ρύπους να πληρώνει χαμηλότερα τέλη από κάποιον που αγόρασε ένα άλλο όχημα αξίας 25.000 ευρώ» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Τρύφων Αλεξιάδης σημειώνοντας ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να μεταφερθεί η φορολογική επιβάρυνση από τα χαμηλά εισοδήματα σε υψηλότερα.
Νέος τρόπος υπολογισμού
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «ΕΘΝΟΣ», οι επιβαρύνσεις δεν θα υπολογίζονται με βάση τους ρύπους, κάτι που θα προκαλέσει μεγάλες ανατροπές σε όσους αγόρασαν αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής κυκλοφορίας αλλά μεγάλους κυβισμού ή αξίας.
Έτσι, ένα αυτοκίνητο 1.600 κυβικών με αξία 15.000 ευρώ θα έχει πολύ λιγότερα τέλη από ένα επίσης 1.600 κυβικών αλλά εμπορικής αξίας 25.000 ευρώ, ανεξαρτήτως των ρύπων.
Οι αλλαγές αυτές θα έρθουν από το 2016 και θα αφορούν σε πρώτη φάση τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα από το 2010 και μετά (καινούργια ή μεταχειρισμένα).
Δεν έχει διευκρινιστεί τι θα γίνει με τα πιο παλιά αυτοκίνητα και πως θα υπολογίζονται τα τέλη. Μια σκέψη είναι να υπολογίζονται με βάση την αξία που προκύπτει από την ασφάλεια των αυτοκινήτων. Κάτι τέτοιο ασφαλώς θα μπορούσε να επιφέρει μειώσεις στα τέλη γιατί π.χ. ένα αυτοκίνητο 10ετίας μπορεί να έχει χάσει ακόμη και το 70% της αξίας του και τα τέλη να υπολογιστούν με βάση αυτή την αξία που ασφαλίζει και η εταιρεία.
Με τον ίδιο τρόπο σε ό,τι αφορά στα αυτοκίνητα που εισάγονται (καινούργια ή μεταχειρισμένα) θα υπολογίζεται και το τέλος ταξινόμησης, αλλά και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης.
Το μόνο βέβαιο είναι ότι θα υπάρξει μεγάλη επιβάρυνση σε όσους έχουν αυτοκίνητο μεγάλης αξίας αλλά όχι και πολύ μεγάλη μείωση στα χρήματα που πληρώνουν όσοι έχουν φθηνό ή παλιό αυτοκίνητο καθώς οι φόροι αυξάνονται και τα έσοδα που υπολογίζει το κράτος εκτινάσσονται από το 1 δισ. που είναι για φέτος στα 1,6 δισ. το 2016.