Στην τελική ευθεία το σχέδιο για παραχώρηση του ΟΛΠ – Συνάντηση Δρίτσα με δημάρχους της περιοχής
Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο, το σχέδιο παραδόθηκε στον αρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Τα χρονοδιαγράμματα που αφορούν στην αξιοποίηση του λιμανιού είναι πολύ περιορισμένα , λόγω και της μνημονιακής συμφωνίας, ενώ το απόγευμα ο υπουργός Ναυτιλίας είχε συνάντηση για το θέμα με τον αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Γιώργο Γαβρίλη και τους δημάρχους Πειραιά Γιάννη Μώραλη,Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Χρήστο Βρεττάκο,Περάματος, Γιάννη Λαγουδάκη,Σαλαμίνας Ισιδώρα Νάννου.
Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας τόνισαν στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ότι ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά και οι τέσσερις δήμαρχοι από τους παραλιμένιους δήμους, έθεσαν το θέμα της εξαίρεσης από τη σύμβαση παραχώρησης του θαλάσσιου μετώπου του Συγκροτήματος των Λιπασμάτων Δραπετσώνας αλλά και εδαφών από τη χερσαία ζώνη που έχουν παραχωρηθεί έναντι μικρού τιμήματος από τον ΟΛΠ στους δήμους.
Επίσης, ζήτησαν να συμπεριληφθεί στη σχετική σύμβαση το θέμα των ανταποδοτικών τελών προς τους δήμους αλλά και να υπάρξει δημόσια αρχή λιμένος.
Η νέα σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού δημοσίου και ΟΛΠ, όταν ολοκληρωθεί θα δοθεί για παρατηρήσεις και στους βασικούς διεκδικητές για την απόκτηση του 51% των μετοχών του ΟΛΠ από τους οποίους είναι βέβαιο ότι θα ζητούνται επενδύσεις για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα προκειμένου να παραχωρηθεί στη συνέχεια και επιπλέον ποσοστό - μέχρι και το 67% των μετοχών της επιχείρησης.
Οι βασικοί διεκδικητές για το λιμάνι του Πειραιά είναι η κινεζική Cosco, η δανέζικη APM Terminals και η ICTS από τις Φιλιππίνες.
Οι τρεις υποψήφιοι αγοραστές αναμένεται να υποβάλουν στη συνέχεια κλειστές δεσμευτικές προσφορές οι οποίες θα αξιολογηθούν από το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ η σύμβαση παραχώρησης με νομοσχέδιο θα πάρει το δρόμο για ψήφιση στη Βουλή.
Στη σύμβαση φέρεται να γίνεται αποδεκτό το θέμα της απόδοσης χρημάτων στους παραλιμένιους δήμους από το ανταποδοτικό τέλος που περιλαμβάνεται στη νέα σύμβαση.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες στη νέα σύμβαση προβλέπεται η αύξηση του ετήσιου ανταποδοτικού τέλους του ΟΛΠ προς το κράτος από το 2% στο 3,5% και το ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται να προτείνει όλο το ποσοστό από το τέλος αυτό να αποδίδεται ως ανταποδοτικό στους δήμους και όχι μόνο το ποσοστό της αύξησης.
Αναφορικά με το master plan του λιμανιού η κτηματική υπηρεσία του Δημοσίου έχει ήδη ολοκληρώσει τη μελέτη για το πού ανήκει η χερσαία ζώνη του λιμανιού και σε ποιον η θαλάσσια και τι έχει παραχωρηθεί με ενοίκιο στους δήμους.
Πάντως ο Δήμαρχος Κερατσινίου Δραπετσώνας Χ. Βρεττάκος έχει ήδη προειδοποιήσει ότι η τοπική κοινωνία θα συνεχίσει τον αγώνα της προκειμένου η περιοχή των λιπασμάτων να αναπλαστεί αλλά και το Λιμάνι, που αποτελεί σημαντικό επενδυτικό κεφάλαιο να παραμείνει στο ελληνικό Δημόσιο. Ο δήμαρχος ήδη προανήγγειλε κινητοποιήσεις από το Σάββατο 10 Οκτωβρίου.
Να σημειωθεί ότι η τροποποίηση του νόμου 4277/2014 που είχε ζητήσει ο δήμος Κερατσινίου προκειμένου να αποκλειστεί η συγκεκριμένη περιοχή από βιομηχανικές χρήσεις, δεν προχώρησε λόγω εκλογών.
Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο στις αρχές του 2016.
Σημειώνεται ότι στις 6 Οκτωβρίου αναμένεται να εκδικαστεί προσφυγή στο ΣτΕ από φορείς του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, των Δικηγορικών Συλλόγων, καθώς και εργαζόμενων κατά της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ.
Συνάντηση Δρίτσα με τους δημάρχους της περιοχής
Την ίδια στιγμή, ο υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας, είχε συνάντηση με τους δημάρχους Πειραιά Γιάννη Μώραλη, Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Χρήστο Βρεττάκο, Περάματος, Γιάννη Λαγουδάκη, Σαλαμίνας Ισιδώρα Νάννου.
Αμέσως μετά τη συνάντηης τόνισε «Άρχισε με τους φορείς της αυτοδιοίκησης της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, η διαβούλευση για την προοπτικές που χαράσσονται αναφορικά με τις εξελίξεις για το μέλλον του λιμανιού του Πειραιά».
Ο υπουργός είπε ότι υπήρξε ενημέρωση στα βασικά σημεία του σχεδίου παραχώρησης που έχουν εκπονηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ και που αυτή τη στιγμή βρίσκεται στα χέρια της κυβέρνησης προκειμένου να λάβει την τελική του διαμόρφωση.
«Οι προβληματισμοί των Δήμων και των Δημάρχων είναι πάρα πολύ σοβαροί, οι εξελίξεις αυτές θα καθορίσουν για πολλές δεκαετίες το μέλλον του Πειραιά και της ευρύτερης περιοχής της Περιφέρειας Πειραιά και επομένως η συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών σε αυτές τις εξελίξεις είναι παραπάνω από απαραίτητες» τόνισε ο κ.Δρίτσας.