Λαθρεμπόριο καυσίμων: «Σουρωτήρι» τα συστήματα εισροών - εκροών στα πρατήρια!
Για ποια προσπάθεια πάταξης του λαθρεμπορίου καυσίμων μιλούν, όταν τα συστήματα εισροών-εκροών που έχουν εγκατασταθεί στα πρατήρεια καυσίμων την τελευταία διετία, σύμφωνα με καταγγελίες που έχουν γίνει στα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης, μπορούν να... πειραχθούν;
Σύμφωνα με το marketfair.gr, το θέμα έχει συζητηθεί σε συνεχείς συσκέψεις που έχουν πραγματοποιηθεί στο υπουργείο Οικονομικών, ενώ είναι σε γνώση των συναρμοδίων υπουργών. Εκτός αυτού, δεν έχει επιτευχθεί και η διασύνδεση των συστημάτων εισροών-εκροών με τα συστήματα του υπουργείου Οικονομικών, ώστε να υπάρχει και επεξεργασία των στοιχείων. Κυβερνητικός αξιωματούχος υποστηρίζει στο markefair.gr πως : «Δε φτάνει που τα στοιχεία που έρχονται από τα πρατήρια αμφισβητούνται, μόλις φτάνουν στο υπουργείο Οικονομικών πέφτουν σε τείχος».
Σύμφωνα με καταγγελίες του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ), αν και συστήματα εισορών εκροών έχουν εγκατασταθεί στο σύνολο των εταιρειών και το 98% των πρατηρίων εκ των οποίων σε ποσοστό 94% αποστέλλει στοιχεία στην Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών, τα στοιχεία αυτά ούτε ελέγχονται, ούτε αξιοποιούνται!!!
Όπως μάλιστα υποστηρίζει ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ Γιάννης Αληγιζάκης, τα διαφυγόντα έσοδα του δημοσίου από το λαθρεμπόριο καυσίμων, υπολογίζονται από 150 έως και 300 εκατομμύρια ευρώ!
Στο μεταξύ, οι «αστοχίες» του συστήματος είναι αρκετές. Σε άλλη καταγγελία πρατηριούχου προς τα συναρμόδια υπουργεία αναφέρεται μεταξύ άλλων: «Τα διάφορα λογισμικά συμπεριφέρονται αναξιόπιστα, δημιουργώντας έτσι προβλήματα όπως:
-Εκτύπωση τυχαίων αποδείξεων λιανικής πώλησης ακόμη και ύψους μέχρι και μερικών χιλιάδων ευρώ!
-Ανεξήγητη παύση λειτουργίας του τμήματος εκροών
-Φορολογικός μηχανισμός εκδίδει μέχρι και 240 σετ άχρηστων δεδομένων την ημέρα»!
Από την άλλη, σύμφωνα με στοιχεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδιας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), λειτουργούν 500 πρατήρια τα οποία ανήκουν σε ιδιωτικές εταιρείες και τα οποία βάση των καταγγελιών της ΠΟΠΕΚ δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό σύστημα εισροών εκροών. Νόμιμα το κάνουν, καθώς ο νόμος 4254 του 2014 προβλέπει μεταξύ άλλων πως: «Εάν η εταιρεία διαθέτει επαρκείς και κατάλληλους χώρους στάθμευσης των οχημάτων και αποθηκευτικές εγκαταστάσεις για την φύλαξη και συντήρηση τους, μπορεί στις εγκαταστάσεις αυτές να διατηρεί δεξαμενές αποθήκευσης καυσίμων αποκλειστικά για τον εφοδιασμό των ιδιόκτητων ή μισθωμένων φορτηγών αυτοκινήτων. Στην περίπτωση αυτή δεν απαιτείται άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας, εκτός από την υποβολή Πιστοποιητικού Πυρασφαλείας, το οποίο χορηγείται από την αρμόδια Πυροσβεστικά Υπηρεσία».