Τέλη κυκλοφορίας: Ποιοι οι κερδισμένοι και οι χαμένοι της τροπολογίας

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης κατέθεσε στη Βουλή την τροπολογία που θα ψηφιστεί σήμερα Πέμπτη 19/11 και αφορά την αναπροσαρμογή των τελών κυκλοφορίας η οποία εντάχθηκε πολυνομοσχέδιο για τα προαπαιτούμενα.

Τέλη κυκλοφορίας: Ποιοι οι κερδισμένοι και οι χαμένοι της τροπολογίας
2'

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ - ΟΛΗ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ

Καταθέτοντας τη διάταξη ο κ. Αλεξιάδης είπε ότι όπου υπάρχουν αυξήσεις είναι πολύ μικρές και διαψεύδονται όσοι καταστροφολογούσαν.

Πιο συγκεκριμένα ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών είπε, ότι υπάρχει μια ελάφρυνση κατά 5% έως 7% στα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων παλαιάς κυκλοφορίας και μικρή επιβάρυνση σε αυτοκίνητα από το 2006 και σε αυτοκίνητα που εκπέμπουν περισσότερους ρύπους.

Οι κατηγορίες των αυτοκινήτων για τα τέλη κυκλοφορίας καθορίζονται σύμφωνα με το έτος ταξινόμησης:

- Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα έως 2000.

- Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα το διάστημα 2001-2005.

- Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το 2006 και μετά.

Την ίδια στιγμή παραμένει ο διαχωρισμός για τα επιβατικά αυτοκίνητα τα οποία ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα πρώτη φορά μετά την 1η Νοεμβρίου 2010.

Πάντως μπορεί να δει κανείς υπάρχει επιβάρυνση σε όλα τα αυτοκίνητα άνω των 1.358 κυβικών εκατοστών που κυκλοφόρησαν μετά την 31η Δεκεμβρίου 2005.

taks1

Αντίθετα, μειώνεται η φορολόγηση για αυτοκίνητα μεγαλύτερα της δεκαετίας.

Με τα νέα δεδομένα, επιβάλλονται πλέον τέλη κυκλοφορίας και στα υβριδικά αυτοκίνητα.

Μειώνεται έως 1.549 κυβικά εκατοστά αντί για 1.929 κυβικά που ίσχυε σήμερα, το όριο για την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας των υβριδικών επιβατικών αυτοκινήτων, που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά ως την 31η.10.2010 και των υβριδικών δίκυκλων και τρίκυκλων μοτοσικλετών ιδιωτικής χρήσης ανεξαρτήτως πότε κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά. Για τα αυτοκίνητα της κατηγορίας αυτής και τα δίκυκλα ή τρίκυκλα άνω των 1.549 κυβικών, α τέλη θα αναλογούν πλέον στο 60% των αντίστοιχων συμβατικών από 50% που ίσχυε σήμερα.

Για τα επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1η Νοεμβρίου του 2010 και έπειτα, τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται αποκλειστικά και μόνο με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2).

Για να δείτε πόσο θα πληρώσετε απλά βρείτε τις εκπομπές CO2 και κατόπιν πολλαπλασιάστε τα γραμμάρια που εκπέμπει το αυτοκίνητό σας επί το κόστος ανά γραμμάριο.

taks2

Στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους εκτιμάται ότι η απόδοση στα έσοδα από τις αλλαγές αυτές θα είναι της τάξης των 13 εκατ. ευρώ.

Πατήστε ΕΔΩ για να δείτε αναλυτικά την τροπολογία για τα τέλη κυκλοφορίας.

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή