Έρχονται αυξήσεις στα καύσιμα – Πού θα κυμανθεί η αμόλυβδη
Σε... κουτοπόνηρους σχεδιασμούς επιδίδεται για μια ακόμη φορά το υπουργείο Οικονομικών αποδεικνύοντας πως βλέπει τους πολίτες μόνο σαν αριθμούς και πως δεν έχει καμία απολύτως διαφορά από τις προηγούμενες κυβερνήσεις.
Η προοπτική να αυξήσει τον ειδικό φόρο κατανάλωσης κατά 10-15 λεπτά το λίτρο, όπως είπε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης, με «αντίδωρο» τη μείωση των τελών κυκλοφορίας του 2017, απλώς αποδεικνύει την προχειρότητα του σχεδιασμού.
Το σχέδιο περιλαμβλανει χρηματοδότηση ελλειμμάτων με άμεσα εισπράξιμα έσοδα, και στη συνέχεια αναλόγως των αποτελεσμάτων της φοροεπιδρομής, μείωση τελών κυκλοφορίας μετά από ένα χρόνο.
Δουλειές του ποδαριού, χωρίς σχέδιο, χωρίς δεύτερη επεξεργασία και με μόνο στόχο να βάλουν χρήμα στα ταμεία για να δοθεί στους τοκογλύφους δανειστές.
Το υπουργείο Οικονομικών επεξεργάζεται αύξηση του φόρου στα καύσιμα, παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα όχι μόνο έχει τον μεγαλύτερο φόρο στα καύσιμα σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αλλά υπολογίζει και φόρο επί του φόρου, αφού ο ΦΠΑ 23% επιβάλλεται και επί του ειδικού τέλους.
Στόχος είναι να επιβαρύνεται περισσότερο η χρήση του αυτοκινήτου με την επιβολή ουσιαστικά μιας αύξησης του φόρου στη βενζίνη και τα λοιπά καύσιμα. Το ποσό αυτό δηλαδή θα το πληρώνουν όσοι κινούν περισσότερο τα αυτοκίνητά τους ή έχουν μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, ενώ θα επιβαρύνει λιγότερο όσους δεν τα μετακινούν ή έχουν ένα αυτοκίνητο το οποίο δεν καίει πολύ βενζίνη.
Με 0,68 λεπτά στο λίτρο, η Ελλάδα είναι τέταρτη στη σχετική κατάταξη κάτω από Αγγλία, Ολλανδία και Ιταλία, ενώ έχει υψηλότερο φόρο από χώρες με πολλαπλάσιο κατά κεφαλήν εισόδημα όπως η Γερμανία, Γαλλία, Βέλγιο, και πολύ υψηλότερο από το Λουξεμβούργο, την Αυστρία και άλλες.
Τα παραπάνω προκύπτουν από τους επίσημους πίνακες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στους οποίους η Ελλάδα κατατάσσεται τέταρτη στο ύψος φορολόγησης της αμόλυβδης βενζίνης. που είναι το πιο διαδεδομένο καύσιμο κίνησης στην Ελλάδα.
Έτσι ενώ στην αμόλυβδη βενζίνη 95 οκτανίων ο ΕΦΚ είναι 67 λεπτά, τον αυξάνει σε 68 λεπτά το λίτρο. Επάνω δε σε αυτή την τιμή, επιβάλλεται και ο ΦΠΑ 23%. Ας σημειωθεί εδώ ότι στην Ελλάδα ισχύουν από τους υψηλότερους συντελεστές ΦΠΑ στην ΕΕ, με αποτέλεσμα η συνολική φορολογική επιβάρυνση στα καύσιμα να αντιπροσωπεύει κοντά στο 68% της τιμής στην αντλία για τη βενζίνη, και η τιμή διυλιστηρίου μόλις το 26,6% σύμφωνα με τα στοιχεία της Γ.Γ. Καταναλωτή.
ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΜΕ ΤΙΜΕΣ ΣΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ GALLERY