Εισπρακτικές και για τα... κοινόχρηστα
ΜΕ ΑΛΛΕΠΑΛΛΗΛΑ ΤΗΛΕΦΩΝΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΠΙΕΖΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΝΟΙΚΟΥΣ ΝΑ ΑΠΟΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΑ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΑ ΠΟΥ ΧΡΩΣΤΟΥΝ
Πληρωμή με πιστωτικές, άτοκες δόσεις, ρυθμίσεις, διακανονισμοί είναι μερικές από τις λύσεις που επιστρατεύονται.
Σε ορισμένες περιπτώσεις όπως εξηγούν επαγγελματίες του χώρου οφείλονται κοινόχρηστα από το 2013 ενώ τα χρέη μπορεί να ξεπερνούν ακόμη και τις 3.500 ευρώ ανά διαμέρισμα.
Με ειδικά μηχανάκια σε σπίτια, τόπους εργασίας ή οπουδήποτε αλλού εισπράττουν οι εταιρείες τα κοινόχρηστα από τους ενοίκους.
Η κρίση και η οικονομική δυσπραγία έφεραν χρέη με τα οφειλόμενα κοινόχρηστα να είναι μεγάλο πρόβλημα σήμερα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Εθνους στην Κυψέλη, στα Πατήσια... το Παγκράτι δεν πληρώνονται κοινόχρηστα. Εστω και ένας να χρωστά 1.000 ευρώ παραλύει η πολυκατοικία.
Οι εταιρείες κάνουν αυτό που δεν μπορούν να κάνουν οι διαχειριστές. Επιμένουν με αλλεπάλληλα τηλεφωνήματα ή και επιστολές να πείσουν όσους χρωστούν να αποπληρώσουν τμηματικά την οφειλή ή συμφωνώντας μαζί τους διακανονισμό των χρεών τους.
Οπως είναι γνωστό σε πρώτη φάση τα κοινόχρηστα καλύπτονται αρχικά από το αποθεματικό (εάν υπάρχει).
Οταν όμως το ποσό μεγαλώνει και ο ένοικος της πολυκατοικίας που χρωστά δεν ανταποκρίνεται τότε το γραφείο απευθύνεται στη συνέλευση των ιδιοκτητών η οποία έχει την αρμοδιότητα να επιλέξει τη δικαστική οδό.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα οι εταιρείες δέχονται πιστωτικές κάρτες για την εξόφληση των κοινοχρήστων αλλά και κατάθεση σε λογαριασμό μέσω web banking.
Επίσης κάνουν διακανονισμούς... ξεκινώντας ακόμη και από 5 - 10 ευρώ την εβδομάδα. «Το ένα διαμέρισμα που χρωστά μπορεί να το καλύψουν οι υπόλοιποι, όταν όμως πληθαίνουν η κατάσταση δεν ελέγχεται» υποστηρίζουν οι εταιρείες.
«Οι εταιρείες δεν έχουν δικαίωμα να κάνουν αγωγή και οι ένοικοι όμως το αποφεύγουν, κανείς δεν θέλει να κάνει αγωγή σε κάποιον που δεν έχει να πληρώσει», υποστηρίζεται.
Για τις περιπτώσεις όμως που έχουν και δεν πληρώνουν συνήθως εκδίδεται διαταγή πληρωμής και εφαρμόζεται σε όσες οικοδομές έχουν κανονισμό και είναι ταχεία σε 15 με 20 ημέρες διαφορετικά ακολουθείται η οδός της αγωγής - διαδικασία χρονοβόρα -αφού η απόφαση βγαίνει μετά από περίπου 1,5 χρόνο.
Ενδεικτικό με βάση τις εκτιμήσεις των εταιρειών είναι ότι στο 50% των πολυκατοικιών πλέον δεν υφίσταται κεντρική θέρμανση.