Στα 4 εκατ. ευρώ ο λογαριασμός από την κλειστή σιδηροδρομική γραμμή στην Ειδομένη
Τα παραπάνω επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρηματιών Θεσσαλονίκης (ΣΕΘ)-«Νέοι Ορίζοντες», Γεώργιος Ιωαννίδης, σε επιστολή του προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη, επικαλούμενος τις πρώτες εκτιμήσεις εξαγωγέων και διαμεταφορέων αλλά και δηλώσεις αρμοδίων.
Επιπλέον επιβάρυνση μέχρι και 10.000 ευρώ ανά συρμό
«Οι επιπτώσεις είναι τεράστιες για τις εξαγωγικές εταιρείες, οι οποίες [...] είναι αναγκασμένες να προωθούν τα φορτία μέσω Βουλγαρίας, επιλέγοντας, δηλαδή, μια διαδρομή που επιφέρει επιπλέον κόστος 30%, αλλά ταυτόχρονα δημιουργεί και καθυστερήσεις στους χρόνους παράδοσης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα -σε πολλές περιπτώσεις- τη μη τήρηση των προθεσμιών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την καταβολή αποζημιώσεων ή ακόμη και για τη διακοπή μακροχρόνιων συνεργασιών και την απώλεια πελατών από το εξωτερικό», υπογραμμίζει ο κ. Ιωαννίδης, αναφέροντας ενδεικτικά ότι, σύμφωνα με στοιχεία από τις επιχειρήσεις-μέλη του ΣΕΘ, η διαδρομή μέσω Βουλγαρίας διαρκεί έως και δύο μέρες παραπάνω, ενώ εκτιμάται πως κοστίζει 5.000-10.000 ευρώ περισσότερα ανά συρμό.
Προβλήματα, όμως, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΘ-Νέοι Ορίζοντες, «αντιμετωπίζουν και επιχειρήσεις οι οποίες περιμένουν εμπορεύματα και πρώτες ύλες από την Κεντρική Ευρώπη με αποτέλεσμα την επιβράδυνση της παραγωγικής δραστηριότητάς τους ή ακόμη και την αδυναμία λειτουργίας τους».
Καταλήγοντας στην επιστολή του, ο κ. Ιωαννίδης ζητά «να εφαρμοστεί ο νόμος και να απελευθερωθεί μόνιμα το σιδηροδρομικό δίκτυο ώστε να συνεχιστεί η απρόσκοπτη μεταφορά, παράδοση και παραλαβή προϊόντων προς και από το εξωτερικό».