Φοροκάρτα από 3 Οκτωβρίου
Στις 3 Οκτωβρίου θα ξεκινήσει από τις τράπεζες η διάθεση της φοροκάρτας σε όλους τους φορολογουμένους, σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Οικονομικών.
Η ειδική αυτή κάρτα θα χρησιμοποιείτε στις αγορές των πολιτών, προκειμένου να καταγράφονται σε αυτήν τα ποσά των δαπανών τους και να αποφεύγεται η ταλαιπωρία συλλογής των αποδείξεων για τη δημιουργία του αφορολόγητου.
Οι φορολογούμενοι θα μπορούν να προμηθεύονται την φοροκάρτα από 27 τραπεζικά ιδρύματα και δύο εταιρείες τα οποία θα ανακοινωθούν.
Η ειδική κάρτα μοιάζει με πιστωτική κάρτα. Είναι λευκή και στην μπροστινή όψη της θα αναγράφεται «Κάρτα Αποδείξεων», το σλόγκαν «δίνω την κάρτα, συλλέγω έξοδα» και ένας 10ψήφιος κωδικός. Στην πίσω όψη υπάρχει μαγνητική ταινία, όπως στις πιστωτικές.
Για να ενεργοποιηθεί θα πρέπει ο φορολογούμενος να στείλει SMS στον αριθμό 54053 της ΓΓΠΣ (ΑΦΜ κενό και ο κωδικός). Επίσης η ενεργοποίηση μπορεί να γίνει και μέσω Διαδικτύου στην ηλεκτρονική διεύθυνση http: //link.minfin.gr/karta, να κάνει αντιστοίχιση του ΑΦΜ του με τον 10ψήφιο κωδικό της κάρτας. Έτσι, κανείς άλλος πλην της ΓΓΠΣ δεν θα γνωρίζει σε ποιο φορολογούμενο αντιστοιχεί κάθε κάρτα. Για οποιαδήποτε απορία οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνούν με το τηλέφωνο 211-0007.111.
Μετά από κάθε αγορά, είτε με μετρητά είτε με κάρτα, οι καταστηματάρχες θα περνούν από τα μηχανήματα POS τη φοροκάρτα, η οποία θα καταγράφει τη συναλλαγή. Τα στοιχεία στη συνέχεια θα αποστέλλονται στη ΓΓΠΣ, η οποία όμως θα κάνει και την αντιστοίχιση με τον φορολογούμενο.
Τα στοιχεία θα αποστέλλονται στις τράπεζες οι οποίες θα ενημερώνονται ότι για παράδειγμα ο χρήστης 0001112223 στις 28 Ιουλίου 2011 αγόρασε ένα παντελόνι από τη συγκεκριμένη επιχείρηση.
Στο τέλος κάθε ημέρας, η τράπεζα θα δίνει στη ΓΓΠΣ αναλυτική κατάσταση των συναλλαγών που έγιναν µε τις φοροκάρτες που εκδόθηκαν από το δίκτυό της. Η ΓΓΠΣ, µε τη σειρά της, θα περνά τα ποσά αυτά στον «λογαριασµό αφορολογήτου» καθενός από τους κατόχους τους, ενώ παράλληλα θα μπορεί να έχει άμεση εικόνα για τον τζίρο των επιχειρήσεων και άρα για τον ΦΠΑ που οφείλουν.
Ακόμη και αν κάποιος χάσει την κάρτα του, είναι πρακτικά άχρηστη για όποιον τη βρει.
Για το αφορολόγητο απαιτείται το 25% του εισοδήματός από το πρώτο ευρώ, ενώ ακόμα και αν προσκομίσει κάποιος περισσότερες αποδείξεις από όσες χρειάζονται, δεν υπάρχει έξτρα έκπτωση φόρου. Αν λείπουν αποδείξεις, επιβάλλεται έξτρα φόρος 10%.
Σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών:
Η χρήση της φοροκάρτας είναι καθαρά προαιρετική.
Ο χρήστης της είναι υποχρεωμένος να δηλώσει στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) του Υπουργείου Οικονομικών τον αριθμό της κάρτας μέσω του διαδικτύου ή με τη χρήση μηνυμάτων κινητής τηλεφωνίας (SMS).
Σε κάθε Αριθμό Φορολογικού Μητρώου μπορούν να συνδεθούν έως και τρεις κάρτες προκειμένου να χρησιμοποιείται από τα μέλη της ίδιας οικογένειας.
Για τη χρήση της φοροκάρτας απαιτείται η επιχείρηση να διαθέτει τερματικό Point of Sales (POS), δηλαδή τα γνωστά μηχανάκια χρέωσης των πιστωτικών και χρεωστικών καρτών.
Η συναλλαγή μέσω του POS αποστέλλεται ηλεκτρονικά στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών, η οποία καταχωρεί στη συνέχεια τα βασικά στοιχεία απόδειξης (ΑΦΜ επιχείρησης, ημερομηνία και ποσό στην προσωπική μερίδα αποδείξεων φορολογουμένου).
Οι τράπεζες από τις οποίες οι φορολογούμενοι θα μπορούν να προμηθευτούν τη φοροκάρτα είναι οι ακόλουθες: Εθνική, Εurobank, Alpha, Πειραιώς, Αγροτική, TBANK, Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, Γενική, Μarfin, Attica Bank, Emporiki, Millennium, Τράπεζα Κύπρου, Proton, Probank, FBB, Ελληνική, Πανελλήνια, Αχαϊκή Συνεταιριστική Τράπεζα, Συνεταιριστική Τράπεζα Δυτικής Μακεδονίας, Συνεταιριστική Τράπεζα Δωδεκανήσου, Συνεταιριστική Τράπεζα Ηπείρου, Συνεταιριστική Τράπεζα Καρδίτσας, Συνεταιριστική Τράπεζα Λέσβου – Λήμνου, Παγκρήτια Συνεταιριστική Τράπεζα, Συνεταιριστική Τράπεζα Σερρών, Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων, Hellas Pay Υπηρεσίες Πληρωμών Α.Ε, Ν. Πετρακόπουλος ΑΕΒΕ.