«Φωτιά και λάβρα» τα τέλη κυκλοφορίας - Τι αλλάζει και πότε στην αγορά αυτοκίνητου
ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ 01/06/2016 – ΠΩΣ ΕΠΗΡΕΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΤΩΝ Ι.Χ. ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΙΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΙΣ ΣΤΑ ΤΕΛΗ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ έρχεται, επί της ουσίας, να τιμωρήσει τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν καθημερινά το αυτοκίνητό τους, για να πάνε στις δουλειές τους, επιβάλλοντας «χαράτσια», με καθαρά φοροληστρική λογική.
Μιλώντας διαδοχικά σήμερα, Δευτέρα (30/05/2016) σε δύο τηλεοπτικούς σταθμούς, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης προανήγγειλε τις αλλαγές στο φορολογικό καθεστώς των αυτοκινήτων και δήλωσε: «Αυτό που επιδιώκουμε είναι να συνδέσουμε τα τέλη κυκλοφορίας με την πραγματική αξία του αυτοκινήτου και με τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου».
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης
«Αυτός που κάνει περισσότερη χρήση του αυτοκινήτου θα πληρώνει περισσότερα και αυτός που κάνει περιορισμένη χρήση, λιγότερα», είπε ο κ. Αλεξιάδης στο Mega και συμπλήρωσε «Έτσι πιστεύουμε ότι θα έχουμε περισσότερα έσοδα».
Όπως διευκρίνισε, «το μέτρο αυτό θα ωφελήσει όσους έχουν μικρή κατανάλωση βενζίνης και θα επιβαρύνει όσους έχουν μεγάλη κατανάλωση, ενώ είναι πρακτική που ακολουθείται και από άλλες χώρες».
Σύμφωνα με τον υπουργό, έχει ήδη συσταθεί ομάδα εργασίας στα συναρμόδια υπουργεία που συζητά με τους φορείς της αγοράς για τις επόμενες παρεμβάσεις στη φορολογία των αυτοκίνητων και τα νέα τέλη κυκλοφορίας του 2017.
Υπενθυμίζεται ότι μετά τις αλλαγές που έγιναν στα τέλη ταξινόμησης, στα οποία θα λαμβάνεται υπ’ όψιν η εμπορική αξία του εκάστοτε αυτοκινήτου, το Υπουργείο εξετάζει να μειωθούν στο 50% τα τέλη κυκλοφορίας και αν ένα αυτοκίνητο πλήρωνε 500 ευρώ τέλη κυκλοφορίας, να πληρώνει 250 ευρώ για τα τέλη κυκλοφορίας και τα υπόλοιπα να τα πληρώνει μέσω της κατανάλωσης βενζίνης.
Πώς θα διαμορφώνονται τα τέλη ταξινόμησης
Τα τέλη ταξινόμησης από την 1η Ιουνίου 2016 θα προσδιορίζονται με βάση συντελεστές:
-4% επί της λιανικής τιμής προ φόρων για Ι.Χ. αξίας έως 14.000 ευρώ
-8% για Ι.Χ. με λιανική τιμή προ φόρων μεταξύ 14.001 και 17.000 ευρώ
-16% επί της λιανικής τιμής για αυτοκίνητα με τιμή από 17.001 έως και 20.000 ευρώ
-24% της λιανικής τιμής για αυτοκίνητα αξίας από 20.001 έως και 25.000 ευρώ και
-32% για αυτοκίνητα των οποίων η λιανική τιμή προ φόρων υπερβαίνει τις 25.000 ευρώ.
Για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο προβλέπεται έκπτωση στα τέλη ταξινόμησης 5%, ενώ για τη ζώνη ρύπων από 101 έως και 120 γραμμάρια δεν προβλέπεται καμία μεταβολή.
Στη συνέχεια αρχίζουν οι επιβαρύνσεις. Προβλέπεται επιβάρυνση των τελών ταξινόμησης σε ποσοστό:
-10% για εκπομπές ρύπων από 121 έως και 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο
-20% για εκπομπές ρύπων από 141 έως και 160 γραμμάρια
-30% στη ζώνη των 161-180 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο
-40% για εκπομπές ρύπων από 181 έως και 200 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο και
-60% για εκπομπές ρύπων από 201 έως και 250 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Ο κ. Αλεξιάδης, εξάλλου, υποστήριξε ότι οι αλλαγές που προωθούνται στη φορολογία των αυτοκινήτων έχει ως στόχο το Υπουργείο να αποκομίσει περισσότερα έσοδα από πολλά αυτοκίνητα με κατατεθειμένες πινακίδες ή αυτοκίνητα που διέρχονται από τη χώρα ή αυτοκίνητα που ενοικιάζουν οι τουρίστες κατά την περίοδο των διακοπών τους στη χώρα.