Για τα χρέη του ΟΣΕ φταίνε οι...άλλοι είπε ο Σπίρτζης
Ο κ. Σπίρτζης μιλώντας στη Βουλή είπε διασφαλίζεται ο δημόσιος χαρακτήρας του σιδηροδρομικού δικτύου.
Για το θέμα της διαγραφής των χρεών, επανέλαβε ότι η χώρα έχει δεσμευτεί από το 2011, με ευθύνη των προηγούμενων κυβερνήσεων, και αν δεν τηρηθούν οι δεσμεύσεις υπάρχει κίνδυνος να καταλογισθούν στην Ελλάδα πρόστιμα για κρατικές ενισχύσεις.
«Αποτελεί πολιτικό θράσος αυτοί που δημιούργησαν τα χρέη και έκαναν την κατάτμηση του ΟΣΕ να ζητάνε από μας τα ρέστα» ανέφερε.
Πρόσθεσε επίσης ότι στο σχέδιο νόμου για την ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας, ορίζεται ξεκάθαρα ότι ο ΟΣΕ παραμένει ο μόνος διαχειριστής της υποδομής και δεν χρήζει ιδιωτικοποίησης, ενώ προβλέπονται εξαιρέσεις, όπως εκείνες των δικτύων της Πελοποννήσου και των παραδοσιακών γραμμών.
Ο υπουργός Μεταφορών ανέφερε επίσης, ότι το ειδικό βάρος την επόμενη δεκαετία πρέπει να πέσει στις υποδομές και τις συνδυασμένες μεταφορές.
Στις προτεραιότητες του υπουργείου Μεταφορών είναι η σύνδεση των μέσων σταθερής τροχιάς με τα λιμάνια, πύλες της χώρας, ενώ ιδιαίτερο βάρος θα δοθεί στη σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και τους κάθετους άξονες.
Στον στρατηγικό επιχειρησιακό σχεδιασμό, εντάσσεται ο σχεδιασμός της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, ο άξονας των δυτικών Βαλκανίων και η σιδηροδρομική σύνδεση με τις παρευξείνιες χώρες, παρακάμπτοντας τα Δαρδανέλια, καθώς και η σύνδεση της Κωνσταντινούπολης με τον Πειραιά, της Καβάλας με την Αλβανία, και η βελτίωση της γραμμής Θεσσαλονίκης- Σκοπίων.