Τέλη κυκλοφορίας 2017: Ποιοι θα πληρώσουν περισσότερα
Σύμφωνα με το επικρατέστερο σενάριο που επεξεργάζονται τα στελέχη του υπουργείου, ο φόρος θα επιβαρύνει όσους προέβησαν σε αγορά καινούργιου Ι.Χ. την τελευταία πενταετία, καθώς τα τέλη που θα κληθούν να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες τους θα αυξηθούν σημαντικά, ενώ αντίθετα θα υπάρξουν μειώσεις στα τέλη των Ι.Χ. που κυκλοφορούν πάνω από δέκα χρόνια.
Επιπλέον μειώσεις από 5% έως και 10% προβλέπονται για τα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί πριν από το 2005, ενώ γι’ αυτά που κυκλοφορούν πριν από το 2000 οι μειώσεις θα ξεκινούν από 10% και μπορεί να φτάνουν έως και 40%.
Για να αντισταθμιστούν πάντως οι απώλειες που θα έχουν στα ταμεία τους οι εφορίες, το υπουργείο Οικονομικών θα επιβάλει αυξημένα τέλη κυκλοφορίας στα Ι.Χ. που κυκλοφόρησαν από το 2007 έως το 2010, καθώς αυτά αναμένεται να υπολογιστούν με βάση τους ρύπους που εκπέμπουν.
Ταυτόχρονα, πρόσθετα έσοδα θα προκύψουν και από την επιβολή τελών κυκλοφορίας για πρώτη φορά στα Ι.Χ. που εκπέμπουν ρύπους από 80 έως και 90 γραμμάρια, ενώ θα αναπροσαρμοστούν και τα τέλη που επιβάλλονται στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.
Αναλυτικότερα
Για πρώτη φορά θα πληρώσουν τέλη τα αυτοκίνητα με ρύπους από 80 έως 89 γραμμάρια.
Αυξήσεις περιμένουν όσους έχουν αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε μετά το 2010 και η αξία τους είναι μεγάλη.
Αυξήσεις θα δουν όσοι έχουν αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε μετά το 2007, καθώς ο υπολογισμός θα γίνεται με βάση τους ρύπους.
Ακριβότερα θα πληρώσουν τα τέλη οι ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων.
Μειώσεις
Μειώσεις θα δουν όσοι έχουν αυτοκίνητο από το 2001 έως το 2005. Ο συντελεστής αξίας του αυτοκινήτου θα είναι χαμηλότερος.
Μειώσεις θα προκύψουν και για τα αυτοκίνητα πριν από το 2000 και ειδικά όσα είναι μεγάλου κυβισμού. Πιθανότατα να αγγίξουν και το 40%.