Mastercard: Οι Έλληνες έμαθαν να χρησιμοποιούν τις κάρτες

Οι δυσκολίες της τελευταίας διετίας και ειδικά τα capital controls, οδήγησαν τους Έλληνες καταναλωτές στην εξοικείωση του με τη χρήση των καρτών και των ηλεκτρονικών πληρωμών.

Mastercard: Οι Έλληνες έμαθαν να χρησιμοποιούν τις κάρτες
2'

Του Δημήτρη Μαλλά

Αυτό επεσήμανε κατά τη διάρκεια σχετικής παρουσίασης της η Άσπα Παλημέρη, γενική διευθύντρια της Mastercard για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα, η οποία έκανε λόγο για μία αλλαγή συμπεριφοράς των Ελλήνων καταναλωτών απέναντι στη χρήση καρτών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η κ. Παλημέρη, ο αριθμός των τερματικών POS διπλασιάστηκε από 150.000 το 2015, σε 300.000 το 2016. Αντίστοιχα, ο τζίρος αγορών μέσω POS αυξήθηκε κατά 136% τα τελευταία 2 χρόνια, ενώ ο αριθμός καρτών που έχουν εκδοθεί στην ελληνική αγορά έφτασε τα 14,6 εκατομμύρια, αυξημένος κατά 1,8 εκατομμύρια σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015.

Στην ευρεία εξάπλωση της χρήσης καρτών στην Ελλάδα, την πρώτη θέση κατέχουν οι χρεωστικές κάρτες, αποτελώντας το 81% του συνολικού αριθμού ενεργών καρτών σε κυκλοφορία (11,8 εκατ.), με το 1,3 εκατ. εξ’ αυτών να έχουν εκδοθεί μέσα στον τελευταίο χρόνο (2015-2016). Παράλληλα, ο τζίρος αγορών μέσω POS, κατέγραψε αύξηση της τάξεως του 390%, σε σύγκριση με το 2014. Οι χρεωστικές κάρτες φαίνεται να κερδίζουν και ποιοτικά τις προτιμήσεις των καταναλωτών, με υψηλά επίπεδα ικανοποίησης και πρόθεσης για χρήση στο μέλλον, σύμφωνα με στοιχεία έρευνας που πραγματοποίησε η Focus Bari για τη Mastercard (2016).

Δείγμα της αλλαγής που υπάρχει είναι και η εντυπωσιακή αύξηση στη χρήση των ανέπαφων συναλλαγών με την Ελλάδα. Ο συνολικός αριθμός καρτών Mastercard ανέπαφης τεχνολογίας, έφτασε τα 4,3 εκατομμύρια το 2016. Πιο συγκεκριμένα, οι Έλληνες αγκάλιασαν τις ανέπαφες πληρωμές με εντυπωσιακό ρυθμό μέσα στο 2016, καθώς οι ανέπαφες συναλλαγές σημείωσαν αύξηση ύψους 1.345% σε σύγκριση με το 2015. Η τάση αυτή ενισχύεται περαιτέρω από τον αριθμό των POS ανέπαφων πληρωμών, ο οποίος έφτασε τα 220.000 συνολικά τερματικά την προηγούμενη χρονιά. Οι Έλληνες καταναλωτές επιλέγουν την ταχύτητα, την ευκολία και την αναβαθμισμένη αγοραστική εμπειρία που προσφέρουν οι ανέπαφες συναλλαγές. Η υψηλότερη διείσδυση των ανέπαφων συναλλαγών καταγράφεται στα καταστήματα παιχνιδιών και ειδών hobby (63%), στα φαρμακεία (34%), στα βενζινάδικα (25%), στα καταστήματα τροφίμων και super markets (20%), καθώς και στα καταστήματα ειδών ένδυσης (18%).

Η κ. Παλημέρη αναφέρθηκε ακόμη στις αλλαγές που φέρνει η αυξημένη δημοτικότητα των smartphones και για τραπεζικές συναλλαγές, ενώ αναφέρθηκε και στο Μasterpass, ένα είδος online “ψηφιακού πορτοφολιού” που έχει λανσαριστεί στην ελληνική αγορά από την Alpha Bank και έχει φθάσει πλέον να είναι διαθέσιμο σε περισσότερους από 6300 online εμπόρους στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την κ. Παλημέρη, εντός του 2017 θα δούμε τουλάχιστον δύο ακόμη ψηφιακά πορτοφόλια, ενώ θα υπάρξει και μία περίπτωση όπου το ψηφιακό πορτοφόλι θα λειτουργεί τόσο online όσο και offline.

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή