Βουλευτικές συντάξεις: Περικοπές με εγκύκλιο που θα εκδοθεί... έως το τέλος του 2018!

Ασυλία από το νέο τρόπο υπολογισμού αλλά και από τον επανυπολογισμό των βουλευτικών συντάξεων παρέχει το υπουργείο Εργασίας με χθεσινή του ανακοίνωση στην οποία αποκαλύπτεται ότι τελικά οι βουλευτικές συντάξεις δεν περιλαμβάνονται στο νόμο Κατρούγκαλου, αλλά θα περιληφθούν στις περικοπές με ειδική εγκύκλιο που θα εκδοθεί... ως το τέλος του 2018!

Βουλευτικές συντάξεις: Περικοπές με εγκύκλιο που θα εκδοθεί... έως το τέλος του 2018!
5'

Δεν περιλαμβάνονται στο νόμο Κατρούγκαλου - Η αλήθεια και τα ψέματα του υπουργείου Εργασίας

Απόδειξη, με βάση δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου, ότι χρειάστηκε να περάσουν 24 ώρες για να απαντήσουν ότι ο νόμος 4387/2016 αφήνει παράθυρα εξαίρεσης από τις περικοπές για τις συντάξεις των αιρετών.

Το «κενό» νόμου

Το υπουργείο Εργασίας σύμφωνα με το δημοσίευμα, ψευδώς ισχυρίζεται ότι οι συντάξεις των αιρετών περιλαμβάνονται στις περικοπές για τους εξής τρεις λόγους που αποκαλύπτονται στην ανακοίνωση:

* Για πρώτη φορά λέει ότι οι βουλευτικές συντάξεις δεν περιλαμβάνεται στο αρχικό χρονοδιάγραμμα επανυπολογισμού των προσωπικών διαφορών που είναι ως τον Σεπτέμβριο του 2017, αλλά, αντίθετα, ειδικά για τις συντάξεις των αιρετών, ο επανυπολογισμός θα τραβήξει ως το τέλος του 2018 και αφού ως τότε θα έχει εκδοθεί ειδική εγκύκλιος για αυτές τις κατηγορίες!

* Παραδέχεται ότι υπάρχει κενό νόμου για τον τρόπο υπολογισμού των βουλευτικών συντάξεων όσων έχουν εκλεγεί ως το 2012 (σ.σ.: στους νεοεκλεγέντες από το 2012 και μετά βουλευτές η σύνταξη συνυπολογίζεται ως τμήμα της συνολικής τους ασφάλισης). Το υπουργείο θεωρεί αυθαίρετα, και επικίνδυνα ως ένα βαθμό, ότι «δεν συντρέχει λόγος έκδοσης νέων βουλευτικών συντάξεων», χωρίς να εξηγεί όμως αν ο νόμος για την εθνική και την ανταποδοτική σύνταξη θα ισχύσει για όσους βγουν στη σύνταξη! Προφανώς πιστεύει ότι μέχρι να φτάσουν στα 65 οι βουλευτές για να πάρουν τη βουλευτική τους σύνταξη θα βρεθεί κάποια φόρμουλα, που όμως δεν αναφέρει ότι θα είναι με το νόμο Κατρούγκαλου!

* Ισχυρίζεται ψευδώς ότι οι αιρετοί της Βουλής και των ΟΤΑ είναι στο νόμο Κατρούγκαλου, όταν η παράγραφος 1 του άρθρου 4 του ν. 4387/2016 δεν τους αναφέρει!

Στάχτη στα μάτια

Τα περί μη εξαίρεσης και περί ισότιμης μεταχείρισης των βουλευτών όπως όλοι οι απλοί πολίτες που θα έχουν μειώσεις συντάξεων με τη σφραγίδα των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. είναι στάχτη στα μάτια για τους εξής λόγους:

1. Αφού το υπουργείο θεωρεί ότι δεν συνεπάγεται εξαίρεση των βουλευτών και των αιρετών από το νόμο Κατρούγκαλου, γιατί δεν έφερε μια τροπολογία που να τους εντάσσει στα πρόσωπα της παραγράφου 1 του άρθρου 4;

2. Αφού δεν εξαιρούνται, γιατί μεταθέτει τον επανυπολογισμό των συντάξεών τους ως το τέλος του 2018, όταν ο ίδιος ο εκτελών χρέη υφυπουργού Τ. Πετρόπουλος (και δικηγόρος επί εργατικών και ασφαλιστικών διαφορών μέχρι να αναλάβει θώκο στην κυβέρνηση) λέει στην εγκύκλιό του ότι ο επανυπολογισμός και οι προσωπικές διαφορές-μειώσεις συντάξεων θα έχουν ολοκληρωθεί ως τον Σεπτέμβριο του 2017;

3. Αφού υπάρχει «ισότιμη» αντιμετώπιση, γιατί δεν αναφέρουν ότι στις συντάξεις των βουλευτών, δημάρχων και νομαρχών ισχύουν αυτά που λένε οι εκδοθείσες εγκύκλιοι, παρά λένε ότι για τους εν θητεία βουλευτές «δεν συντρέχει λόγος έκδοσης νέων συντάξεων»;

4. Αφού ισχυρίζονται ότι δεν εξαιρούνται από το άρθρο 14 περί επανυπολογισμού των συντάξεων, τότε ποιος είναι ο λόγος που θα πρέπει να βγει άλλη εγκύκλιος, ειδική για τον επανυπολογισμό των συντάξεων των αιρετών (βουλευτών, δημάρχων κ.ά.) και μάλιστα ο επανυπολογισμός θα πάει ως το τέλος του 2018, όταν για τις συντάξεις των λοιπών συνταξιούχων ο επανυπολογισμός κλείνει τον Σεπτέμβριο του 2017;

5. Λένε από τη μια ότι οι βουλευτές, δήμαρχοι, νομάρχες δεν είναι στις εξαιρέσεις του νόμου. Πώς γίνεται όμως ταυτόχρονα να μην περιλαμβάνονται ούτε στα πρόσωπα που υπάγονται στο νόμο; Η παράγραφος 1 του άρθρου 4 του ν. 4387/2016 -για την οποία δεν λέει τίποτε το υπουργείο- περιγράφει λεπτομερώς ότι από 1ης/1/2017 υπάγονται στον ΕΦΚΑ για κύρια σύνταξη και οι συντάξεις τους κανονίζονται και καταβάλλονται με βάση τις ρυθμίσεις του παρόντος νόμου τα παρακάτω πρόσωπα:

* Οι τακτικοί και μετακλητοί υπάλληλοι και λειτουργοί του Δημοσίου.

* Οι τακτικοί και μετακλητοί υπάλληλοι και λειτουργοί της Βουλής (σ.σ.: λειτουργοί Βουλής είναι το επιστημονικό προσωπικό Κοινοβουλίου), των ΝΠΔΔ και των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμίδας.

* Οι ιερείς και οι υπάλληλοι των εκκλησιαστικών νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου.

* Τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος.

Οι βουλευτές, δήμαρχοι, νομάρχες δεν περιλαμβάνονται. Θα έπρεπε να περιληφθούν εκεί αφού δεν είναι στις εξαιρέσεις. Από εκεί ξεκινά το πρόβλημα και ανοίγει το παράθυρο κανονικής εξαίρεσης.

Η μεθόδευση

Οι κυβερνώντες αποκρύπτουν επιμελώς ότι δεν μπορούν ή και μεθοδεύουν τη μη εφαρμογή του νόμου γιατί οι εν θητεία βουλευτές, που εκλέχθηκαν πριν από το 2012 με 8, 10 ή 12 χρόνια, θα πάρουν σύνταξη 364 ευρώ, 455 ευρώ και 550 ευρώ αντίστοιχα.

Οι δε παλαιοί συνταξιούχοι της Βουλής θα έχουν μειώσεις ως και 1.700 ευρώ στις καταβαλλόμενες συντάξεις τους, με την κατάργηση της προσωπικής διαφοράς.

Τέλος, σύμφωνα με το δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου ότι οι βουλευτικές συντάξεις μένουν εκτός περικοπών και επανυπολογισμού ανάγκασε το υπουργείο να παραδεχτεί εμμέσως το κενό νόμου που επιβεβαιώνεται με την παραδοχή ότι θα χρειαστεί νέα εγκύκλιος που να διευκρινίζει τι θα ισχύσει για αυτή την κατηγορία ως τις 31/12/2018 που προβλέπεται να ολοκληρωθεί ο επανυπολογισμός συντάξεων για τις συντάξεις των αιρετών!

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή