Τέλος η International Life: Στον αέρα οι πελάτες της
Θολό τοπίο για χιλιάδες ασφαλισμένους – Ποιο το μέλλον τους και πώς θα διασφαλιστούν
Η Επιτροπή Πιστωτικών και Ασφαλιστικών Θεμάτων της Τράπεζας της Ελλάδος αποφάσισε το... λουκέτο της ασφαλιστικής εταιρείας με το αιτιολογικό ότι δεν διέθετε επαρκή ίδια κεφάλαια για την κάλυψη των Κεφαλαιακών Απαιτήσεων Φερεγγυότητάς της, οι οποίες, σύμφωνα με τον νόμο, είναι αναγκαίες για τη συνέχιση της λειτουργίας της και δεν κατέστη εφικτή η απαιτούμενη αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της.
Παράλληλα, οι προσπάθειες, στο πλαίσιο των αποφάσεων της Τράπεζας της Ελλάδος, για την εξυγίανσή της, όπως η μεταβίβαση όλου ή μέρους του ασφαλιστικού χαρτοφυλακίου της, απέβησαν άκαρπες.
Από την ημερομηνία οριστικής ανάκλησης της άδειας λειτουργίας αναστέλλεται η υποχρέωση της επιχείρησης για καταβολή ασφαλισμάτων ή άλλων πληρωτέων παροχών και δεσμεύονται τα περιουσιακά της στοιχεία προς τον σκοπό της ικανοποίησης των προνομίων, όπως αυτά καθορίζονται στην ασφαλιστική εκκαθάριση, ιδίως η αποζημίωση των δικαιούχων από ασφάλιση.
Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλισμένοι
Η Τράπεζα της Ελλάδος έχει ενεργοποιήσει όλες τις προβλεπόμενες από το θεσμικό πλαίσιο διαδικασίες για τη διασφάλιση των συμφερόντων των ασφαλισμένων και κάθε άλλου προνομιούχου δανειστή.
Διασφαλίστηκαν έτσι τα συμφέροντα ευάλωτων ασφαλισμένων, οι οποίοι δεν θα είχαν, λόγω ζητημάτων υγείας, τη δυνατότητα συνέχισης της ασφάλισης.
• Από την ημερομηνία οριστικής ανάκλησης της άδειας λειτουργίας αναστέλλεται η υποχρέωση της επιχείρησης για καταβολή ασφαλισμάτων ή άλλων πληρωτέων παροχών και δεσμεύονται τα περιουσιακά της στοιχεία.
• Τριάντα ημέρες μετά την οριστική ανάκληση της άδειας λειτουργίας της επιχείρησης θεωρούνται αυτοδίκαια λυμένες οι ασφαλιστικές συμβάσεις που παραμένουν σε αυτήν (N.4364/2016, άρθρο 235).
• Οι έχοντες απαιτήσεις αποζημίωσης που προέκυψαν πριν τις 9.2.2017, όπως και απαιτήσεις από καταβληθέντα μη δεδουλευμένα ασφάλιστρα (το μέρος των καταβληθέντων ασφαλίστρων που αφορά στο χρονικό διάστημα από την ημερομηνία ανάκλησης έως τη λήξη ισχύος του συμβολαίου), θα ικανοποιηθούν, όπως προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία, από το Εγγυητικό Κεφάλαιο Ζωής κατόπιν αναγγελίας της απαίτησής τους στον ασφαλιστικό εκκαθαριστή. Πληροφορίες για τη δυνατότητα των δικαιούχων να αναγγελθούν και για τις σχετικές προθεσμίες θα δοθούν στη δημοσιότητα από τον ασφαλιστικό εκκαθαριστή στο επόμενο χρονικό διάστημα.
• Αστική Ευθύνη από την κυκλοφορία οχημάτων (μόνο υλική ζημία και σωματική βλάβη τρίτου): Εάν οι ασφαλισμένοι προκαλέσουν ατύχημα εντός του διαστήματος των τριάντα ημερών, ο παθών θα αποζημιωθεί από το «Επικουρικό Κεφάλαιο Αστικής Ευθύνης εξ Ατυχημάτων Αυτοκινήτων». Οι έχοντες απαιτήσεις αποζημίωσης, όπως και απαιτήσεις από καταβληθέντα μη δεδουλευμένα ασφάλιστρα (το μέρος των καταβληθέντων ασφαλίστρων που αφορά στο χρονικό διάστημα από την ημερομηνία ανάκλησης έως τη λήξη ισχύος του συμβολαίου), θα ικανοποιηθούν, όπως προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία, από το Επικουρικό Κεφάλαιο κατόπιν αναγγελίας της απαίτησής τους στον ασφαλιστικό εκκαθαριστή.
Πληροφορίες για τη δυνατότητα των δικαιούχων να αναγγελθούν και για τις σχετικές προθεσμίες, θα δοθούν στη δημοσιότητα από τον ασφαλιστικό εκκαθαριστή στο επόμενο χρονικό διάστημα. Μετά την παρέλευση των τριάντα ημερών, οι ιδιοκτήτες οχημάτων οφείλουν να είναι ασφαλισμένοι σε άλλη ασφαλιστική επιχείρηση.
• Ασφαλιστήρια λοιπών κλάδων ζημιών: Οι έχοντες απαιτήσεις από τους λοιπούς κλάδους ζημιών, όπως και από τα καταβληθέντα και μη δεδουλευμένα ασφάλιστρα, θα ικανοποιηθούν κατόπιν αναγγελίας της απαίτησής τους στον ασφαλιστικό εκκαθαριστή.
• Οι ασφαλισμένοι στην υπό ασφαλιστική εκκαθάριση, πλέον, επιχείρηση δύνανται να ενημερώνονται από τον δικτυακό τόπο της (http://www.inlife.com.gr), καθώς και από υπαλλήλους της εκκαθάρισης, καθημερινά, από ώρα 10.00 έως 14.00 στo τηλέφωνο της επιχείρησης 210-8119000 και από τον ασφαλιστικό εκκαθαριστή στο τηλέφωνο 213-0159744.