Τέλη κυκλοφορίας 2018: Έρχονται σαρωτικές αλλαγές – Ποιοι επιβαρύνονται περισσότερο
Τέλη Κυκλοφορίας | Ειδήσεις: Συνολικά τέσσερα στοιχεία θα χρησιμοποιεί στο εξής το Υπουργείο Οικονομικών για να υπολογίζει τα τέλη κυκλοφορίας του 2018, όπως προανήγγειλε με δηλώσεις της στην ΕΡΤ η αρμόδια υφυπουργός, Κατερίνα Παπανάτσιου.
ΠΩΣ ΘΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΕΞΗΣ – ΟΛΕΣ ΟΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ
Όπως ανέφερε η κ. Παπανάτσιου, είναι υπό επεξεργασία πρόταση για να γίνουν αναλογικότερα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Ειδήσεις», τα τέσσερα αυτά δεδομένα που θα επηρεάζουν στο εξής των υπολογισμό των τελών είναι:
- η τιμή αγοράς του οχήματος
- η παλαιότητα
- ο κυβισμός της μηχανής
- οι εκπομπές ρύπων
Τιμωρούνται οι νέοι ιδιοκτήτες Ι.Χ.
Όπως σημειώνει η ίδια πηγή, ο νέος τρόπος υπολογισμού αναμένεται να οδηγήσει σε αυξήσεις των ποσών σε περίπου 1,8 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, ενώ αντίθετα θα οδηγήσει σε μειώσεις των ποσών καταβολής σε περίπου 1,7 εκατ. οχήματα.
Ωστόσο, το νέο σύστημα αναλογικών τελών κυκλοφορίας που σχεδιάζει το ΥΠΟΙΚ κρύβει διάφορες παγίδες και λάθη. Όπως εκτιμούν στελέχη της αγοράς, θα επιβαρυνθούν πολύ όσοι έχουν αγοράσει αυτοκίνητο από το 2005 και ύστερα.
Ειδικότερα, πάνω από 1,7 εκατ. οχήματα έχουν ηλικία μεγαλύτερη από 13 έτη, ενώ πάνω 1,8 εκατ. οχήματα έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά την 01/01/2005, από τα οποία μόλις 500.000 έχουν κυκλοφορήσει τα τελευταία πέντε χρόνια.
Για να ελαχιστοποιήσει την καταφανή αυτή αδικία, το ΥΠΟΙΚ επιδιώκει να εισαγάγει τον συντελεστή της αξίας αγοράς στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, ώστε οι ιδιοκτήτες των ακριβών αυτοκινήτων να πληρώνουν πολύ υψηλά τέλη κυκλοφορίας.
Διαβάστε εδώ περισσότερες ειδήσεις για τα τέλη κυκλοφορίας