Τέλη κυκλοφορίας 2018: Έρχονται σαρωτικές αλλαγές - Ποιους «καίνε» - Πόσα θα πληρώσετε
Ο νέος τρόπος υπολογισμού για τα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να οδηγήσει σε αυξήσεις των ποσών σε περίπου 1,8 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, ενώ αντίθετα θα οδηγήσει σε μειώσεις των ποσών καταβολής σε περίπου 1,7 εκατ. οχημάτων.
Όπως ανέφερε η υφυπουργός Κ. Παπανάτσιου, είναι υπό επεξεργασία πρόταση για να γίνουν αναλογικότερα τα τέλη κυκλοφορίας, καθώς θα συνυπολογίζονται τα κυβικά και η παλαιότητα, ενώ γίνεται προσπάθεια να συμπεριληφθεί και η τιμή αγοράς καθώς και κριτήρια, όπως η ρύπανση.
Μάλιστα, στο υπουργείο Οικονομικών έχει συσταθεί ειδική επιτροπή για τη μελέτη του θέματος και έως το τέλος Αυγούστου αναμένεται να παραδώσει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου πόρισμα με προτάσεις για τις αλλαγές που αναμένεται να γίνουν.
Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, οι προτάσεις που «πέφτουν» στο τραπέζι της επιτροπής για την αναμόρφωση των τελών κυκλοφορίας περιλαμβάνουν:
- Τη σύνδεση των τελών με το ύψος της τρέχουσας αξίας των οχημάτων. Για τον υπολογισμό της αξίας εξετάζεται να λαμβάνεται υπόψη ο κατάλογος αξιών που έχουν επεξεργαστεί οι ασφαλιστικές εταιρείες σε συνδυασμό με σύστημα απομείωσης της αρχικής εμπορικής αξίας με βάση την παλαιότητα.
- Μονιμοποίηση του συστήματος καταβολής τελών κυκλοφορίας με το μήνα που ισχύει τα τελευταία δυο χρόνια. Δηλαδή την παροχή της δυνατότητας στους φορολογούμενους να πάρουν πίσω τις πινακίδες κυκλοφορίας τους για μια φορά καταβάλλοντας μέρος των ετήσιων τελών που αντιστοιχούν στο όχημά τους. Το σύστημα έχει αποδειχθεί επιτυχημένο διότι αύξησε τα έσοδα του δημοσίου από τα τέλη κυκλοφορίας.
- Διαφοροποίηση της κλίμακας υπολογισμού των τελών με βάση τους ρύπους μεταξύ των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων με προσαύξηση για τα τελευταία. Είναι ένα μοντέλο που ακολουθείται ήδη από ορισμένες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης «τιμωρώντας» με υψηλότερα τέλη τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ.
Το ποιες αλλαγές τελικά θα επιλεγούν θα κριθεί από την πολιτική ηγεσία αν και υπάρχει το ενδεχόμενο τελικά οι αλλαγές να είναι πολύ περιορισμένης κλίμακας προκειμένου να μην υπάρξουν αναταράξεις στην αγορά ΙΧ αλλά και αιφνιδιασμοί για τους φορολογούμενους. Αυτό που αποτελεί προαπαιτούμενο για τις όποιες αλλαγές είναι να διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα η εισπραξιμότητα των τελών, δηλαδή να εξακολουθήσουν να φέρνουν στα κρατικά ταμεία τουλάχιστον το ποσό των 1,1- 1,2 δισ. ευρώ ετησίως.