Εξωδικαστικός συμβιβασμός: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τη νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα
Εξωδικαστικός συμβιβασμός | Ειδήσεις: Με περισσότερες από 40.000 επισκέψεις έκλεισε το πρώτο εικοσιτετράωρο λειτουργίας της η νέα πλατφόρμα που εξυπηρετεί τη διαδικασία του εξωδικαστικού συμβιβασμού, όπως δήλωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό «Πρακτορείο 104,9 FM» ο ειδικός γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, Φώτης Κουρμούσης.
Σύμφωνα με ίδιο, «κάθε επίσκεψη ήταν διάρκειας τεσσάρων λεπτών κατά μέσο όρο και περισσότεροι από 7.500 επισκέπτες εισήλθαν στο σύστημα της πλατφόρμας και την επεξεργάστηκαν για διάστημα μέχρι και 10 λεπτών».
Ήδη, μέσα στις πρώτες εργάσιμες ώρες, τουτέστιν από το πρωί της Πέμπτης 3 Αυγούστου μέχρι και το βράδυ της ίδιας ημέρας, «περισσότεροι από 2500 επισκέπτες άρχισαν τη διαδικασία συμπλήρωσης στα βήματα που προβλέπει η πλατφόρμα και περίπου 150 εξ αυτών έφτασαν και στο προχωρημένο «Βήμα 3», που είναι και η συμπλήρωση των χρεών» σημειώνει ο κ. Κουρμούσης.
Στο νέο σύστημα μέσα στο οποίο «συμπληρώνεις και καταχωρείς στην πλατφόρμα όλα τα χρέη που έχεις μέχρι και σήμερα προς όλους, όπως τράπεζες, δημόσιο, εφορία, λοιπούς για τους οποίους εισπράττει η εφορία όπως είναι οι δήμοι, τα ασφαλιστικά ταμεία, οι ιδιώτες, οι ΔΕΚΟ, οι δημοτικές υπηρεσίες, η ύδρευση κ.ο.κ», μπορούν να συμμετέχουν, σύμφωνα με τον Ειδικό Γραμματέα Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους οι επιχειρήσεις όλων των τύπων ενώ δημιουργείται μια διαφορετική διαδικασία με τις ίδιες διευκολύνσεις για τους ελεύθερους επαγγελματίες που δεν διαθέτουν πτωχευτική δυνατότητα.
Τι θα ισχύσει για τους ελεύθερους επαγγελματίες
«Οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα μπορούν να πηγαίνουν απευθείας στον εφορία, αλλά και στον ασφαλιστικό τους φορέα και να ρυθμίζουν τα εκεί τους χρέη» εξηγεί ο κ. Κουρμούσης, διαδικασία που -όπως διευκρινίζει- θα ενεργοποιηθεί αμέσως μόλις εκδοθούν οι σχετικές αποφάσεις από το Υπουργείο Οικονομικών και το Υπουργείο Εργασίας. Ουσιαστικά οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα μπορούν, πέρα από τα τραπεζικά τους χρέη, «να ρυθμίσουν τα χρέη τους προς εφορία και ασφαλιστικά ταμεία πέρα από τις πάγιες ρυθμίσεις των 12 ή 24 δόσεων και τώρα με τον νόμο θα έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίσουν τα χρέη τους εξωδικαστικά, απευθείας στην εφορία και στο ασφαλιστικό ταμείο».
Όπως εξηγεί ο ειδικός γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, «αυτό θα γίνει αμέσως μετά τη περίοδο των διακοπών καθώς ετοιμάζονται οι διαδικασίες στις εφορίες και τα ασφαλιστικά ταμεία να τους δεχτούν με τα χρέη τους, (και) είναι στο τελικό στάδιο της προετοιμασίας ο ΕΦΚΑ αλλά και η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων».
Είναι αναγκαία η εμπλοκή δικηγόρου, λογιστή ή φοροτεχνικού;
Πέρα από τις αναλυτικές οδηγίες, που είναι διαθέσιμες μέσα στον ιστότοπο της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, αλλά και τα δωρεάν υποδείγματα μελετών βιωσιμότητας, σημαντικό είναι, σύμφωνα με τον κ.Κουρμούση, να ολοκληρώσει κάποιος τη διαδικασία με τον βέλτιστο τρόπο για να αποκομίσει τα μεγαλύτερα οφέλη ελάφρυνσης. Ο νόμος δεν επιβάλλει να εμπλακεί υποχρεωτικά κάποιος επαγγελματίας, «ωστόσο συμβουλή μας είναι οι επιχειρήσεις να αποταθούν σε κάποιον λογιστή ή εξειδικευμένο οικονομολόγο, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τη μελέτη βιωσιμότητας, μέσα από την οποία θα τεκμηριωθεί ότι η εταιρία είναι βιώσιμη και θα οριστεί το κούρεμα του χρέους και το τι χρήματα μπορεί να πληρώσει ο οφειλέτης» τονίζει ο κ.Κουρμούσης και προσθέτει πως στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης «σκόπιμο είναι να παρίσταται μαζί με τον επιχειρηματία και ένας δικηγόρος ώστε να τον συμβουλεύει σε όλη τη διαδικασία και να τον καθοδηγεί για να επιλέξει τις καλύτερες λύσεις».
Ο ειδικός γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους συνιστά τέλος, αν και σύμφωνα με τη διαδικασία και αυτή η κίνηση είναι προαιρετική, «την παρουσία στη διαδικασία και ενός εκτιμητή ακινήτων ώστε να μάθει ο επιχειρηματίας τη σημερινή αξία των ακινήτων του, καθώς είναι κάτι που επίσης επηρεάζει το μέγεθος του κουρέματος των χρεών».
Για οποιαδήποτε δε απορία των ενδιαφερομένων υπάρχει ειδικό e-mail ως σύστημα βοήθειας (Help Desk) ενώ ήδη λειτουργεί σημείο βοήθειας στο λεκανοπέδιο Αττικής και «μέχρι το τέλος Αυγούστου θα λειτουργήσει ένα γραφείο για την εξυπηρέτηση των πολιτών σε κάθε πρωτεύουσα περιφέρειας ώστε σε όλη την Ελλάδα μέσα σε απόσταση μιας ώρας να υπαρχει σημείο όπου θα εξυπηρετούνται οι πολίτες» σημειώνει ο ειδικός γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους.
Με πληροφορίες από το ΑΠΕ - ΜΠΕ