Ωράριο καταστημάτων: Τι ώρα ανοίγουν και κλείνουν τα καταστήματα αύριο, Κυριακή (14/01)
Όσον αφορά τα σούπερ μάρκετ, είναι ανάλογα με την πολιτική της κάθε εταιρείας.
Με πανελλαδική απεργία στο εμπόριο την Κυριακή απαντά στην πρόβλεψη για ανοιχτά καταστήματα η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων.
«Στις 14 Γενάρη, για μια ακόμα Κυριακή, οι εργαζόμενοι στο Εμπόριο καλούνται να ξεχάσουν την ημέρα ανάπαυσής τους, να ξεχάσουν τις οικογένειές τους και τον ελεύθερο χρόνο τους και να προσέλθουν να εργαστούν, διότι έτσι έχουν αποφασίσει οι δανειστές, η Κυβέρνηση και οι μεγάλοι εργοδότες. Αυτή την Κυριακή 14.1.2018 και μετά από 3 συνεχόμενες Κυριακές το Δεκέμβρη, θα λειτουργήσουν ξανά όλα τα εμπορικά καταστήματα και οι αλυσίδες, λόγω των εκπτώσεων, όπως προβλέπει η Μνημονιακή νομοθεσία του 2013 (Ν.4177/13), την οποία η Κυβέρνηση άφησε άθικτη.
Οι εργαζόμενοι στο Εμπόριο δεν το βάζουμε κάτω!» αναφέρει η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων στην ανακοίνωσή της.
Ο ΣΕΛΠΕ που εκπροσωπεί πολυκαταστήματα και σούπεερ μάρκετ ενημερώνει ότι την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων δηλαδή στις 14 Ιανουαρίου τα εμπορικά καταστήματα θα είναι ανοικτά σε όλη την επικράτεια από 11πμ έως 8μμ.
Κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις θα προσφέρουν μεγάλη ποικιλία προϊόντων σε πολύ χαμηλές τιμές, με άψογη εξυπηρέτηση και σεβασμό στο καταναλωτικό κοινό.
Με ανακοίνωσή του ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ), υπενθυμίζει ότι είναι δυνατή η προαιρετική λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων την πρώτη Κυριακή της εκπτωτικής περιόδου (14-1-2018), με προτεινόμενο ωράριο 11.00-18.00.
Μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωσή του, ο ΕΣΘ τονίζει ότι κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.
Διευκρινίζεται δε, ότι εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, τότε η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία. Σε περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού, ενώ σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη, με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
Ο ΕΣΘ επίσης κρούει τον κώδωνα του κινδύνου στους καταστηματάρχες, και τους συνιστά να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στον τρόπο με τον οποίο υπολογίζουν και προβάλλουν τις μειωμένες τιμές στο καταναλωτικό κοινό, αφού εάν δεν είναι ακριβείς, σε τυχόν έλεγχο θα βρεθούν αντιμέτωποι με αυστηρές κυρώσεις.
Θετικά κινήθηκε, σε γενικές γραμμές, η αγορά τις ημέρες των Χριστουγέννων, σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ). Υπήρξαν, ωστόσο, διαφοροποιήσεις μεταξύ τύπων καταστημάτων, περιοχών, και είδους προϊόντων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΕΕ, συνολικά η αύξηση σε σχέση με πέρσι ήταν κατά μέσο όρο της τάξης του 2,5%. Οι μεγάλες επιχειρήσεις έφτασαν ακόμα και το 5- 6%, ενώ πολλές επιχειρήσεις ένδυσης δήλωσαν μειώσεις μέχρι και 12%, «ίσως λόγω των επικείμενων εκπτώσεων, που είναι πολύ κοντά στην εορταστική περίοδο», όπως αναφέρει η ΕΣΕΕ. Πρώτα στις προτιμήσεις των καταναλωτών τις εορτές είναι, γι άλλη μία χρονιά, τα είδη ρουχισμού και υπόδησης, το φαγητό και το ποτό και τρίτα τα βιβλία και τα παιχνίδια. Ακολουθούν τα καλλυντικά και οι ηλεκτρονικές συσκευές.