Επιβολή πλαφόν στην τιμή των καυσίμων
Σενάριο επιβολής πλαφόν, εξετάζει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας σε νομούς όπου η αμόλυβδη και το ντίζελ κίνησης κινούνται σε ακραία επίπεδα.
Πιθανότητα σήμερα θα ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις από την ΡΑΕ, ώστε να κατατεθεί τεκμηριωμένη πρόταση προς υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης για τον καθορισμό ανώτατων τιμών πώλησης. Οι υπηρεσίες της ΡΑΕ έχουν μελετήσει τις τιμοληψίες κατά το τελευταίο δίμηνο προκειμένου να διαπιστώσουν εάν και κατά πόσο δικαιολογείται να διαμορφώνονται οι τιμές στα επίπεδα των 2 ευρώ το λίτρο, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνούν και αυτό το φράγμα. Τέτοια περίπτωση, σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων είναι η Σίκινος όπου η αμόλυβδη βενζίνη πωλείται προς 2,045 ευρώ το λίτρο.
Αν η ΡΑΕ εκδώσει εισήγηση ελέγχου των τιμών, τότε οι νέες θα διαμορφωθούν σε πολύ χαμηλότερα από τα τρέχοντας επίπεδα λαμβάνοντας υπόψη τους μέσους όρους των τιμών πανελλαδικά, ανά νομό και της Αττικής συν κάποια περιθώρια κέρδους.
Δείτε εδώ τις τιμές των καυσίμων: www.popek.gr
Η χρονική διάρκεια του πλαφόν επίσης ορίζεται από το υπουργείο κατόπιν εισήγησης της ΡΑΕ και ανάλογα με την τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθηθεί επεκτείνεται ή αναστέλλεται.
Οι υπηρεσίες της Αρχής κινήθηκαν καθώς διαπιστώθηκε πως παρά την αποκλιμάκωση των τιμών κατά τον μήνα Ιούνιο με Ιούλιο – πιο συγκεκριμένα η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης βενζίνης έπεσε από τα 1,654 στα 1,634 ευρώ το λίτρο- εντούτοις σε πολλές περιοχές, όπως σε νησιά η μείωση αυτή δεν μεταφέρθηκε στα βενζινάδικα. Και τώρα που καταγράφεται αύξηση στα 1,643 ευρώ στις αρχές του μήνα, οι εκτιμήσεις θέλουν να εκδηλώνονται νέες ανατιμητικές συμπεριφορές στις επίμαχες περιοχές.
Παράγοντες της αγοράς πετρελαιοειδών αποδίδουν τις υψηλές τιμές στα νησιά στο γεγονός της δραστηριοποίησης μικρού αριθμού εταιριών εμπορίας αλλά και πολλών πρατηριούχων σε σχέση με το μέγεθος των συγκεκριμένων νησιών με αποτέλεσμα τους θερινούς μήνες με την αυξημένη τουριστική κίνηση, οι επιχειρηματίες να επιδιώκουν την είσπραξη εσόδων.
Η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων:
Διάφορα δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών αναφέρονται στην πιθανότητα επιβολής πλαφόν στις τιμές των καυσίμων συγκεκριμένων νησιωτικών περιοχών.
Είναι γεγονός ότι οι τιμές των καυσίμων παγκοσμίως και όχι μόνον στην Ελλάδα, έχουν αυξηθεί εξ αιτίας των υψηλών τιμών του αργού πετρελαίου, WTI και BRENT.
Επίσης είναι γεγονός ότι σε κάποια νησιά σε σύγκριση με τις τιμές που διαμορφώνονται στην ηπειρωτική Ελλάδα και ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα, έχουν αισθητή διαφορά, η οποία όμως έχει πολύ λογική εξήγηση.
1. Ο μεγάλος αριθμός Εταιρειών Εμπορίας και Πρατηρίων που δραστηριοποιούνται στην ηπειρωτική Ελλάδα με υπολογίσιμες καταναλώσεις καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου, δημιουργεί έναν πολύ ισχυρό ανταγωνισμό, σε πολλές περιπτώσεις και αθέμιτο, συμπιέζοντας τα ποσοστά των μικτών κερδών τους μεταξύ 3- 6%. Αντιθέτως στα νησιά ο μικρός αριθμός Εταιρειών και Πρατηρίων που δραστηριοποιούνται, με εποχικές-καλοκαιρινές καταναλώσεις, δικαιολογημένα τους οδηγεί για την επιβίωση τους σε μικτά ποσοστά κερδών μεταξύ 5-8%, είναι αθέμιτο και παράλογο ;;
Για την εξαγωγή σωστών συμπερασμάτων σας γνωρίζουμε ότι η σημερινή τιμή του Διυλιστηρίου Αμόλυβδης 95 oct (προϊόν + φόροι) είναι 1,210 + 24% ΦΠΑ = 1,500, όταν η μέση τιμή λιανικής στην Ελλάδα είναι σήμερα 1,650.
Στην διαφορά που προκύπτει μεταξύ τιμής Διυλιστηρίου και λιανικής, εμπεριέχονται το κέρδος της Εταιρείας Εμπορίας, το μεταφορικό κόστος και το κέρδος του Πρατηρίου.
ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ (Π.Ο.Π.Ε.Κ.)