Κοινωνικό Μέρισμα 2018: Απορρίπτονται χιλιάδες αιτήσεις - Πώς να αποφύγετε τα λάθη
Μετ’ εμποδίων ξεκίνησε η υποβολή των αιτήσεων για το κοινωνικό μέρισμα, αφού η ηλεκτρονική πλατφόρμα που ενεργοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή (7/12), αντιμετωπίζει ακόμα αρκετά προβλήματα. Μάλιστα, τα προβλήματα συνεχίστηκαν και το Σάββατο (8/12), όπου για αρκετές ώρες η πλατφόρμα βρισκόταν εκτός λειτουργίας. Χρειάστηκε αναβάθμιση στο σύστημα, ωστόσο λόγω της μεγάλης επισκεψιμότητας αλλά και των χιλιάδων υποβολών, η πλατφόρμα φάνηκε κατώτερη των περιστάσεων.
Δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί που μπήκαν στη διαδικασία να υποβάλουν αίτηση και απορρίφθηκαν από το σύστημα, προχώρησαν σε καταγγελίες, θεωρώντας ότι ευθύνεται η πλατφόρμα για την απόρριψη των αιτήσεών τους. Ταυτόχρονα, τα προβλήματα που παρουσιάζει η ηλεκτρονική πλατφόρμα, καθυστερούν την υποβολή των αιτήσεων και φέρνουν πιο κοντά το ενδεχόμενο να δοθεί παράταση στη διαδικασία υποβολής και να επεκταθεί πέραν της 14ης Δεκεμβρίου.
Πέρυσι, είχε δοθεί πάλι παράταση, η οποία βέβαια δεν σχετιζόταν με τεχνικά προβλήματα, αλλά δόθηκε προκειμένου να συμπεριληφθούν επιπλέον κατηγορίες δικαιούχων που δεν πληρούσαν όλα τα κριτήρια αξιολόγησης κατά την προηγούμενη φάση της διαδικασίας.
Τι να κάνετε εάν έχετε προβλήματα
Οι πολίτες μπορούν να αναφέρουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην ακόλουθη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: info@koinonikomerisma.gr. Τα τεχνικά προβλήματα θα επιλύονται το συντομότερο δυνατό, οπότε και οι πολίτες που δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν την αίτησή τους θα πρέπει να δοκιμάσουν να την επανυποβάλουν μετά από μερικές μέρες και εντός πάντα της σχετικής προθεσμίας υποβολής αιτήσεων.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να μπουν στην πλατφόρμα, για να διαπιστώσουν αν είναι δικαιούχοι του κοινωνικού μερίσματος και να υποβάλουν αίτηση για την καταβολή του, χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης του πληροφοριακού συστήματος TAXISnet της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).
Η διαχείριση της διαδικασίας πραγματοποιείται από την ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης (ΗΔΙΚΑ) μέσω διαδικτυακής εφαρμογής, και το τηλεφωνικό κέντρο 11131 λειτουργεί τις καθημερινές από τις 7 το πρωί, μέχρι τις 5 το απόγευμα.
Οι πολίτες πρέπει να απευθύνονται:
- Σε ΚΕΠ για ενημέρωση/διόρθωση ΑΜΚΑ
- Στον ΕΦΚΑ για θέματα ασφάλισης
- Στον ΟΑΕΔ για θέματα ανεργίας
Είναι μηχανογραφικό κέντρο όπου βελτιώνει ή διορθώνει συνολικά το σύστημα ώστε να αντιμετωπίζονται περιπτώσεις που συνήθως λύνουν μαζικά κάποια θέματα που αγγίζουν πολλούς πολίτες. Για τεχνικά θέματα των αιτήσεων, που δεν αφορούν στις παραπάνω περιπτώσεις και δεν καλύπτονται από τις Ερωτήσεις και Απαντήσεις (FAQ), μπορείτε να επικοινωνείτε στο τηλέφωνο 213-2168380.
Δείτε γιατί απορρίπτονται οι αιτήσεις
Σε «τεχνικό λάθος» που πρόκειται να διορθωθεί μέσα στην ημέρα αποδίδουν οι υπεύθυνοι για το σύστημα υποβολής αιτήσεων για το Κοινωνικό Μέρισμα, το γεγονός ότι μόνιμοι κάτοικοι Ελλάδος που έχουν υποβάλει ανελλιπώς όλες τις φορολογικές δηλώσεις τους και έκαναν αίτηση μέσα στο Σαββατοκύριακο, έλαβαν αρνητική απάντηση με την αιτιολογία ότι… δεν βρίσκονταν στην χώρα μας τα τελευταία 5 χρόνια.
Το σύστημα «εξαφάνισε» έτσι χιλιάδες δικαιούχους (κυρίως άνεργους και συνταξιούχους), παρότι μάλιστα πληρώνονται ή επιδοτούνται από το ελληνικό Δημόσιο. Σύμφωνα με πληροφορίες, το λάθος εντοπίστηκε όταν διαπιστώθηκε πως ο συγκεκριμένος λόγος απόρριψης εμφανιζόταν σε πολύ υψηλό ποσοστό επί των αιτήσεων που απορρίφθηκαν. Συγκεκριμένα, μέχρι τα ξημερώματα της Κυριακής είχαν απορριφθεί ήδη 129.764 αιτήσεις, εκ των οποίων οι 22.748 (δηλαδή η 1 στις 6) εμφανιζόταν να έχει γίνει από άτομα που δεν ζούσαν στη χώρα από το 2013 και μετά.
Διαβάστε επίσης:
Δώρο Χριστουγέννων: Δείτε ΕΔΩ πόσα χρήματα θα εισπράξετε
ΟΑΕΔ: Προσοχή! Σήμερα (10/12) οι πληρωμές για Δώρο Χριστουγέννων και επίδομα ανεργίας