Κοινωνικό μέρισμα 2018: Αδειάζει η κλεψύδρα - Μέχρι πότε μπορείτε να κάνετε αίτηση
Δεύτερη ευκαιρία για το κοινωνικό μέρισμα, με δεδομένο ότι η τελευταία πληρωμή έχει προγραμματιστεί για την Παρασκευή 28 Δεκεμβρίου, έχουν όσοι προσέκρουσαν σε «τεχνικά» προβλήματα κατά τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων. Οι διαδικασίες και οι επανέλεγχοι αναμένεται να «τρέξουν» τα επόμενα 24ωρα, καθώς η Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου είναι η ακταληκτική ημερομηνία για την υποβολή αιτήσεων.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «ΤΟ ΕΘΝΟΣ» , στο μικρό διάστημα που απομένει αρκετές περιπτώσεις που απορρίπτονται ή εμφανίζουν προβλήματα, αναμένεται να μπουν στο μικροσκόπιο των αρμόδιων υπηρεσιών, με στόχο την τελική πληρωμή της 28ης Δεκεμβρίου, αν και ένας πολύ μεγάλος αριθμός δικαιούχων, περίπου 1,4 εκατομμύρια, έχουν ήδη δει στους λογαριασμούς τους να πιστώνονται τα χρήματα του κοινωνικού μερίσματος.
Χιλιάδες είναι οι πολίτες, στους οποίους η αίτηση για το κοινωνικό μέρισμα έχει απορριφθεί. Αναλυτικότερα,θα εξεταστούν εκ νέου ορισμένες αιτήσεις που απορρίφθηκαν για λίγα ευρώ πάνω από τα 9.000 ευρώ. Στόχος είναι να επιλεγούν οι δικαιούχοι και να υποβάλουν νέα αίτηση ώστε να καταβληθεί το μέρισμα από τα χρήματα που απομένουν από το συνολικό ποσό των 710 εκατ. ευρώ.
Τα μικρά λάθη που οδηγούν στην απόρριψη της αίτησης
Σύμφωνα με την ΗΔΙΚΑ, όσες αιτήσεις είχαν διαφορετικό δικαιούχο, αλλά ίδιο IBAN πάνω από τρεις φορές έχουν απορριφθεί. Παράλληλα, αιτήσεις με εμπλοκή στον έλεγχο ΙΒΑΝ- ΑΦΜ (συνδικαιούχοι) δεν έχουν ακυρωθεί αλλά έχουν μεταφερθεί για την επόμενη πληρωμή (144.000 αιτήσεις).
Η αίτηση παρά την εμπλοκή παραμένει έγκυρη οπότε θα πρέπει να διορθωθεί ή να προστεθεί IBAN συνδικαιούχου. Όσοι απορρίφθηκαν από το κοινωνικό μέρισμα, λόγω του ότι εντοπίστηκαν από το σύστημα ότι οι δικαιούχοι δεν ήταν κάτοικοι Ελλάδας τα τελευταία πέντε χρόνια, θα πρέπει να ξανακάνουν αίτηση.
Προσοχή χρειάζεται ώστε να συμπληρωθούν σωστά ο ΙΒΑΝ, το email και ο αριθμός κινητού τηλεφώνου του δικαιούχου. Πρέπει να επισημανθεί πως σύμφωνα με τις οδηγίες εάν εμφανίζονται λανθασμένα στο σύστημα τα στοιχεία ο αιτών θα πρέπει να απευθύνεται στους παρακάτω φορείς:
1. ΚΕΠ: εάν το πρόβλημα αφορά στον ΑΜΚΑ
2. ΕΦΚΑ: εάν το πρόβλημα συνδέεται με τον χρόνο ασφάλισης
3. ΟΑΕΔ: εάν το πρόβλημα αφορά στον χρόνο ανεργίας
Πώς να κάνετε την αίτηση
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να μπουν στην πλατφόρμα, www.koinonikomerisma.gr, για να διαπιστώσουν, αν είναι δικαιούχοι του κοινωνικού μερίσματος και να υποβάλουν αίτηση για την καταβολή του, χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης του πληροφοριακού συστήματος TAXISnet της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).
Βήμα 1
Με την είσοδό σας στο σύστημα θα σας ζητηθεί:
Να επιβεβαιώσετε τον ΑΜΚΑ σας και να εισάγετε μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) και τον αριθμό ενός κινητού τηλεφώνου που θα χρησιμοποιηθούν για αποστολή τυχόν ειδοποιήσεων. Σας συνιστούμε να συμπληρώσετε το πεδίο του email καθώς σε περίπτωση προβλημάτων με την πληρωμή σας στέλνονται ενημερώσεις.
Να συναινέσετε στην επεξεργασία των στοιχείων που απαιτούνται, δηλαδή των στοιχείων που αφορούν εσάς, την/τον σύζυγό σας, τα προστατευόμενα τέκνα σας ή/και τυχόν φιλοξενούμενα μέλη.
Αν το σύστημα δεν πιστοποιεί τον συνδυασμό ΑΦΜ και ΑΜΚΑ που έχετε εισάγει, θα εμφανιστεί αντίστοιχο μήνυμα. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να μεταβείτε σε ένα ΚΕΠ και να ζητήσετε να ενημερώσετε την εγγραφή του ΑΜΚΑ σας ως προς το πεδίο του ΑΦΜ. Για το σκοπό αυτό θα χρειαστείτε ένα έγγραφο που να αποδεικνύει την ταυτότητά σας (ΑΔΤ, Διαβατήριο, κ.τ.λ.) και ένα έγγραφο που να αναγράφει το ΑΦΜ μαζί με τα προσωπικά στοιχεία σας (π.χ. εκκαθαριστικό εφορίας).
Μόλις πραγματοποιηθεί η διόρθωση μπορείτε να ξεκινήσετε εκ νέου τη διαδικασία (Βήμα 1) προκειμένου να διαπιστώσετε αν είστε δικαιούχος του κοινωνικού μερίσματος.
Βήμα 2
Αφού συναινέσετε στην επεξεργασία προσωπικών και λοιπών στοιχείων, θα εμφανιστεί μια φόρμα που αναφέρει:
τα προσωπικά σας στοιχεία (ονοματεπώνυμο, ημερομηνία γέννησης, φύλο κτλ)
οικονομικά στοιχεία (φορολογητέο και αφορολόγητο ετήσιο εισόδημα)
περιουσιακά στοιχεία (αξία ακίνητης περιουσίας, τόκους καταθέσεων)
μια ένδειξη για το αν πληρούται το κριτήριο της μόνιμης κατοικίας στην Ελλάδα την τελευταία πενταετία,
μια ένδειξη για το αν ικανοποιείται το κριτήριο της ύπαρξης έστω και ενός μήνα πλήρους ασφάλισης φορέα κύριας ασφάλισης και τέλος
έναν κατάλογο με τα μέλη του νοικοκυριού σας
Δώστε προσοχή σε αυτό το βήμα και ειδικότερα στα εξής σημεία:
Αν κάποια από τα προσωπικά σας στοιχεία εμφανίζονται λανθασμένα στο σύστημα θα πρέπει να μεταβείτε σε ένα ΚΕΠ και να διορθώσετε το στοιχείο που εμφανίζεται εσφαλμένα χρησιμοποιώντας κάθε πρόσφορο έγγραφο που μπορεί να αποδείξει την αλλαγή που θέλετε να κάνετε.
Αν το σύστημα δεν έχει σωστή ένδειξη για το κριτήριο ύπαρξης έστω και ενός μήνα ασφάλισης σε φορέα κοινωνικής ασφάλισης, θα πρέπει να μεταβείτε σε υποκατάστημα του ΕΦΚΑ και να ζητήσετε να διορθωθούν τα στοιχεία σας προσκομίζοντας κάθε αναγκαίο έγγραφο. Οι διορθώσεις σχετίζονται μόνο με αποκατάσταση σφαλμάτων αναφορικά με την ταυτότητα του ασφαλισμένου και όχι σε εκ των υστέρων αναγνώριση χρόνου ασφάλισης.
Αλλαγές σχετικά με τα οικονομικά σας στοιχεία ή τη διασταύρωση της επί πενταετίας μόνιμης κατοικίας στην χώρα δεν είναι δυνατή, καθώς προκύπτει από παρελθούσες φορολογικές σας δηλώσεις και από τα στοιχεία του ΑΜΚΑ-ΕΜΑΕΣ.
Βήμα 3
Απαραίτητη είναι η σωστή συμπλήρωση αριθμού λογαριασμού IBAN στον οποίο είστε δικαιούχος ή συνδικαιούχος.
Προσοχή και εδώ: Θα πρέπει να δηλώσετε έγκυρο και ενεργό IBAN, στον οποίο είστε υποχρεωτικά είτε αποκλειστικός δικαιούχος είτε συνδικαιούχος. Σε αντίθετη περίπτωση, δε θα πραγματοποιηθεί η πληρωμή ακόμα και αν πληρούνται όλα τα παραπάνω κριτήρια.
Για τον λόγο αυτό, προτείνουμε να χρησιμοποιήσετε τυχόν δηλωμένο ακατάσχετο λογαριασμό, τον λογαριασμό μισθοδοσίας ή καταβολής σύνταξης ή επιδομάτων (ανεργίας, ΚΕΑ κ.τ.λ.).
Υπογραμμίζεται η σημασία της ορθής συμπλήρωσης του συγκεκριμένου πεδίου. Επισημαίνεται επίσης, ότι θα διερευνηθεί η συσχέτιση των αριθμών λογαριασμών IBAN με τους ΑΦΜ των δικαιούχων, όπως και η τυχόν εμφάνιση του ίδιου IBAN σε περισσότερους του ενός δικαιούχους.
Σε περίπτωση που από λάθος δηλωθεί ενεργός λογαριασμός IBAN ο οποίος δεν ανήκει στον δικαιούχο ή συνδικαιούχο του μερίσματος (ανήκει δηλαδή σε άλλο φυσικό ή νομικό πρόσωπο), ενδέχεται η πληρωμή να προχωρήσει κανονικά καθώς δεν είναι πάντοτε δυνατός ο έλεγχος του συνδυασμού του ΑΦΜ με το IBAN. Σε αυτή την περίπτωση θα εισπραχθεί το κοινωνικό μέρισμα από κάποιον άλλον. Απαιτείται επομένως μεγάλη προσοχή στη συμπλήρωση του πεδίου του IBAN.
Βήμα 4
Σε περίπτωση που το νοικοκυριό σας περιλαμβάνει και ενήλικα φιλοξενούμενα μέλη, απαιτείται η συγκατάθεσή τους, μέσω των κωδικών τους στο TAXISnet, για την προσπέλαση των στοιχείων τους από την Α.Α.Δ.Ε., προκειμένου να διαπιστώσετε αν πληρούνται τα κριτήρια χορήγησης.
Η θετική συγκατάθεση όλων των φιλοξενούμενων ενηλίκων εντός της προθεσμίας είναι απαραίτητη προϋπόθεση ολοκλήρωσης και υποβολής της αίτησης. Συνεπώς, θα πρέπει να επικοινωνήσετε άμεσα με τους φιλοξενούμενούς σας (στη φόρμα αναγράφονται τα στοιχεία των ατόμων των οποίων η συναίνεση απαιτείται) ώστε να μπουν στον διαδικτυακό τόπο με τους δικούς τους κωδικούς και να συναινέσουν.
Προσοχή: Η ύπαρξη φιλοξενούμενων μελών έχει επιβεβαιωθεί μέσω ηλεκτρονικής αντιπαραβολής από των τελευταίων φορολογικών δηλώσεων. Συνεπώς, δεν υπάρχει η δυνατότητα να προστεθούν ή να αφαιρεθούν φιλοξενούμενα μέλη στην αίτηση για το κοινωνικό μέρισμα.
Αν έχετε αποκτήσει τέκνο μετά την 1/1/2018 μπορείτε να το δηλώσετε εισάγοντας τον αριθμό Α.Μ.Κ.Α. Το σύστημα ενημερώνεται αυτόματα για θανάτους που έχουν δηλωθεί στο ληξιαρχείο. Καμία άλλη αλλαγή στη σύνθεση του νοικοκυριού δεν είναι δυνατή.
Βήμα 5
Εφόσον όλα τα ενήλικα μέλη του νοικοκυριού σας έχουν συναινέσει, εμφανίζεται η ένδειξη που αναφέρει αν πληρούνται τα κριτήρια χορήγησης. Στην περίπτωση που είστε δικαιούχος, ενημερώνεστε άμεσα για το ποσό του κοινωνικού μερίσματος που αντιστοιχεί στο νοικοκυριό σας. Διαφορετικά, εμφανίζεται η πρώτη αιτία απόρριψης.
Εάν δεν εμφανιστεί αυτή η πληροφορία, κάποιο από τα μέλη του νοικοκυριού δεν έχει δώσει ακόμα την συναίνεση του.
Βήμα 6
Εφόσον πληρούνται τα κριτήρια, θα πρέπει να κάνετε την επιλογή [Έγκριση - Συναίνεση] ώστε να καταστείτε δικαιούχος του κοινωνικού μερίσματος.
Προσοχή: Σε περίπτωση μη αποδοχής δεν θα καταστείτε δικαιούχος ακόμα και αν πληρούνται τα κριτήρια.
Σημείωση: Αν κατά τα 4 πρώτα βήματα έχει προκύψει η ανάγκη να διορθώσετε τα στοιχεία σας σε ΚΕΠ ή στον ΕΦΚΑ, για να ενημερωθεί η πλατφόρμα με τις αλλαγές που κάνατε, πρέπει να ζητήσετε να γίνει επαναξιολόγηση του νοικοκυριού σας κάνοντας την επιλογή στην οθόνη «Αξιολόγηση επιλεξιμότητας κοινωνικού μερίσματος».
Η διαδικασία θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να ολοκληρωθεί εντός της σχετικής προθεσμίας αποδοχής του κοινωνικού μερίσματος.
Αν κατά τα τέσσερα πρώτα βήματα έχει προκύψει η ανάγκη διόρθωσης των στοιχείων σε ΚΕΠ ή στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), για να ενημερωθεί η πλατφόρμα με τις αλλαγές που έχουν γίνει, πρέπει οι πολίτες να ζητήσουν να γίνει επαναξιολόγηση του νοικοκυριού τους, κάνοντας την επιλογή στην οθόνη «Αξιολόγηση επιλεξιμότητας κοινωνικού μερίσματος». Η διαδικασία θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να ολοκληρωθεί εντός της σχετικής προθεσμίας αποδοχής του κοινωνικού μερίσματος.
Για την υποστήριξη της εφαρμογής του κοινωνικού μερίσματος, οι πολίτες μπορούν να αναφέρουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην ακόλουθη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: info@koinonikomerisma.gr. Οι ερωτήσεις θα ομαδοποιούνται και οι απαντήσεις θα προστίθενται στη σελίδα των Συχνών Ερωτήσεων: https://www.koinonikomerisma.gr/Home/Info.\
Διαβάστε επίσης:
ΟΑΕΔ: Αν δεν έχεις δουλειά, δες ΕΔΩ τα τρία νέα προγράμματα κατάρτισης για 16.000 ανέργους
Τέλη κυκλοφορίας 2019 - gsis.gr: ΕΔΩ η εκτύπωση από το TAXISnet
Πάτρα: 35χρονος κοιμήθηκε φτωχός και ξύπνησε...πάμπλουτος!
Καιρός - Προσοχή: Πλησιάζει ισχυρή κακοκαιρία με καταιγίδες και χιόνια – Θα «χτυπήσει» και την Αθήνα