Brand Finance: Οι τράπεζες με τη μεγαλύτερη εμπορική αξία στον κόσμο
Οι ευρωπαϊκές τράπεζες έχουν χάσει σημαντικό μέρος της αξίας τους μεταξύ των ετών 2014 & 2015 σύμφωνα με έρευνα για τα τραπεζικά εμπορικά σήματα ενώ η Wells Fargo παραμένει για φέτος η πολυτιμότερη εμπορική επωνυμία.
Η έρευνα Brand Finance Banking 500, έχει διενεργηθεί από την εταιρεία σύμβουλο αποτίμησης & στρατηγικής εμπορικών σημάτων Brand Finance, και δημοσιοποιήθηκε στην έκδοση του Φεβρουαρίου του περιοδικού The Banker, και είναι ένας πίνακας κατάταξης των τραπεζών παγκοσμίως, βάσει της αξίας των εμπορικών σημάτων αυτών.
Οι τράπεζες των Η.Π.Α. παραμένουν οι πολυτιμότερες τράπεζες παγκοσμίως. Εξήντα αμερικάνικα εμπορικά σήματα εμφανίζονται εντός των κορυφαίων 500 σημάτων παγκοσμίως, με συνολική αξία των εμπορικών σημάτων τους στα $201 δισ. Η Wells Fargo δεν είναι μόνο το πολυτιμότερο εμπορικό σήμα στις Η.Π.Α. αλλά και το πολυτιμότερο σε παγκόσμιο επίπεδο. Η αξία του εμπορικού της σήματος είναι ελάχιστα χαμηλότερα των $35 δις.
Παρ 'όλα αυτά, δεν υπάρχει περιθώριο εφησυχασμού. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο ελληνικής καταγωγής διευθύνων σύμβουλος της JP Morgan Jamie Dimon, τα τραπεζικά ιδρύματα που κυριαρχούν σήμερα παγκοσμίως πιθανόν να υπερκεραστούν από τα αντίστοιχα κινέζικα ιδρύματα. Τα αποτελέσματα της φετινής έρευνας της Brand Finance καταδεικνύουν ακριβώς αυτό, ότι δηλαδή οι κινεζικές τράπεζες ήρθαν για να μείνουν.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι η Citi, Bank of America και Chase, 2η, 3η και 4η τράπεζες στις Η.Π.Α., έχουν ξεπεραστεί από τις κινέζικες ICBC και China Construction Bank. Αξίζει να σημειωθεί ότι εάν κατατάξουμε τις τράπεζες από την αξία που έχουν αυξηθεί τα εμπορικά τους σήματα μόνο φέτος σε σχέση με την περυσινή χρονιά, τότε καταδεικνύεται ότι οι 5 εκ των κορυφαίων 6 παγκοσμίως είναι κινέζικες.
Οι ευρωπαϊκές τράπεζες, όμως, δεν έχουν σημειώσει την ίδια επιτυχία. Πληγμένες από την ισχνή ανάπτυξη στην Ευρωζώνη, η πλειοψηφία αυτών έχουν, μάλιστα, χάσει από την εμπορική αξία των σημάτων τους. Η συνολική αξία των εμπορικών σημάτων των ισπανικών τραπεζών είναι μειωμένη σε σχέση με πέρυσι κατά 2%, του Ηνωμένου Βασιλείου 3%, της Ιταλίας 5%, ενώ της Γερμανίας και της Γαλλίας 6% και 19% αντίστοιχα.
Αναφορικά με τη χώρα μας, η Τράπεζα Πειραιώς είναι το πολυτιμότερο εμπορικό σήμα με αξία $525 εκατ. (από $880 εκατ. το 2014) και αξιολόγηση ΑΑ-. Δεύτερο πολυτιμότερο τραπεζικό εμπορικό σήμα είναι αυτό της Alpha Bank με αξία $464 εκατ. (από $367 εκατ. το 2014) και αξιολόγηση Α+ και ακολουθούν της Eurobank με αξία $461 εκατ. (από $393 εκατ. το 2014) και αξιολόγηση ΑΑ- και της Εθνικής Τράπεζας με αξία $431 εκατ. (από $435 εκατ. το 2014) και αξιολόγηση Α+.
The World's Most Valuable Banking Brands (Top 10)
Global Rank 2015 Global Rank 2014 Brand Domicile Brand Value 2015 (USDm) Brand Rating 2015 Change (%) Change (USDm) Brand Value 2014 (USDm) Brand Rating 2014
1 1 Wells Fargo US 34,925 AAA- 15% 4,683 30,242 AAA-
2 6 ICBC China 27,459 AA+ 20% 4,656 22,803 AA+
3 2 HSBC UK 27,280 AAA 2% 410 26,870 AAA
4 9 China Construction Bank China 26,417 AAA- 39% 7,463 18,954 AA+
5 4 Citi US 26,210 AA+ 7% 1,692 24,518 AA+
6 3 Bank of America US 25,713 AA+ -4% -969 26,683 AA+
7 5 Chase US 24,819 AA 7% 1,662 23,157 AA+
8 10 Agricultural Bank Of China China 22,714 AA+ 28% 4,931 17,783 AA+
9 12 Bank of China China 20,392 AAA- 22% 3,666 16,725 AA+
10 8 Santander Spain 18,700 AAA- -7% -1,321 20,021 AAA-
Τα πολυτιμότερα Τραπεζικά Εμπορικά Σήματα στην Ελλάδα
Rank 2015 Rank 2014 Brand Domicile Brand Value 2015 (USDm) Brand Rating 2015 BV % Change Change (USDm) Brand Value 2014 (USDm) Brand Rating 2014
239 160 Piraeus Bank Greece 525 AA- -40% -355 880 AA-
259 293 Alpha Bank Greece 464 A+ 26% 97 367 A+
261 280 Eurobank Greece 461 AA- 17% 68 393 A+
272 257 National Bank of Greece Greece 431 A+ -1% -4 435 AA-
Οι αξίες των εμπορικών σημάτων για το 2015 έχουν υπολογισθεί σε USD με ημερομηνία αποτίμησης την 1/1/15.
Η έρευνα δημοσιοπoιείται σε ετήσια βάση στην έκδοση του Φεβρουαρίου του περιοδικού των Financial Times 'The Banker' από το 2006.