Πανελλήνιες 2020: Πώς κρίνονται τα θέματα σε Χημεία και Οικονομία
Χωρίς ιδιαίτερες παγίδες, αλλά με κλιμακούμενη δυσκολία, ήταν τα σημερινά θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων στα μαθήματα της Χημείας και της Οικονομίας.
Αναλυτικότερα, όσον αφορά το μάθημα της Χημείας και τα θέματα για τους υποψήφιους που έχουν επιλέξει το νέο σύστημα (Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας), αυτά κάλυψαν όλη την εξεταστέα ύλη και ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας. Όπως ανέφερε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η Σταυρούλα Καζάλη, χημικός, καθηγήτρια στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Αγίου Δημητρίου, οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές θα μπορέσουν να γράψουν καλά. «Τα θέματα δεν ήταν ιδιαίτερα απαιτητικά, ωστόσο ήταν έξυπνος ο τρόπος με τον οποίο συνδυάστηκαν τα διάφορα κεφάλαια από την ύλη», σημείωσε.
Ιδιαίτερα για τη λύση των θεμάτων Γ και Δ, όπως επεσήμανε η κυρία Καζάλη, οι μαθητές θα έπρεπε να έχουν κατανοήσει καλά την ύλη και να κάνουν σωστή διαχείριση χρόνου.
Όσον αφορά στα θέματα της Χημείας, στα οποία εξετάστηκαν υποψήφιοι με το παλαιό σύστημα (Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών), ήταν καλύτερα διατυπωμένα σε σχέση με τα περυσινά και ήταν επίσης διαβαθμισμένης δυσκολίας. Ιδιαίτερα για το Γ θέμα, όπως σχολίασε η κυρία Καζάλη, αφορούσε καθαρά το κομμάτι της οργανικής χημείας, οπότε αναμένεται να γράψουν όλοι καλά.
Σημειώνεται ότι το Β3 θέμα ήταν κοινό και στις δύο εξετάσεις (νέο και παλαιό σύστημα).
Στο μάθημα της Οικονομίας, επίσης, δεν υπήρξαν ιδιαίτερες παγίδες. Όπως σχολίασαν από κοινού στο ΑΠΕ-ΜΠΕ οι καθηγητές του Κοινωνικού Φροντιστηρίου του Αγίου Δημητρίου, Βάια Μανιά και Βασίλης Πολυχρονόπουλος, τα θέματα των εξετάσεων και των δύο συστημάτων ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας και χαρακτηρίζονται βατά.
Ιδιαίτερα για το νέο σύστημα, όπως ανέφεραν, τα θέματα Γ και Δ ήταν πολύ καλά δομημένα, με ερωτήματα κλιμακούμενης δυσκολίας, σαφώς διατυπωμένα και απαιτούσαν σχετικά εύκολους υπολογισμούς.
Το θέμα Δ είχε κοινά δεδομένα στα δύο συστήματα.
Όπως είπαν, τα θέματα επιτρέπουν στους μαθητές να γράψουν με ευκολία ανάλογα με τις δυνατότητές τους.
Συνέχεια με ειδικά μαθήματα
Στη συνέχεια, από την 1η έως και τις 13 Ιουλίου, τη «σκυτάλη» θα πάρουν οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων, αρχής γενομένης με τα Αγγλικά.
Αναλυτικότερα, σήμερα, Παρασκευή, οι υποψήφιοι των ΓΕΛ που έχουν επιλέξει το νέο σύστημα Πανελλαδικών, εξετάστηκαν στο μάθημα της Χημείας (Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και στο μάθημα της Οικονομίας (Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Οι υποψήφιοι των ΓΕΛ που έχουν επιλέξει το παλαιό σύστημα Πανελλαδικών, εξετάστηκαν επίσης στη Χημεία (Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών) και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Για μία ακόμη χρονιά, το Νewsbomb.gr βρίσκεται στο πλευρό των υποψηφίων.
Χημεία (νέο σύστημα)
Δείτε ΕΔΩ τα θέματα στη Χημεία (νέο σύστημα)Δείτε ΕΔΩ τις απαντήσεις στη Χημεία (νέο σύστημα)
Οικονομία (νέο σύστημα)
Δείτε ΕΔΩ τα θέματα στην Οικονομία (νέο σύστημα)Δείτε ΕΔΩ τις απαντήσεις στην Οικονομία (νέο σύστημα)
Χημεία (παλαιό σύστημα) Ημερήσια
Δείτε ΕΔΩ τα θέματα στη Χημεία (παλαιό σύστημα) ΗμερήσιαΔείτε ΕΔΩ τα θέματα στη Χημεία Ημερήσια (παλαιό σύστημα)
Τα θέματα στη Χημεία (παλαιό σύστημα) Εσπερινά
Δείτε ΕΔΩ τα θέματα στη Χημεία (παλαιό σύστημα) ΕσπερινάΑρχές Οικονομικής Θεωρίας - Ημερήσια
Δείτε ΕΔΩ τα θέματα στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας - ΗμερήσιαΔείτε ΕΔΩ τις απαντήσεις στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
Τα θέματα στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας - Εσπερινά
Δείτε ΕΔΩ τα θέματα στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας - ΕσπερινάΤο Νewsbomb.gr, σε συνεργασία με τα φροντιστήρια «ΠΟΥΚΑΜΙΣΑΣ» θα ενημερώνει έγκυρα και έγκαιρα για τα θέματα των Πανελληνίων 2020 και τις απαντήσεις τους, καθώς και όλες τις εκτιμήσεις για τις Βάσεις 2020, έως ότου ανακοινωθούν στα τέλη Αυγούστου.
Πρόγραμμα των υποψηφίων των ΕΠΑΛ
Ακολουθεί αναλυτικά το πρόγραμμα:
Διαβάστε ΕΔΩ όλες τις ειδήσεις για τις Πανελλήνιες 2020
Τα sos πριν από τις εξετάσεις
- Το πρωί πρέπει να είστε στο εξεταστικό κέντρο στην ώρα σας. Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 8.30 π.μ., κοινή για τους μαθητές ημερήσιων και εσπερινών λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 8.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις ώρες.
- Όση ώρα είστε στο προαύλιο μην ξεκινήσετε συζητήσεις περί SOS θεμάτων. Όλα τα θέματα είναι πιθανόν να «πέσουν» στις εξετάσεις. Πολλές φορές, μάλιστα, η επιτροπή των εξετάσεων έχει «βάλει» θέματα που είχαν ζητηθεί και την προηγούμενη χρονιά ή τα προηγούμενα χρόνια, φυσικά διατυπωμένα με διαφορετικό τρόπο και με άλλα ζητούμενα. Συνεπώς, μια τέτοια συζήτηση μόνο άγχος θα σας προκαλέσει.
- Όταν φτάσετε στο εξεταστικό κέντρο, πρέπει να έχετε μαζί σας το δελτίο εξεταζομένου, την αστυνομική ταυτότητα ή το διαβατήριο, δύο στυλό διαρκείας, μολύβι και γομολάστιχα. Επίσης, επιτρέπεται νερό ή κάποιο αναψυκτικό.
- Δεν επιτρέπεται το κινητό, ακόμη κι αν είναι κλειστό. Εάν ο καθηγητής το εντοπίσει πάνω σας, έχει το δικαίωμα ακόμη και να σας μηδενίσει το γραπτό. Γι’ αυτό μην το πάρετε μαζί σας.
- Τα ίδια ισχύουν για τα σκονάκια και για την αντιγραφή. Σύμφωνα με τον νόμο, ο μαθητής που αντιγράφει κατά τη διάρκεια της εξέτασης από βιβλίο, σημειώσεις ή από το γραπτό άλλου συμμαθητή του, που δολιεύεται την εξέταση και γενικώς δεν συμμορφώνεται προς τις υποδείξεις των επιτηρητών, απομακρύνεται από την αίθουσα και το γραπτό του μηδενίζεται. Η λυκειακή επιτροπή πριν από την επιβολή της ανωτέρω ποινής καλεί σε προφορική απολογία τον μαθητή και συντάσσει σχετικό πρακτικό που υπογράφεται από τον πρόεδρο, τα δύο μέλη της και τον γραμματέα αυτής.
Χρήσιμες οδηγίες για τους υποψήφιους
Πριν από τις εξετάσεις
- Παύουμε να επαναλαμβάνουμε στον εαυτό μας ότι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι κάτι φοβερό, που δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε, έχοντας ξεχάσει πόσες Εξετάσεις έχουμε δώσει μέχρι τώρα.
- Οι επιδόσεις δεν είναι «ή του ύψους ή του βάθους». Υπάρχουν αξιόλογες λύσεις στο μηχανογραφικό δελτίο για όλες τις βαθμολογικές δυνατότητες.
- Δεν προφητεύουμε καταστροφές, γιατί τότε γινόμαστε μικροί προφήτες με ειδίκευση σε αρνητικές προβλέψεις για το ίδιο μας το μέλλον.
- Δημιουργούμε ένα ασφαλές περιβάλλον μαζί με τους ανθρώπους που μας γνωρίζουν καλά (Γονείς, Φίλοι, Καθηγητές), οι οποίοι είναι βέβαιο πως και σε αυτήν τη δοκιμασία θα βρίσκονται δίπλα μας.
- Ηττοπαθείς σκέψεις, όπως «δεν θα τα καταφέρω», εντείνουν την ανασφάλειά μας. Αντίθετα, ρεαλιστικές σκέψεις, όπως «θα κάνω την καλύτερη δυνατή προσπάθεια», «ακόμα κι αν δεν πετύχω, υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις», «οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι σημαντικές, αλλά η πορεία της ζωής μου εξαρτάται και από άλλους παράγοντες», μας βοηθούν να ελέγξουμε το άγχος μας.
- Δεν χρειάζεται να αναστατωνόμαστε από φήμες της τελευταίας στιγμής για «SOS» θέματα, που δεν επιβεβαιώνονται ποτέ.
- Δεν ξενυχτάμε το βράδυ πριν από κάθε εξέταση. Καλύτερα να κλείσουμε από νωρίς τα βιβλία και να κάνουμε το πρωί μια σύντομη επανάληψη.
- Η διατροφή μας, τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια των Εξετάσεων, θα πρέπει να είναι ισορροπημένη. Ειδικά το βράδυ της παραμονής κάθε εξέτασης, αποφεύγουμε τις διατροφικές υπερβολές και καταναλώνουμε ένα ελαφρύ γεύμα.
Κατά τη διάρκεια της τρίωρης εξέτασης
- Φροντίζουμε να έχουμε απαραιτήτως μαζί μας:
- Δελτίο ταυτότητας ή διαβατήριο
- Δελτίο Εξεταζομένου Πανελλαδικών Εξετάσεων (καρτελάκι)
- Τρία στυλό (μπλε ή μαύρου χρώματος), μολύβι, γόμα και ξύστρα
- Γεωμετρικά όργανα, όπου χρειάζονται
- Ένα μπουκαλάκι με νερό ή χυμό
- Ένα ρολόι χειρός, ώστε να διαχειριζόμαστε σωστά τον χρόνο μας κατά τη διάρκεια της εξέτασης
- Διαβάζουμε τα θέματα αργά και προσεκτικά, ώστε να κατανοήσουμε πλήρως τι ζητείται, και ξεκινάμε από αυτά που γνωρίζουμε καλύτερα.
- Αφού απαντήσουμε κάποιο ερώτημα, καλό θα ήταν να διαβάσουμε άλλη μία φορά την εκφώνηση.
- Ερωτήσεις που μας φαίνονται γνωστές και εύκολες χρειάζονται περισσότερη προσοχή.
- Ακόμη και αν κάποιο από τα θέματα δεν μας θυμίζει κάτι, δεν πρέπει να απογοητευτούμε, καθώς μπορεί στη συνέχεια της εξέτασης να «καθαρίσει» το μυαλό μας και να το κατανοήσουμε.
- Δεν αποκαρδιωνόμαστε από τυχόν δύσκολα θέματα και, κυρίως, δεν τα παρατάμε. Τα θέματα όσο δύσκολα φαίνονται σε εμάς άλλο τόσο δύσκολα θα φαίνονται και στους άλλους διαγωνιζόμενους.
- Χρησιμοποιούμε, όπου χρειάζεται, το πρόχειρο (δηλαδή, τις τελευταίες σελίδες του τετραδίου).
- Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επιμείνουμε για πολλή ώρα σε κάποιο θέμα που μας δυσκολεύει ιδιαίτερα, ούτε φυσικά να απογοητευόμαστε. Πρέπει να προχωρήσουμε, να αντιμετωπίσουμε τα υπόλοιπα ζητήματα και μετά να επιστρέψουμε στο ερώτημα που δεν λύσαμε και να αφοσιωθούμε σε αυτό.
- Γράφουμε ό,τι γνωρίζουμε, ακόμη και αν δεν είμαστε σίγουροι· δεν αφήνουμε κανένα ερώτημα χωρίς απάντηση.
- Το γραπτό μας πρέπει να αποπνέει σιγουριά και να αντιμετωπίζει έξυπνα τα ερωτήματα, ώστε ο διορθωτής να μην έχει την παραμικρή αμφιβολία για τις γνώσεις μας.
- Προσέχουμε την εμφάνιση του γραπτού μας, ώστε να είναι ευανάγνωστο. Ένα καλά δομημένο και καθαρογραμμένο γραπτό είναι βέβαιο πως προκαταβάλλει θετικά τον διορθωτή.
- Κατανέμουμε σωστά τον χρόνο ανάμεσα στα θέματα, ώστε να αφήσουμε τουλάχιστον 10 λεπτά για να ξαναδιαβάσουμε τις απαντήσεις μας και να διορθώσουμε τυχόν ορθογραφικά και εκφραστικά λάθη.
- Δεν βιαζόμαστε. Αν μέσα στον ενθουσιασμό μας βιαστούμε, υπάρχει κίνδυνος να δώσουμε λανθασμένες απαντήσεις.
- Ακόμα και αν έχουμε τελειώσει νωρίτερα, εξαντλούμε τον χρόνο της εξέτασης. Διαβάζουμε ξανά και ξανά τις απαντήσεις μας, ώστε να είμαστε σίγουροι ότι τίποτα δεν διέφυγε από την προσοχή μας.
- Αφού τελειώσει η εξέταση … τελείωσε και το μάθημα αυτό ! Δεν μπορούμε να ξέρουμε απολύτως τι γράψαμε και, κυρίως, δεν ξέρουμε πώς έχουν γράψει οι άλλοι. Ας μην ξεχνάμε ότι ο βαθμός μας συγκρίνεται με τους βαθμούς των άλλων υποψηφίων.
- Στόχος μας, πλέον, είναι το επόμενο μάθημα.
Διαβάστε ΕΔΩ όλες τις ειδήσεις για τις Πανελλήνιες 2020
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.