Πανελλήνιες 2020: Οι απαντήσεις στα μαθήματα ειδικότητας των ΕΠΑΛ (30/06)

Πανελλήνιες Εξετάσεις 2020: Σε μαθήματα ειδικότητας εξετάστηκαν την Τρίτη 30 Ιουνίου, οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ.
INTIME NEWS
9'

Η χθεσινή, ήταν η τελευταία ημέρα Πανελλαδικών Εξετάσεων, για τους υποψήφιους από τα Επαγγελματικά Λύκεια.

Δείτε παρακάτω τα θέματα και τις απαντήσεις στα θέματα που έκλεισαν την «αυλαία» των Πανελλαδικών για τα ΕΠΑΛ:

Το μηχανογραφικό και η υποβολή του

Μέχρι και την Παρασκευή 17 Ιουλίου οι υποψήφιοι θα μπορούν να υποβάλουν το μηχανογραφικό δελτίο. Κατ’ αρχάς, πρέπει να απευθυνθούν στο Λύκειό τους για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password). Με αυτόν θα μπορούν να επισκέπτονται την ηλεκτρονική διεύθυνση https://exams.it.minedu.gov.gr, να μελετούν το μηχανογραφικό και σε πρώτο στάδιο να κάνουν κάποιες προσωρινές προτιμήσεις (Προσωρινή Αποθήκευση).

Μετά την ανακοίνωση των βαθμών οι υποψήφιοι στην ίδια ηλεκτρονική διεύθυνση πρέπει να κλειδώσουν το τελικό τους μηχανογραφικό (επιλέγοντας ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ) έως και την Παρασκευή 17 Ιουλίου. Μετά την οριστικοποίηση, καμία τροποποίηση από τους υποψηφίους δεν είναι πλέον δυνατή, χωρίς τη μεσολάβηση της σχολικής μονάδας.

Την Παρασκευή, πάντως, ανακοινώθηκαν οι αντιστοιχίσεις των τμημάτων ΑΕΙ, ώστε οι υποψήφιοι να γνωρίζουν εάν θα μπορούν να πάρουν μετεγγραφή από το τμήμα στο οποίο θα εισαχθούν προς κάποιο άλλο, συνήθως κεντρικό. Από την υπουργική απόφαση προκύπτει ότι συνολικά 87 τμήματα από τα 430 δεν έχουν αντιστοίχιση, και μεταξύ αυτών πολλά είναι καινούργια. Οι αντιστοιχίσεις αποφασίστηκαν ύστερα από εισήγηση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) με κριτήρια της συνάφεια των προγραμμάτων σπουδών (π.χ. ύπαρξη κοινών μαθημάτων, ύπαρξη ελάχιστου αριθμού καθηγητών με συναφές αντικείμενο), την ενδεχόμενη απονομή επαγγελματικών δικαιωμάτων και προγενέστερη απόφαση της ΑΔΙΠ.

Τα νέα τμήματα θα λειτουργήσουν χωρίς προηγούμενη αξιολόγηση και πιστοποίηση και άρα από την ηγεσία της ΕΘΑΑΕ θεωρείται εύλογη –με ακαδημαϊκά κριτήρια– η απόφαση για μη αντιστοίχισή τους με κάποιο τμήμα ιστορικού ΑΕΙ.

Α. Μηχανογραφικό δελτίο μπορούν να υποβάλουν:

  • όσοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ του 2020, και εφόσον κατέχουν ή αποκτούν απολυτήριο (οι υποψήφιοι ΓΕΛ) και απολυτήριο και πτυχίο (οι υποψήφιοι ΕΠΑΛ).
  • όσοι απόφοιτοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερησίων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ τα έτη 2018 ή 2019, διεκδικώντας φέτος το 10% των θέσεων εισακτέων, χωρίς νέα εξέταση. Όσοι απόφοιτοι είναι υποψήφιοι για το 10%, συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής με τα μόρια που είχαν επιτύχει στην τελευταία τους εξέταση. Οι υποψήφιοι αυτοί δεν έχουν τη δυνατότητα ή δικαίωμα να εξεταστούν ξανά σε ειδικό μάθημα ή στα αγωνίσματα για τα ΤΕΦΑΑ, αλλά συνυπολογίζονται τα μόρια που είχαν επιτύχει στην τελευταία τους εξέταση.

Β. Για οποιαδήποτε πληροφορία, υποστήριξη, ακόμα και χρήση υπολογιστή που τυχόν δεν διαθέτουν, οι υποψήφιοι θα απευθύνονται στα Λύκειά τους, τα οποία θα είναι ανοιχτά την Τρίτη 7 Ιουλίου και άλλη μία μέρα εντός της προθεσμίας υποβολής, η οποία θα ανακοινωθεί προσεχώς.

Γ. Εφιστάται προσοχή σε όλους τους υποψηφίους για την εμπρόθεσμη υποβολή και οριστικοποίηση του μηχανογραφικού δελτίου, γιατί αλλιώς θα αποκλειστούν από την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για φέτος.

Δ. Υπενθυμίζεται ότι οι υποψήφιοι που παραπέμπονται στις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου, καταθέτουν μηχανογραφικό με τις προτιμήσεις τους, μαζί με τους υποψηφίους (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) της τακτικής εξεταστικής περιόδου, δηλαδή την ίδια περίοδο, 29 Ιουνίου ως 17 Ιουλίου 2020.

Ε. Με την ευκαιρία υπενθυμίζεται ότι ως προθεσμία διεξαγωγής Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων (αγωνίσματα) για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) έχει οριστεί το διάστημα από την Δευτέρα 29-6-2020 μέχρι και την Παρασκευή 10-7-2020.

Διαβάστε ΕΔΩ όλες τις ειδήσεις για τις Πανελλήνιες 2020

Τα sos πριν από τις εξετάσεις

  1. Το πρωί πρέπει να είστε στο εξεταστικό κέντρο στην ώρα σας. Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 8.30 π.μ., κοινή για τους μαθητές ημερήσιων και εσπερινών λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 8.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις ώρες.
  2. Όση ώρα είστε στο προαύλιο μην ξεκινήσετε συζητήσεις περί SOS θεμάτων. Όλα τα θέματα είναι πιθανόν να «πέσουν» στις εξετάσεις. Πολλές φορές, μάλιστα, η επιτροπή των εξετάσεων έχει «βάλει» θέματα που είχαν ζητηθεί και την προηγούμενη χρονιά ή τα προηγούμενα χρόνια, φυσικά διατυπωμένα με διαφορετικό τρόπο και με άλλα ζητούμενα. Συνεπώς, μια τέτοια συζήτηση μόνο άγχος θα σας προκαλέσει.
  3. Όταν φτάσετε στο εξεταστικό κέντρο, πρέπει να έχετε μαζί σας το δελτίο εξεταζομένου, την αστυνομική ταυτότητα ή το διαβατήριο, δύο στυλό διαρκείας, μολύβι και γομολάστιχα. Επίσης, επιτρέπεται νερό ή κάποιο αναψυκτικό.
  4. Δεν επιτρέπεται το κινητό, ακόμη κι αν είναι κλειστό. Εάν ο καθηγητής το εντοπίσει πάνω σας, έχει το δικαίωμα ακόμη και να σας μηδενίσει το γραπτό. Γι’ αυτό μην το πάρετε μαζί σας.
  5. Τα ίδια ισχύουν για τα σκονάκια και για την αντιγραφή. Σύμφωνα με τον νόμο, ο μαθητής που αντιγράφει κατά τη διάρκεια της εξέτασης από βιβλίο, σημειώσεις ή από το γραπτό άλλου συμμαθητή του, που δολιεύεται την εξέταση και γενικώς δεν συμμορφώνεται προς τις υποδείξεις των επιτηρητών, απομακρύνεται από την αίθουσα και το γραπτό του μηδενίζεται. Η λυκειακή επιτροπή πριν από την επιβολή της ανωτέρω ποινής καλεί σε προφορική απολογία τον μαθητή και συντάσσει σχετικό πρακτικό που υπογράφεται από τον πρόεδρο, τα δύο μέλη της και τον γραμματέα αυτής.

Χρήσιμες οδηγίες για τους υποψήφιους

Πριν από τις εξετάσεις

  • Παύουμε να επαναλαμβάνουμε στον εαυτό μας ότι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι κάτι φοβερό, που δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε, έχοντας ξεχάσει πόσες Εξετάσεις έχουμε δώσει μέχρι τώρα.
  • Οι επιδόσεις δεν είναι «ή του ύψους ή του βάθους». Υπάρχουν αξιόλογες λύσεις στο μηχανογραφικό δελτίο για όλες τις βαθμολογικές δυνατότητες.
  • Δεν προφητεύουμε καταστροφές, γιατί τότε γινόμαστε μικροί προφήτες με ειδίκευση σε αρνητικές προβλέψεις για το ίδιο μας το μέλλον.
  • Δημιουργούμε ένα ασφαλές περιβάλλον μαζί με τους ανθρώπους που μας γνωρίζουν καλά (Γονείς, Φίλοι, Καθηγητές), οι οποίοι είναι βέβαιο πως και σε αυτήν τη δοκιμασία θα βρίσκονται δίπλα μας.
  • Ηττοπαθείς σκέψεις, όπως «δεν θα τα καταφέρω», εντείνουν την ανασφάλειά μας. Αντίθετα, ρεαλιστικές σκέψεις, όπως «θα κάνω την καλύτερη δυνατή προσπάθεια», «ακόμα κι αν δεν πετύχω, υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις», «οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι σημαντικές, αλλά η πορεία της ζωής μου εξαρτάται και από άλλους παράγοντες», μας βοηθούν να ελέγξουμε το άγχος μας.
  • Δεν χρειάζεται να αναστατωνόμαστε από φήμες της τελευταίας στιγμής για «SOS» θέματα, που δεν επιβεβαιώνονται ποτέ.
  • Δεν ξενυχτάμε το βράδυ πριν από κάθε εξέταση. Καλύτερα να κλείσουμε από νωρίς τα βιβλία και να κάνουμε το πρωί μια σύντομη επανάληψη.
  • Η διατροφή μας, τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια των Εξετάσεων, θα πρέπει να είναι ισορροπημένη. Ειδικά το βράδυ της παραμονής κάθε εξέτασης, αποφεύγουμε τις διατροφικές υπερβολές και καταναλώνουμε ένα ελαφρύ γεύμα.

Κατά τη διάρκεια της τρίωρης εξέτασης

  • Φροντίζουμε να έχουμε απαραιτήτως μαζί μας:
  1. Δελτίο ταυτότητας ή διαβατήριο
  1. Δελτίο Εξεταζομένου Πανελλαδικών Εξετάσεων (καρτελάκι)
  1. Τρία στυλό (μπλε ή μαύρου χρώματος), μολύβι, γόμα και ξύστρα
  1. Γεωμετρικά όργανα, όπου χρειάζονται
  1. Ένα μπουκαλάκι με νερό ή χυμό
  1. Ένα ρολόι χειρός, ώστε να διαχειριζόμαστε σωστά τον χρόνο μας κατά τη διάρκεια της εξέτασης
  • Διαβάζουμε τα θέματα αργά και προσεκτικά, ώστε να κατανοήσουμε πλήρως τι ζητείται, και ξεκινάμε από αυτά που γνωρίζουμε καλύτερα.
  • Αφού απαντήσουμε κάποιο ερώτημα, καλό θα ήταν να διαβάσουμε άλλη μία φορά την εκφώνηση.
  • Ερωτήσεις που μας φαίνονται γνωστές και εύκολες χρειάζονται περισσότερη προσοχή.
  • Ακόμη και αν κάποιο από τα θέματα δεν μας θυμίζει κάτι, δεν πρέπει να απογοητευτούμε, καθώς μπορεί στη συνέχεια της εξέτασης να «καθαρίσει» το μυαλό μας και να το κατανοήσουμε.
  • Δεν αποκαρδιωνόμαστε από τυχόν δύσκολα θέματα και, κυρίως, δεν τα παρατάμε. Τα θέματα όσο δύσκολα φαίνονται σε εμάς άλλο τόσο δύσκολα θα φαίνονται και στους άλλους διαγωνιζόμενους.
  • Χρησιμοποιούμε, όπου χρειάζεται, το πρόχειρο (δηλαδή, τις τελευταίες σελίδες του τετραδίου).
  • Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επιμείνουμε για πολλή ώρα σε κάποιο θέμα που μας δυσκολεύει ιδιαίτερα, ούτε φυσικά να απογοητευόμαστε. Πρέπει να προχωρήσουμε, να αντιμετωπίσουμε τα υπόλοιπα ζητήματα και μετά να επιστρέψουμε στο ερώτημα που δεν λύσαμε και να αφοσιωθούμε σε αυτό.
  • Γράφουμε ό,τι γνωρίζουμε, ακόμη και αν δεν είμαστε σίγουροι· δεν αφήνουμε κανένα ερώτημα χωρίς απάντηση.
  • Το γραπτό μας πρέπει να αποπνέει σιγουριά και να αντιμετωπίζει έξυπνα τα ερωτήματα, ώστε ο διορθωτής να μην έχει την παραμικρή αμφιβολία για τις γνώσεις μας.
  • Προσέχουμε την εμφάνιση του γραπτού μας, ώστε να είναι ευανάγνωστο. Ένα καλά δομημένο και καθαρογραμμένο γραπτό είναι βέβαιο πως προκαταβάλλει θετικά τον διορθωτή.
  • Κατανέμουμε σωστά τον χρόνο ανάμεσα στα θέματα, ώστε να αφήσουμε τουλάχιστον 10 λεπτά για να ξαναδιαβάσουμε τις απαντήσεις μας και να διορθώσουμε τυχόν ορθογραφικά και εκφραστικά λάθη.
  • Δεν βιαζόμαστε. Αν μέσα στον ενθουσιασμό μας βιαστούμε, υπάρχει κίνδυνος να δώσουμε λανθασμένες απαντήσεις.
  • Ακόμα και αν έχουμε τελειώσει νωρίτερα, εξαντλούμε τον χρόνο της εξέτασης. Διαβάζουμε ξανά και ξανά τις απαντήσεις μας, ώστε να είμαστε σίγουροι ότι τίποτα δεν διέφυγε από την προσοχή μας.
  • Αφού τελειώσει η εξέταση … τελείωσε και το μάθημα αυτό ! Δεν μπορούμε να ξέρουμε απολύτως τι γράψαμε και, κυρίως, δεν ξέρουμε πώς έχουν γράψει οι άλλοι. Ας μην ξεχνάμε ότι ο βαθμός μας συγκρίνεται με τους βαθμούς των άλλων υποψηφίων.
  • Στόχος μας, πλέον, είναι το επόμενο μάθημα.

Διαβάστε ΕΔΩ όλες τις ειδήσεις για τις Πανελλήνιες 2020

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Καιρός: Καμίνι η χώρα τις επόμενες ημέρες - Έως και 40 βαθμούς η θερμοκρασία