Πιερρακάκης: «Στόχος μας να υπάρχουν διορισμοί καθηγητών κάθε χρόνο – Συνέπειες για τα κινητά»

«Δεν ισχύει ότι υπάρχουν κενά στα σχολεία από εκπαιδευτικούς», επεσήμανε ο Υπουργός Παιδείας. Τι ανέφερε για την επερχόμενη σχολική χρονιά.
EUROKINISSI.
2'

Σήμερα (04/09), δάσκαλοι, γονείς και μαθητές συγκεντρώθηκαν έξω από το Υπουργείο Παιδείας ώστε να διαμαρτυρηθούν για τις συγχωνεύσεις τμημάτων στο άνοιγμα της σχολικής χρονιάς. Κατά τη διάρκεια της διαδήλωσης, σημειώθηκαν επεισόδια αφού ορισμένοι επιχείρησαν να εισβάλλουν στο κτήριο, με την αστυνομία να τους σταματά, κάνοντας χρήση χημικών.

Ο Υπουργός Παιδείας, Θρηκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκος Πιερρακάκης, υπογράμμισε πως «δεν ισχύει ότι υπάρχουν κενά στα σχολεία από εκπαιδευτικούς», μιλώντας στον ALPHA.

«Αν δούμε τους αριθμούς, ο μέσος όρος των μαθητών ανά εκπαιδευτικό (8/1) είναι ένας από τους καλύτερους στην Ευρώπη, όπου ο αντίστοιχος είναι 12/1. Πρέπει να κάνουμε έναν εξορθολογισμό. Ο μέσος όρος των μαθητών ανά τμήμα μειώνεται εφέτος και στα νηπιαγωγεία (16/1), τα Δημοτικά (16/1), στα Γυμνάσια είναι αντίστοιχος με πέρυσι (21/1) και στα Λύκεια είναι 19/1, δύο λιγότεροι από πέρυσι», επεσήμανε ακόμη.

«Θα γίνουν και 10.000 διορισμοί στην εκπαίδευση. Αυτήν τη στιγμή είναι σε εξέλιξη και φυσικά, θα ακολουθήσουν οι αναπληρωτές μας, τους οποίους χρειαζόμαστε αλλά εγώ θα πω “κάθε χρόνο και λιγότερο”. Τα χρόνια της οικονομικής κρίσης, ο αριθμός των αναπληρωτών ήταν πολύ μεγάλος (από τους 200.000 εκπαιδευτικούς, οι 50.000 ήταν αναπληρωτές). Δεν το συναντάς αυτό σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Αυτός ο αριθμός θα μειωθεί, με διορισμούς. Στόχος μας είναι να γίνει αυτό και του χρόνου και το άλλο έτος», σημείωσε ο κ. Πιερρακάκης.

Για την απαγόρευση των κινητών στα σχολεία, ο κ. Υπουργός τόνισε πως «η εμφανής κατοχή και χρήση του κινητού στα σχολεία δεν θα επιτρέπεται και θα υπάρχουν συνέπειες. Για τα ακραία περιστατικά bullying, όπου σε ορισμένες περιπτώσεις υπάρχει βιντεοσκόπηση παιδιού σε ευαίσθητες στιγμές του, το πλαίσιο συνεπειών θα προβλέπει την αλλαγή σχολείου (σχολικού περιβάλλοντος) για την προστασία του παιδιού».

«Κάθε ενέργεια πρέπει να είναι συνδεδεμένη με τις συνέπειές της και αυτό πρέπει να ισχύει και στα σχολεία. Στόχος μας δεν είναι η αυστηροποίηση, αλλά η καλλιέργειας μίας κουλτούρας “σχολείο στο σχολείο”. Πρέπει να οργανωθούν και να λειτουργήσουν καλύτερα. Δίνουμε τα “εργαλεία” στους καθηγητές για να το καταφέρουν, πολλά από τα οποία μας τα έχουν ζητήσει εκείνοι», ολοκλήρωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης.