Πεντέλη: Τι συμβαίνει με τα πυρόπληκτα σχολεία
Ο Κώστας Χριστόπουλος πρόεδρος Δ. Σ της Ένωσης Γονέων Πεντέλης εξηγεί στο newsbomb.gr τι συμβαίνει με τα καμένα σχολεία στο Δήμο.
Στην τρομερή φωτιά του Αυγούστου, που κόστισε τη ζωή μιας γυναίκας, κατέκαψε χιλιάδες στρέμματα δάσους και ζώων, καταστράφηκαν σπίτια και εγκαταστάσεις. Μεταξύ αυτών σχολικά κτίρια στην Πεντέλη.
Ο Κώστας Χριστόπουλος πρόεδρος Δ. Σ της Ένωσης Γονέων Πεντέλης εξηγεί στο newsbomb.gr τι συμβαίνει με τα καμένα σχολεία στο Δήμο.
Πόσα σχολεία κάηκαν;
«Τα πυρόπληκτα σχολεία είναι δύο και όχι έξι όπως ανακοινώθηκε. Το γυμνάσιο και λύκειο Νέας Πεντέλης όπου κάηκε το κλειστό γυμναστήριο και το Κρυστάλλειο1ο Δημοτικό Πεντέλης όπου κάηκε μια αίθουσα διδασκαλίας και η πίσω πλευρά των 3-4 διπλανών αιθουσών της».
Και πώς θα αποκατασταθούν;
«Όταν κηρύσσεται ένας δήμος σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, οι απευθείας αναθέσεις δεν έχουν οικονομικό όριο και οι δουλειές που μπορούν να ανατεθούν φουσκώνουν πολύ πιο εύκολα. Βάφτισαν λοιπόν αποκατάσταση ζημιών από την πυρκαγιά το ετήσιο βάψιμο και σοβάτισμα 6 σχολείων. Όσον αφορά το κλειστό γυμναστήριο ανακοινώθηκε ότι θα είναι δώρο. Στο πλαίσιο εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Δεν γίνονται δημόσια έργα και βασικές υποδομές έτσι. Χρειάζεται το κράτος (σε όλους τους βαθμούς αυτοδιοίκησης) να κάνει την δουλειά του».
Ποια είναι αυτή;
«Μελέτη - Ανάθεση - Έλεγχο - Πληρωμή. Η εταιρική κοινωνική ευθύνη αφορά ενέργειες πολύ μικρότερου μεγέθους (δωρεές κ. λ. π) και στην ουσία πρόκειται για αφορολόγητο μάρκετινγκ. Για τα υπόλοιπα λοιπόν που βαφτίστηκαν αποκατάσταση ζημιών από την φωτιά, ανακοίνωσε ο δήμος ότι τα προϋπολογίζει στις 270.000 ευρώ -τουλάχιστον 3 φορές πάνω από το πραγματικό κοστολόγιο- και ζήτησε και την οικονομική βοήθεια από το κράτος».
Υπήρξε έκτακτη επιχορήγηση;
«Ανακοινώθηκε άλλωστε ήδη έκτακτη επιχορήγηση 1. εκατ. ευρώ. Πάνω που έτριβαν τα χέρια τους οι εργολάβοι και φίλοι του δήμου, ήρθαν οι μεγαλύτεροι καρχαρίες και πήραν την μπουκιά από το στόμα του. Ανέλαβε η ΚΤΥΠ (κτιριακές υποδομές) με μπάτζετ πλέον 500.000 ευρώ και δικούς της εργολάβους. Φυσικά η ΚΤΥΠ (3 συνενωμένοι οργανισμοί ΟΣΚ, ΘΕΜΙΣ κ.α.) δεν βάφει και σοβατίζει. Δεν κάνει συντήρηση κι επισκευές σχολείων. Αυτό το κάνουν οι δήμοι. Η ΚΤΥΠ χτίζε σχολεία, δικαστήρια, φέρνει έτοιμα προκάτ κλπ. Φανταστείτε ότι μπήκε και ανέλαβε ο εργολάβος της ΚΤΥΠ με συνεργεία 10 μέρες πριν καν γίνει σύμβαση - ανάθεση κλπ. Και παρέδωσε το μεγαλεπήβολο έργο βαψίματος την προηγούμενη μέρα από τους Αγιασμούς».
Όσον αφορά το δημοτικό σχολείο;
«Σχετικά με το Κρυστάλλειο, όπου πέρα από το βάψιμο εκκρεμούσε και εκκρεμεί μια καμένη αίθουσα, η δήμαρχος τις πρώτες μέρες μετά την φωτιά, σε μια περίεργη συνεννόηση με τη διευθύντρια, κατέληξαν ότι η αίθουσα ίσως και να μην χρειάζεται επειγόντως γιατί το σχολείο φέτος θα έχει μάλλον 11 αντί για 12 τμήματα και είπε να διαμορφωθεί ο χώρος σε υπαίθριο χώρο με ομπρελίτσες…»
Εσείς ως εκπρόσωποι των γονέων τι κάνατε;
«Από τις 20-25 Αυγούστου ο σύλλογος και η ένωση (τυχαίνει μέλη του ΔΣ του Κρυσταλλείου να είμαστε και στο ΔΣ της ένωσης) κάναμε έντονα διαβήματα και διαμαρτυρίες. Δεν είναι φυσικά απόφαση ούτε της διευθύντριας, ούτε του δήμου αν θα φτιαχτεί ή θα γκρεμιστεί ή θα μετατραπεί μια αίθουσα σε κάτι άλλο. Ο δήμος είναι υποχρεωμένος ό,τι χαλάει να το επισκευάζει. Και η διευθύντρια να το επισημαίνει και να το υπενθυμίζει αν ξεχαστεί».
Και τι συνέβη;
«Παρελκυστική συμπεριφορά από τη διευθύντρια (η οποία μόλις έλαβε γραπτά αιτήματα μας - άρχισε με πανικό να τρέχει και να συγκαλεί σχολικά συμβούλια) και κυρίως από την δήμαρχο που πέρα από προσβολές είχαμε παλινωδίες, ψέματα και αυτοδιαψεύσεις. Η αλήθεια είναι ότι όταν μπήκε η ΚΤΥΠ πλέον δεν μπορούσε ενώ ήθελε, αφού κατάλαβε το λάθος και την κατακραυγή, να επέμβει μέχρι να φύγει ο εργολάβος. Αυτό έγινε την προηγούμενη μέρα από τον Αγιασμό, όπου εσπευσμένα έφερε ο Δήμος μια παλέτα υλικά για να δούμε οι γονείς ότι ξεκίνησαν... Η μεν διευθύντρια υλοποιεί πρόθυμα και διακριτικά τις εντολές του Υπουργείου Παιδείας (διεύθυνση εκπαίδευσης Β' Αθήνας) για συγχωνεύσεις τμημάτων. Για αυτό δεν έγραφε παιδάκια μετά το 25ο στην πρώτη δημοτικού ενώ ερχόντουσαν. Τους έλεγε χρειάζονται ακόμα 5, δείτε αλλού και τα ξαναλέμε. Μα δεν θα ερχόντουσαν ποτέ πεντάδυμα. Τα γράφεις όλα και μετά βλέπεις πως μοιράζεις τμήμα. Κι έτσι μετά από 20 χρόνια στο Κρυστάλλειο θα είναι μόνο ένα τμήμα Α' δημοτικού αντί για 2. Και όχι μόνο αυτό αλλά το ανέφερε πονηρά και στην δήμαρχο, η οποία κακώς φυσικά δεν γνώριζε - όπως δεν γνωρίζει πολλά από τα καθήκοντά της- τη διαδικασία και στην ουσία παρασύρθηκε να αφήσει την αίθουσα χωρίς επισκευή. Παρεμπιπτόντως, αυτό που χρειάζεται είναι μόνο οροφή και τζάμια. Είναι μεταξύ 2 άλλων αιθουσών και δεν χρειάζεται τοιχία».
Μήπως δεν υπήρχαν ανάγκες για σχολική αίθουσα;
«Και υπήρχαν ήδη ελλείψεις σε αίθουσες καθώς η μουσικής είναι στην ουσία μια αποθήκη, η εικαστικών είναι υπόγεια δίπλα στον καυστήρα και δεν υπάρχει πλέον αίθουσα σίτισης γιατί εκεί έβαλαν παράρτημα του νηπιαγωγείου πριν 4-5 χρόνια. Έτσι κι αλλιώς δεν περίσσευαν αίθουσες ακόμα κι αν το υπουργείο παιδείας που έχει την αρμοδιότητα ήθελε να εξετάσει το ενδεχόμενο να καταργήσει κάποιες».
Τι κάνετε ως Ένωση για τα παραπάνω;
«Εμείς σαν Ένωση έχουμε πάρει 2 σημαντικές πρωτοβουλίες. Έχουμε ήδη αναθέσει σε μεγάλο δικηγορικό γραφείο την υποβολή μήνυσης κατά παντός υπευθύνου για παράβαση καθήκοντος και αμέλειες και παραλείψεις που οδήγησαν, συνετέλεσαν σε αυτή την πυρκαγιά να καταστρέφει τόσα και μεταξύ άλλων σχολικές, αθλητικές υποδομές και το φυσικό περιβάλλον των παιδιών μας. Δεν μπορεί να έγιναν όλα αυτά και να μην φταίει κανένας. Θα κατατεθεί σε 15-20 μέρες και θα πάρει όσο δημοσιότητα μπορούμε να δώσουμε. Με έγγραφα μας θα ζητήσουμε:
- Από όλες τις διευθύνσεις σχολείων να μας δώσουν τα δηλωμένα τ.μ ανά αίθουσα διδακτική και το πλήθος των παίδων. Αυτά είναι στις μισές σχεδόν περιπτώσεις φουσκωμένα εσκεμμένα.
- Από την τεχνική υπηρεσία του Δήμου να κάνει σε όλες τις αίθουσες των σχολείων μας εμβαδομέτρηση.
- Από την αρμόδια υπηρεσία της πυροσβεστικής να κάνει κατεπείγον έλεγχο σε όλα τα σχολεία.
- Ο αντιπυρικός και ο αντισεισμικός κανονισμός (ΦΕΚ) προβλέπουν 2 τ.μ. ανά μαθητή).
Τουλάχιστον αν μπορέσουμε να ανακόψουμε κάποιες συγχωνεύσεις».