Πιερρακάκης: Θα επιμείνουμε στην εφαρμογή του μέτρου για τα κινητά τηλέφωνα στα σχολεία

«Φέτος η χρονιά ξεκίνησε με 6.000 περισσότερους εκπαιδευτικούς», ανέφερε ο Κυριάκος Πιερρακάκης - Όσα εξήγησε για την ενδοσχολική βία και τη χρήση κινητών τηλεφώνων μέσα στα σχολεία

Πιερρακάκης: Θα επιμείνουμε στην εφαρμογή του μέτρου για τα κινητά τηλέφωνα στα σχολεία
Αρχείου - Eurokinissi
3'

Ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1 αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο νέο μέτρο που προβλέπει ρητά την απαγόρευση της χρήσης του κινητού τηλεφώνου από μαθητές μέσα στο σχολικό περιβάλλον. Ένα μέτρο που τις τελευταίες ημέρες, μετά την αποβολή μαθητή από σχολείο της Πάτρας, βρέθηκε σε πρώτο πλάνο.

Ο Κυριάκος Πιερρακάκης επισήμανε πως «θα επιμείνουμε στην εφαρμογή του μέτρου για τα κινητά τηλέφωνα στα σχολεία».

«Δεν είναι η πρώτη αποβολή για κινητό, είναι η πρώτη που πήρε δημοσιότητα», είπε ο υπουργός Παιδείας και υπερασπιζόμενος το νέο, αυστηρό πλαίσιο σημείωσε ότι «Το κινητό από έρευνες είναι σαφές ότι κάνει κακό στην εκπαιδευτική διαδικασία. Έρευνα της UNESCO αναφέρει ότι ένα παιδί μπορεί να θέλει έως και 20 λεπτά για να επανέλθει στην μαθησιακή διαδικασία αν έχει «ξεχαστεί» στο κινητό του», τονίζοντας πάντως ότι ο βασικός λόγος για την απαγόρευση εμφανούς κατοχής και χρήσης κινητών από τους μαθητές στα σχολεία σχετίζονται κυρίως με την προσπάθεια καταπολέμησης των περιστατικών bullying στα σχολεία.

Αμέσως μετά, εξήγησε πως μέρη του νέου μέτρου αφορούν και τους γονείς, καθώς παλαιότερα προστάτευαν τα παιδιά από φυσικούς κινδύνους, ενώ είναι πιο «χαλαροί» όταν αφήνουν τα παιδιά να περιπλανούνται στον ψηφιακό κόσμο. Συμπλήρωσε επίσης, πως το υπουργείο δεν είναι κατά της τεχνολογίας, καθώς την έχει εντάξει σε όλες τις βαθμίδες και σε μεγάλο βαθμό. Επανέλαβε πως ο νέος κανονισμός για τα κινητά τηλέφωνα είναι σαφής και για τη χρήση αυτών από τους καθηγητές, καθώς ομοίως απαγορεύεται, ενώ εξήγησε πως οι μαθητές θα έχουν το δικαίωμα να επικαλεστούν τη χρήση του κινητού τηλεφώνου όταν υπάρχει κάποιο οικογενειακό πρόβλημα.

Στη συνέχεια, ο υπουργός Παιδείας ανέφερε πως η χρονιά ξεκίνησε με 6.000 περισσότερους εκπαιδευτικούς, απαντώντας παράλληλα στα δημοσιεύματα και τις κατηγορίες για συγχώνευση τμημάτων. «Υπάρχουν 71.000 τμήματα στα σχολεία και σε λιγότερα από 1.000 έπρεπε να εξορθολογίσουμε την κατάσταση για να μην υπάρχουν πολλά κενά. Έχουμε εύηκοα ώτα για περιπτώσεις παιδιών που έχουν πρόβλημα ή καλούνται να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις και τα αντιμετωπίζουμε».

«Επιδιώκουμε μόνιμους καθηγητές και όχι αναπληρωτές», πρόσθεσε αμέσως μετά, ερωτηθείς σχετικά με το στεγαστικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πολλοί καθηγητές ιδίως της περιφέρειας.

Για τις συγχωνεύσεις σχολείων και τις αντιδράσεις γονιών και μαθητών σε πολλές περιοχής της Ελλάδας, ο Υπουργός Παιδείας απάντησε ότι «Ο κανόνας είναι πως υπήρχαν δύο τάξεις των 10 παιδιών ή μια απόσταση μερικών δεκάδων μέτρων για να αντιμετωπιστεί με μια συγχώνευση», προσθέτοντας ότι «αυτό δεν είναι το πρόβλημα, αυτό είναι η λύση. Πρέπει όλοι να συμβάλλουμε να υπάρξει εξορθολογισμός και καλή κατανομή των εκπαιδευτικών, ώστε να μην υπάρχουν κενά στα σχολεία»

Αναφορικά με το ψηφιακό φροντιστήριο, ο Κυριάκος Πιερρακάκης εξήγησε πως αυτό έχει ξεκινήσει με 11 μαθήματα και «σταδιακά θα καλύψουμε όλα τα μαθήματα». Συμπλήρωσε πως «με σταθερό βαθμό έχουμε 4.000 μαθητές που παρακολουθούν καθημερινά τα μαθήματα».

Τέλος, παραδέχθηκε πως υπάρχουν προβλήματα στα ωράρια και στην λειτουργία πολλών ολοήμερων σχολείων, λέγοντας πάντως ότι «θεραπεύονται βήμα-βήμα τα προβλήματα και στα ολοήμερα σχολεία, όπου υπήρξαν και κενά από διαδικασίες που προβλέπουν νόμιμες άδειες πχ. εγκυμοσύνης ή ασθένειας».

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή