Η ΔΟΕ κατάγγελει: 32.000 κενά, 1000 συγχωνεύσεις τμημάτων, κατάργηση σχολικών επιτροπών

Ο Γιώργος Τρούλης, ταμίας της ΔΟΕ, απάντησε στα ερωτήματα του newsbomb.gr
3'

Οι διευθύνσεις εκπαίδευσης κλήθηκαν μέχρι σήμερα. 25-9-24 να δηλώσουν τα κενά ανά σχολική μονάδα, προκειμένου να γίνει στη συνέχεια η σχετική επεξεργασία στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας για να καλυφθούν.

Οι προσλήψεις μέσω της «Β’ Φάσης Αναπληρωτών» καλούνται να τα καλύψουν σε όλη τη Δημόσια εκπαίδευση. Το υπουργείο Παιδείας θα είναι σε θέση να ανακοινώσει την επόμενη φάση πρόσληψης αναπληρωτών την πρώτη εβδομάδα του Οκτώβρη.

Η ΔΟΕ (Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος) κάνει λόγο για τεράστια κενά, με τα 10.000 να είναι στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και το 50% των Ολοήμερων να μην λειτουργεί ακόμη. Παράλληλα μιλάει για εξαφάνιση πάνω από 1.000 τμημάτων προς εξοικονόμηση προσωπικού.

Ο Γιώργος Τρούλης, ταμίας της ΔΟΕ, απάντησε στα ερωτήματα του newsbomb.gr για όλα τα ζητήματα που απασχολούν την παιδεία σήμερα.

Τι συμβαίνει με τα κενά στα σχολεία;

«Τα κενά σε επίπεδο πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως αποτυπώνονται από τα περσινά και φετινά δεδομένα έχουν ως εξής: Πέρυσι προσλήφθηκαν 51.500 αναπληρωτές και στις δύο βαθμίδες και είχαμε επίσης 4.500 συνταξιοδοτήσεις. Επομένως τα κενά με τα οποία ξεκινά η χρονιά είναι 56.000 τα οποία ουσιαστικά αναγνωρίζει και το ΥΠΑΙΘΑ. Είχαμε 10.000 διορισμούς και 15.000 προσλήψεις αναπληρωτών οπότε εάν κάνουμε την αφαίρεση θα δούμε ότι τα κενά σήμερα με τα δεδομένα που έχουμε είναι στις 32.000».

Τι συμβαίνει με τις συγχωνεύσεις τμημάτων και τις μετακινήσεις παιδιών;

«Με τις συγχωνεύσεις που έγιναν δηλαδή σε πάνω από 1.000 τμήματα πανελλαδικά επιχειρήθηκε να εξοικονομηθούν εκπαιδευτικοί με τεχνητό τρόπο κατεβάζοντας τις "ανάγκες" άλλους 1.000 περίπου εκπαιδευτικούς (όλων των κλάδων). Στην ουσία όμως τα 30.000 κενά παραμένουν και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ ενημέρωσε το ΔΣ της ΔΟΕ ότι θα προχωρήσει σε προσλήψεις της Β φάσης αναπληρωτών αρχές Οκτωβρίου χωρίς όμως να δεσμεύεται για τον αριθμό των προσλήψεων.

Σε γενικές γραμμές με τις μετακινήσεις εκπαιδευτικών και μαθητών, με τις συγχωνεύσεις τμημάτων προσπαθούν να μειώσουν τεχνητά τις ανάγκες δημιουργώντας σοβαρό πρόβλημα στην ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας μιας και με 25 μαθητές στα τμήματα, η εξατομικευμένη προσέγγιση παιδαγωγικά δεν μπορεί να υλοποιηθεί οξύνοντας τις μορφωτικές και παιδαγωγικές ανισότητες των μαθητών μας».

Υπάρχουν άλλα προβλήματα;

«Ναι, με σημαντικότερα:

α) Κατάργηση των σχολικών επιτροπών στους δήμους με κάτω από 100 σχολικές μονάδες αρμοδιότητας το οποίο σημαίνει πως στις επαρχιακές πόλεις σήμερα δεν υπάρχει δυνατότητα να καλυφθούν ούτε οι στοιχειώδης ανάγκες σε γραφική ύλη και είδη υγιεινής. Δείτε το έγγραφο σχολείου από το Αλιβέρι.

β) Προβλήματα στο στεγαστικό των εκπαιδευτικών ειδικά σε νησιωτικές περιοχές όπου βλέπουμε κάποιοι συνάδελφοι να φιλοξενούνται ή στην έσχατη να μένουν σε αυτοκίνητα και παραλίες.

γ) Η ακρίβεια καλπάζει και οι μισθοί των εκπαιδευτικών στο πρώτο 15θημερο έχει εξαφανιστεί δημιουργώντας τεράστιο πρόβλημα στην καθημερινότητα τους.

δ) Κτιριακό πρόβλημα σε πολλά σχολεία με απαράδεκτες υποδομές και ελλιπή χρηματοδότηση για κάλυψη των βασικών αναγκών σε υλικοτεχνική υποδομή.

Γενικά υπάρχουν κενά, προβλήματα σε προσωπικό, ολοήμερα που δεν έχουν ξεκινήσει, μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών και μειωμένη χρηματοδότηση. Ξεκινάμε με προβληματικές συνθήκες».

Σχετικές ειδήσεις