Μυτιλήνη: «Τα παιδιά περιφέρονται στην αυλή και δεν κάνουν μάθημα»

Εξώδικο έστειλαν οι γονείς για απειλές και μεθοδεύσεις ώστε να αλλάξουν σχολείο εννιά μαθητές του 3ου Λυκείου.
Αρχείου - In Time
9'

Με εξώδικο απαντούν οι γονείς και ετοιμάζονται να προσφύγουν στη δικαιοσύνη για να προστατεύσουν τα παιδιά τους.«Τα παιδιά περιφέρονται στην αυλή και δεν κάνουν μάθημα», καταγγέλουν οι γονείς.

Τη δική τους μάχη, για να μην αλλάξουν σχολείο, εξακολουθούν να δίνουν οι 9 μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών του 3ου Λυκείου της Μυτιλήνης έχοντας στο πλευρό τους γονείς τους.

Οι γονείς έστειλαν εξώδικο στο Υπουργείο Παιδείας με κοινοποίηση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Μυτιλήνης. Στην εξώδικη πρόσκληση διαμαρτυρία αναφέρονται όλα τα γεγονότα καθώς και οι απειλές - πιέσεις που δέχονται οι μαθητές για απουσίες και πολλά ακόμη προκειμένου να αναγκασθούν να αλλάξουν σχολείο.

Στο Εξώδικο μεταξύ άλλων σημειώνεται:

«Άπαντες οι εξωδίκως διαμαρτυρόμενοι – προσκαλούντες και δηλούντες τυγχάνουμε γονείς των ως άνω ανηλίκων τέκνων μας, τα οποία τυγχάνουν μαθητές της Γ΄ τάξης του 3ου Ημερήσιου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης.

Για άπαντα τα τέκνα μας έχουν υποβληθεί νομίμως και εμπροθέσμως, αιτήσεις ανανέωσης της εγγραφής τους στην ως άνω σχολική μονάδα, κατά το τρέχον σχολικό έτος 2024 - 2025, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην κατά τον κρίσιμο χρόνο ισχύουσα νομοθεσία. […]

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να επισημανθεί ότι, όσον αφορά άπαντα τα τέκνα μας, ήδη από το σχολικό έτος 2023 – 2024, όταν φοιτούσαν στη Β΄ τάξη του ιδίου ως άνω Ημερήσιου Γενικού Λυκείου είχε επιλεγεί να παρακολουθήσουν τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών.[…]

Είναι λοιπόν προφανές ότι η επιλογή της παρακολούθησης από τα τέκνα μας των μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών Σπουδών, ήδη από την Β΄ τάξη του Λυκείου έλαβε χώρα με γνώμονα την επιδίωξη της εισαγωγής τους σε σχολές του 1ου Επιστημονικού Πεδίου. Ήταν λοιπόν μια κρίσιμη επιλογή, τόσο για την εν γένει εκπαιδευτική τους πορεία, όσο και για το ακαδημαϊκό και εν συνεχεία για το επαγγελματικό τους μέλλον. Επιπροσθέτως, θα πρέπει να επισημανθεί ότι, ούτε προ, ούτε μετά την επιλογή της παρακολούθησης από τα τέκνα μας των μαθημάτων της ως άνω Ομάδας Προσανατολισμού είχαμε ενημερωθεί αρμοδίως, εμείς ή τα ίδια τα τέκνα μας, για το ενδεχόμενο στο μέλλον να καταστεί αδύνατη η παρακολούθηση των μαθημάτων αυτών στο ως άνω σχολείο στο οποίο έχουν εγγραφεί και φοιτούν ήδη από την Α΄ τάξη του Λυκείου. Τουναντίον μάλιστα, μετά την υποβολή των δηλώσεων ανανέωσης της εγγραφής των τέκνων μας στο 3ο Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης, εκδόθηκε η απόφαση του δεύτερου από σας με την οποία οριστικοποιήθηκε ο αριθμός των τμημάτων στα γυμνάσια και λύκεια αρμοδιότητας της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου για το τρέχον σχολικό έτος.

Μετά ταύτα και από την έναρξη των μαθημάτων του τρέχοντος σχολικού έτους, την 11.9.2024, τα ως άνω τέκνα μας άρχισαν να φοιτούν κανονικά στην Γ΄ τάξη του 3ου Ημερήσιου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης, διδασκόμενα κανονικά και απρόσκοπτα, τόσο τα μαθήματα της Γενικής Παιδείας, όσο και τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών Σπουδών την οποία είχαν επιλέξει, έως ότου, μια ωραία πρωία, μετά την πάροδο δεκαημέρου περίπου, ενημερώθηκαν προφορικά ότι δεν θα εξακολουθήσει η διδασκαλία των μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών Σπουδών επειδή οι μαθητές που συγκροτούν το οικείο τμήμα, υπολείπονται του προβλεπόμενου στην ΥΑ 96754/Δ2/14.6.2019 ελάχιστου αριθμού μαθητών. Υποδείχθηκε μάλιστα στα τέκνα μας, να υποβληθεί παρ’ ημών αίτηση μετεγγραφής τους στο 4ο Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να επισημανθούν τα εξής:

Παγίως κατ’ έτος, εκδίδονται αποφάσεις περί κατά παρέκκλιση έγκρισης λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων μαθημάτων Ομάδων Προσανατολισμού, με τις οποίες εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων Ομάδων Προσανατολισμού με αριθμό μαθητών μικρότερο από το ως άνω όριο.

Οι αποφάσεις αυτές εκδίδονται κατόπιν εισήγησης των κατά τόπους αρμοδίων Διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και εν συνεχεία των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 7 της ΚΥΑ 74889/Α7/17.6.2022. Ήδη για το φετινό σχολικό έτος έχουν εκδοθεί η υπ’ αρίθμ. πρωτ. 101210/Δ2/6.9.2024 (ΑΔΑ: Ε54746ΝΚΠΔ-Η4Υ) και η υπ’ αρίθμ. 102803/Δ2/11.9.2024 (ΑΔΑ: 67ΓΨ46ΝΚΠΔ-Λ63) αποφάσεις της Υφυπουργού Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, με τις οποίες εγκρίθηκε η κατά παρέκκλιση λειτουργία ολιγομελών τμημάτων μαθημάτων Ομάδων Προσανατολισμού Γενικού Λυκείου, σε εκατοντάδες Γενικά Λύκεια της χώρας, συμπεριλαμβανομένων του συνόλου των Ημερήσιων Γενικών Λυκείων της νήσου Λέσβου, με μοναδική εξαίρεση το 3ο Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης, κατά προφανή παράβαση κάθε έννοιας ισότητας, χρηστής διοίκησης, αναλογικότητας και δικαιολογημένης εμπιστοσύνης.

Μάλιστα, μεταξύ των τμημάτων που εγκρίθηκαν, περιλαμβάνεται και το τμήμα Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών του 4ου Ημερησίου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης – το οποίο στεγάζεται στο ίδιο συγκρότημα με το 3ο Ημερήσιο Γενικό Λύκειο – στο οποίο εγκριθέν τμήμα φοιτούν έξι (6) μόνο μαθητές, έναντι των εννέα (9) τον αριθμό μαθητών που φοιτούν στο μη εγκριθέν Τμήμα Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών του 3ου Ημερήσιου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης.

Εύλογα λοιπόν αναρωτιέται κανείς, με ποια αιτιολογία και σκοπιμότητα και βάσει ποιων αντικειμενικών κριτηρίων και δεδομένων κρίθηκε ότι δύναται να λειτουργήσει τμήμα Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών με έξι (6) μαθητές, όπως προκύπτει, κατά πληροφορίες μας από τις οικείες ηλεκτρονικές καταχωρίσεις και, την ίδια στιγμή δεν παρασχέθηκε τέτοια έγκριση για το τμήμα στο οποίο ξεκίνησαν να φοιτούν κανονικά τα εννέα (9) τον αριθμό τέκνα μας.

Είναι λοιπόν προφανές ότι η εξαίρεση από την παροχή έγκρισης κατά παρέκκλιση λειτουργίας μόνο του ολιγομελούς Τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών του 3ου Ημερησίου Γενικού Λυκείου, τη στιγμή που εγκρίθηκε η λειτουργία τμημάτων με μικρότερο αριθμό μαθητών, τυγχάνει ολωσδιόλου αυθαίρετη και τελεί σε αντίθεση με τις επιταγές της αρχής της ισότητας, της αρχής της αναλογικότητας, της αρχής της χρηστής διοίκησης και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης, λαμβανομένου υπόψη και του γεγονότος ότι τα τέκνα μας είχαν ήδη επιλέξει από το περσινό σχολικό έτος την παρακολούθηση των μαθημάτων της ως άνω Ομάδας Προσανατολισμού, αποσκοπώντας να επιδιώξουν την εισαγωγή τους σε σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που ανήκουν στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο, ενώ παράλληλα το αντίστοιχο τμήμα προσανατολισμού κατά το παρελθόν έτος λειτούργησε κανονικά, καίτοι ολιγομελές.

Σαν να μην έφταναν τα ανωτέρω, όλως παρανόμως και αυθαίρετα, καλούμαστε, εκβιαστικών τω τρόπω, να υποβάλουμε αιτήσεις μετεγγραφής των τέκνων μας στο 4ο Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης, υποχρεώνοντάς τα σε αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, την πλέον κρίσιμη χρονιά της σχολικής τους διαδρομής, όπερ, εξ αντικειμένου και όπως είναι γνωστό ακόμα και στον πλέον αδαή, δύναται να επιφέρει δυσμενέστατες συνέπειες στην ψυχολογία τους, επιτείνοντας το ήδη αυξημένο στρες που συνεπάγεται η επικείμενη συμμετοχή τους στις εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ασκώντας δυσμενή επίδραση στη σχολική τους απόδοση.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να επισημανθεί ότι ουδόλως συντρέχει στο πρόσωπό μας νομική υποχρέωση να υποβάλουμε αίτηση για τη μετεγγραφή των τέκνων μας. […]υποχρεωτικότητας. Άλλωστε, αν ο νομοθέτης ήθελε να καταστήσει υποχρεωτική τη μετεγγραφή στην περίπτωση αυτή, τότε θα είχε προβλέψει την διενέργειά της οίκοθεν, με την έκδοση εκτελεστής διοικητικής πράξης.

Επιπροσθέτως, σύμφωνα με την πάγια πρακτική και τις σχετικές εγκυκλίους, υφίσταται η δυνατότητα συνδιδασκαλίας των μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού και μόνο, σε ένα ενιαίο τμήμα που θα απαρτίζεται τόσο από τα τέκνα μας, όσο και από τους μαθητές που φοιτούν στο 4ο Ημερήσιο Λύκειο Μυτιλήνης και έχουν επιλέξει την αυτή Ομάδα Προσανατολισμού, χωρίς να εξαναγκασθούν ούτε τα τέκνα μας, ούτε οι μαθητές του όμορου σχολείου να προβούν σε αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Γιατί άραγε δεν επιλέγεται η εν λόγω, καθ’ όλα νόμιμη, εφικτή και εύλογη λύση;

Ποιος ο λόγος για τον οποίο λαμβάνει χώρα μια μεθοδευμένη, αθέμιτη, ανήθικη, αντιπαιδαγωγική και ανάλγητη προσπάθεια εξαναγκασμού ημών και των τέκνων μας να επιλέξουμε, άκοντες, την οδό της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος, η οποία μάλιστα – σύμφωνα με ενημέρωση που έχουμε λάβει από εκπαιδευτικούς – εκπορεύεται δολίως από τον δεύτερο εξ υμών και μάλιστα, εν κρυπτώ, δια της μεθόδου των προφορικών εντολών και η οποία συνίσταται στην απειλή καταχώρησης και προσμέτρησης απουσιών στα τέκνα μας, για τις διδακτικές ώρες κατά τις οποίες δεν διδάσκονται τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού, παρά το γεγονός ότι είναι παρόντα στο χώρο του σχολείου;

Σας καθιστούμε σαφές, ότι όχι μόνο δεν θα υποκύψουμε στον ως άνω άθλιο και απαράδεκτο εκβιασμό, αλλά τουναντίον θα ασκήσουμε κάθε ένδικο βοήθημα και δυνατότητα που μας παρέχει η έννομη τάξη, προκειμένου να γίνει σεβαστή η νομιμότητα. Όποιος έχει την εντύπωση ότι δύναται να ενεργεί έξω και πέρα από τις επιταγές της έννομης τάξης, στη λογική του l'etat c'est moi πλανάται πλάνην οικτρά και θα πρέπει να είναι βέβαιος ότι θα λάβει τα επίχειρα της συμπεριφοράς του.

Κατόπιν των ανωτέρω, διαμαρτυρόμαστε εντονότατα για την παύση της λειτουργίας του τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών στο 3ο Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης, η οποία έλαβε χώρα μετά την έναρξη των μαθημάτων του τρέχοντος σχολικού έτους, παράνομα, ήτοι σε προφανή αντίθεση με τις επιταγές της αρχής της ισότητας, της αρχής της αναλογικότητας, της χρηστής διοίκησης και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης.[…]

Σας καθιστούμε επίσης σαφές ότι η παράλειψη της παροχής στα τέκνα μας της δυνατότητας παρακολούθησης των μαθημάτων της ως άνω Ομάδας Προσανατολισμού και κυρίως η περαιτέρω εξακολούθησή της, συνιστούν βάναυση προσβολή της προσωπικότητάς τους και του μέλλοντός τους, για την οποία επιφυλασσόμαστε παντός νομίμου δικαιώματός μας, για λογαριασμό των τέκνων μας και υπό τις προσκτηθείσες ιδιότητές μας.

Σας δηλώνουμε ρητά και απερίφραστα ότι δεν πρόκειται να προβούμε στην υποβολή αιτήσεων μετεγγραφής των τέκνων μας σε άλλο Γενικό Λύκειο και να συνεργήσουμε στην επέλευση των ως άνω βλαπτικών συνεπειών που θα συνεπάγεται γι’ αυτά η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.[..]

Σχετικές ειδήσεις