Πανελλήνιες 2015: Οι εκτιμήσεις των βάσεων και όλα όσα πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι

Μια ανάσα από τις Πανελλήνιες 2015 και η αγωνία των τελειόφοιτων μαθητών βρίσκεται «στο κόκκινο». Η αυλαία για τις εισαγωγικές εξετάσεις για την Ανώτατη Εκπαίδευση ανοίγει τη Δευτέρα 18 Μαΐου με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.
7'

Κόκκινο θα χτυπήσει ο ανταγωνισµός σε πέντε οµάδες σχολών όλων των επιστηµονικών πεδίων που επιλέγονται από τουλάχιστον 30.000 υποψηφίους καθώς η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας µείωσε τον αριθµό των εισακτέων για το ερχόµενο ακαδηµαϊκό έτος και αναμένεται μεγάλη αύξηση στις βάσεις εισαγωγής το 2015

Άλλωστε, η μείωση των εισακτέων στα κεντρικά ΑΕΙ ήταν πάγιο αίτημα των διοικήσεων των ιδρυμάτων. Το «ψαλίδι» στις θέσεις εισακτέων μπορεί να μην είναι μεγάλο, ωστόσο, οι υποψήφιοι που ενδιαφέρονται για την εισαγωγή στα 31 τμήματα που παρουσιάζουμε σήμερα, θα συναντήσουν αυξημένο ανταγωνισμό σε σχέση με πέρυσι, αφού θα διαγωνιστούν για μικρότερο αριθμό θέσεων.

•Τα Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης, τα οποία σε πείσμα των καιρών, των προσλήψεων που γίνονται με το... σταγονόμετρο και των χαμηλών απολαβών για τους εκπαιδευτικούς συνεχίζουν να προσελκύουν χιλιάδες υποψηφίους.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΙΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ 2014

Την περσινή χρονιά διατέθηκαν συνολικά 1.900 θέσεις τις οποίες διεκδίκησαν σχεδόν 11.000 υποψήφιοι. Τη φετινή χρονιά οι ενδιαφερόμενοι θα βρουν και στα 9 παιδαγωγικά τμήματα 195 λιγότερες θέσεις (1705).

Η μεγαλύτερη μείωση καταγράφεται στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας καθώς «αγγίζει» το 43% σε σχέση με πέρυσι αφού έχασε 75 θέσεις. Από τα 9 τμήματα, στα 7 καταγράφεται μείωση θέσεων, στο Καποδιστριακό διατηρείται ο περσινός αριθμός εισακτέων (200), ενώ μόνο στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου καταγράφεται αύξηση κατά 30 θέσεις.

• Στις Ιατρικές, όπου παρατηρούνται κάθε χρόνο οι υψηλότερες βάσεις εισαγωγής (στο τμήμα της Αθήνας διαμορφώθηκε πέρυσι στα 19.233 μόρια) και προσελκύουν τους πιο άριστους υποψηφίους, η μεσοσταθμική μείωση στις 7 σχολές έφτασε το 8,2%. Από τους 1.150 φοιτητές που απορρόφησαν πέρυσι τα πανεπιστημιακά ιδρύματα, φέτος θα δεχτούν 1.055. Η μεγαλύτερη μείωση σημειώνεται στο τμήμα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (-30 θέσεις), ακολουθεί το αντίστοιχο στο Δημοκρίτειο (-25) και της Κρήτης (-25). Στον αντίποδα, το τμήμα Ιατρικής του Καποδιστριακού θα δεχτεί 5 περισσότερους φοιτητές σε σχέση με το 2014.

ΟΛΑ ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Στα 6 τμήματα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, τα οποία είναι για «λίγους και καλούς» καθώς απαιτούν και την εξέταση σε ειδικά μαθήματα, οι θέσεις μειώθηκαν σε σχέση με πέρυσι κατά 95 ή αλλιώς κατά 11,9%. Ο πήχης για την εισαγωγή στη σχολή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου θα μπει αρκετά ψηλότερα από το 2014 καθώς θα εισαχθούν 40 λιγότεροι φοιτητές, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 26,6% των θέσεων. Ευκολότερη θα είναι η πρόσβαση στα έτσι κι αλλιώς πιο χαμηλόβαθμα τμήματα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Αριστοτελείου, Θεσσαλίας και Πολυτεχνείου Κρήτης αφού οι θέσεις σε αυτά μειώθηκαν κατά 5 έως 10.

• Εντύπωση προκαλεί -λόγω των καλών προοπτικών στην αγορά εργασίας- η μείωση στα τρία πανεπιστημιακά τμήματα που σχετίζονται με τις Ναυτιλιακές Σπουδές, τα οποία χάνουν το 15,2% των θέσεων τους. Η μεγαλύτερη μείωση καταγράφεται στο τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών Αιγαίου (-40 ), ακολουθεί το Ναυτιλιακών Σπουδών Πειραιά (-30) και το Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ (-10). Τα τρία αυτά τμήματα επιλέχθηκαν πέρυσι από 6.800 υποψηφίους.

• Τέλος, στις Φιλολογικές Σχολές που δηλώθηκαν στο περσινό μηχανογραφικό δελτίο από σχεδόν 6.500 υποψηφίους, οι διαφοροποιήσεις είναι ελάχιστες καθώς το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε την ανακατανομή των θέσεων. Είναι ενδεικτικό ότι οι θέσεις μειώνονται σε 3 από τα 6 τμήματα (Αριστοτέλειο, Ιωαννίνων, Κρήτης) και αυξάνονται στην Αθήνα, την Πάτρα και στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Πάντως, ο συνολικός αριθμός των θέσεων είναι μειωμένος κατά 20 σε σχέση με πέρυσι και το νέο ακαδημαϊκό έτος θα απορροφηθούν 1.305 φοιτητές.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΑ SOS ΘΕΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ

Σύμφωνα με τα στοιχεία, σχεδόν 25.000 υποψήφιοι επέλεξαν πέρυσι στην κορυφή του µηχανογραφικού µόλις 40 τµήµατα των πανεπιστηµίων και ΤΕΙ, µε αποτέλεσµα η πλειοψηφία των αριστούχων να µείνει εκτός σχολής πρώτης προτίµησης.

Είναι ενδεικτικό ότι από τους 24.356 υποψηφίους -αρκετοί εκ των οποίων ήταν αριστούχοι- κατάφερε να εισαχθεί στη σχολή πρώτης προτίµησης µόλις το 22,3%, µε το ποσοστό επιτυχίας να είναι ακόµη µικρότερο στα πανεπιστηµιακά τµήµατα και ελαφρώς µεγαλύτερο στα τεχνολογικά ιδρύµατα.

Συγκεκριµένα, τα 20 πανεπιστηµιακά τµήµατα, στα οποία «χτύπησε κόκκινο» ο ανταγωνισµός, επιλέχθηκαν στην κορυφή του µηχανογραφικού από 19.661 υποψηφίους, όταν οι διαθέσιµες θέσεις εισακτέων για την κατηγορία του 90% έφτασαν πέρυσι τις 3.803. Το ποσοστό επιτυχίας µεσοσταθµικά στα 20 δηµοφιλέστερα τµήµατα ανήλθε σε 19,3%, ενώ υπήρξαν και τµήµατα µε ακόµη χαµηλότερο, έως και το 5,2%.

Αναφορικά µε τα τεχνολογικά ιδρύµατα, τα 20 πιο περιζήτητα τµήµατα επιλέχθηκαν ως πρώτη προτίµηση από 4.695 υποψηφίους, µε τις διαθέσιµες θέσεις να φτάνουν τις 1.645 (ποσοστό επιτυχίας 35%). Η εικόνα και οι προβλέψεις για τη φετινή χρονιά είναι ότι τα ποσοστά επιτυχίας σε ορισµένα πανεπιστηµιακά τµήµατα, όπου µειώθηκαν οι θέσεις εισακτέων, η µάχη για την εισαγωγή θα είναι ακόµη δυσκολότερη, ενώ ευνοηµένοι θα είναι ορισµένοι υποψήφιοι που στοχεύουν να εισαχθούν στα υψηλόβαθµα τµήµατα των ΤΕΙ, καθώς σε αρκετά από αυτά παρατηρείται -έστω και µικρή- αύξηση των εισακτέων.

Λήγει σήμερα η προθεσμία υποβολής των δικαιολογητικών για τις Στρατιωτικές Σχολές

Εκπνέει σήμερα, 15 Μαΐου (σφραγίδα ταχυδρομείου) η προθεσμία υποβολής δικαιολογητικών για την συμμετοχή των υποψηφίων στις προκαταρκτικές εξετάσεις (ΠΚΕ) των Στρατιωτικών Σχολών, ενόψει της έναρξης τωνπανελλαδικών εξετάσεων, την Δευτέρα 18 Μαϊου 2015,με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.
Οι στρατιωτικές σχολές παραδοσιακά έχουν υψηλές βάσεις και δεν αναμένεται να υπάρξουν αλλαγές και φέτος. Σημειώνεται ότι δύο Σχολές δεν θα είναι στο Μηχανογραφικό Δελτίο του 2015. Για το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016 η Στρατιωτική Σχολή Ιπτάμενων Ραδιοναυτίλων (ΣΙΡ) και το Τμήμα Ελεγκτών Αεράμυνας της Σχολής Ικάρων δεν θα δεχθούν εισακτέους.

Οι υποχρεώσεις των υποψηφίων

1. Η κατανομή των μαθητών στις αίθουσες εξέτασης για τα μαθήματα που εξετάζονται με κοινά σε εθνικό επίπεδο θέματα γίνεται με αλφαβητική σειρά και με την ευθύνη της Λυκειακής Επιτροπής, η οποία συντάσσει ονομαστική κατάσταση εξεταζομένων σε κάθε αίθουσα. Για τα μαθήματα που εξετάζονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας, η κατανομή των μαθητών στις αίθουσες εξέτασης, με αλφαβητική σειρά, γίνεται με την ευθύνη του Διευθυντή του οικείου Λυκείου, ο οποίος συντάσσει ονομαστική κατάσταση εξεταζομένων σε κάθε αίθουσα. Η τοποθέτηση των μαθητών στις θέσεις και ο έλεγχος είναι ευθύνη των επιτηρητών. Παρέκκλιση επιβάλλεται στην περίπτωση αδελφών ή συγγενών μαθητών.

2. Οι μαθητές κατά την είσοδό τους στην αίθουσα της εξέτασης δεν επιτρέπεται να φέρουν μαζί τους βιβλία, τετράδια, σημειώσεις, διορθωτικό (blanco), κινητά τηλέφωνα, υπολογιστικές μηχανές, ηλεκτρονικά μέσα μετάδοσης πληροφοριών ή άλλα αντικείμενα, εκτός από αυτά που επιτρέπει η ΚΕΕ ή ο οικείος Σύλλογος Διδασκόντων, αν πρόκειται για εξέταση μαθήματος σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Για τον έλεγχο υπεύθυνοι είναι οι επιτηρητές.

3. α) Αν ο μαθητής που εξετάζεται σε εθνικό επίπεδο φέρει μαζί του στην αίθουσα στην οποία εξετάζεται αντικείμενο ή μέσο από τα αναφερόμενα παραπάνω ή αντιγράφει κατά τη διάρκεια της εξέτασης από βιβλίο ή οποιουδήποτε είδους σημειώσεις ή από γραπτό δοκίμιο άλλου εξεταζομένου, ή θορυβεί και δε συμμορφώνεται με τις υποδείξεις των επιτηρητών επιχειρώντας να αντιγράψει ή εμποδίζοντας την εξέταση άλλων εξεταζομένων ή δολιεύεται με άλλο τρόπο την εξέτασή του, απομακρύνεται από την αίθουσα εξέτασης με αιτιολογημένη απόφαση της Λυκειακής επιτροπής και το γραπτό δοκίμιο βαθμολογείται από τη Λυκειακή επιτροπή με τον κατώτερο βαθμό μηδέν (0).

Η Λυκειακή επιτροπή πριν από την επιβολή της ανωτέρω ποινής καλεί σε προφορική απολογία τον μαθητή και συντάσσει σχετικό πρακτικό που υπογράφεται από τον πρόεδρο, τα δύο της μέλη και τον γραμματέα αυτής. Τα οποιαδήποτε αποδεικτικά στοιχεία επισυνάπτονται στο πρακτικό.

β) Αν πρόκειται για μάθημα που εξετάζεται σε επίπεδο σχολικής μονάδας, με απόφαση του Διευθυντή του Λυκείου και μετά από εισήγηση των διδασκόντων το εξεταζόμενο μάθημα, το γραπτό δοκίμιο βαθμολογείται με τον κατώτερο βαθμό μηδέν (Λυκειακή Επιτροπή νοείται ο Διευθυντής του Λυκείου, οι επιτηρητές και οι διδάσκοντες το εξεταζόμενο μάθημα.

Σχετικές ειδήσεις