Πανελλήνιες 2015: Αυλαία για τις πανελλαδικές με τη Νεοελληνική Γλώσσα
Από πλευράς ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας επισημαίνεται ότι είναι κατανοητή η ανησυχία των μαθητών και των μαθητριών για το επίπεδο των θεμάτων, όμως δεν πρέπει να αγνοείται το γεγονός ότι οι υποψήφιοι δεν εξετάζονται για την απόκτηση κάποιου βαθμού, αλλά διαγωνίζονται για την κατάληψη μιας θέσης προκαθορισμένου αριθμού.
Άλλωστε, τονίζεται, πρέπει να εμπεδωθεί στη συνείδηση των μαθητών και των μαθητριών ότι οι εξετάσεις είναι ένας ειρηνικός αγώνας και όχι μία μάχη, όπως λανθασμένα λέγεται.
Επίσης για τους μη επιτυχόντες σημειώνει ότι οι εξετάσεις δεν είναι ούτε το άλφα αλλά ούτε και το ωμέγα στο ταξίδι της ζωής.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ
Το υπουργείο επισημαίνει ακόμη ότι οι εξετάσεις προσφέρουν στους υποψηφίους την ευκαιρία να κατοχυρώσουν το αποτέλεσμα της μακρόχρονης και επίπονης προσπάθειας τους.
Σε αυτήν την σημαντική παράμετρο, όπως σημειώνει, συνηγορεί ότι τα θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας εξασφαλίζουν την επιτυχία αυτών που προσπάθησαν περισσότερο, χωρίς να περιορίζουν τις θέσεις των εισακτέων.
Συνεπώς η απόλυτη βαθμολογία από μόνη της δεν αντανακλά επιτυχία ή μη.
Τονίζει ακόμη ότι σε κάθε περίπτωση δεν υπάρχει απολύτως κανείς λόγος για ύπαρξη άγχους.
Στη δημοσιότητα το μηχανογραφικό
Στη δημοσιότητα έδωσε το υπουργείο Παιδείας το μηχανογραφικό δελτίο που θα συμπληρώσουν όσοι συμμετέχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις 2015.
Οι υποψήφιοι μπορούν να μελετήσουν και να εκτυπώσουν το μηχανογραφικό δελτίο που τους ενδιαφέρει.
Όλοι οι υποψήφιοι θα πρέπει να προσέλθουν στα Λύκειά τους μετά τις 15 Ιουνίου και κατόπιν ενημέρωσης προκειμένου να αποκτήσουν τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password) που θα τους επιτρέψει να συμπληρώσουν και να υποβάλουν ηλεκτρονικά το μηχανογραφικό τους δελτίο.
Όσον αφορά τους υποψήφιους που θα διεκδικήσουν το 10% των θέσεων χωρίς νέα εξέταση, θα πρέπει μετά τις 15 Ιουνίου θα έρθουν σε επαφή με το Λύκειό τους, ώστε να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password) και στην πορεία να υποβάλλουν ηλεκτρονικά το μηχανογραφικό τους δελτίο.
Υπενθυμίζεται ότι:
• δικαίωμα για το 10% των θέσεων έχουν όσοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων ΓΕΛ ή των ημερήσιων ΕΠΑΛ τα έτη 2013 ή 2014, διεκδικώντας το αντίστοιχο ποσοστό θέσεων (40% για το 2013 και 60% για το 2014).
• όσοι απόφοιτοι είναι υποψήφιοι για το 10%, συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής με τα μόρια που είχαν επιτύχει στην τελευταία τους εξέταση. Οι υποψήφιοι αυτοί δεν έχουν τη δυνατότητα ή δικαίωμα να εξεταστούν ξανά σε ειδικό μάθημα ή στα αγωνίσματα για τα ΤΕΦΑΑ, αλλά συνυπολογίζονται τα μόρια που είχαν επιτύχει στην τελευταία τους εξέταση.
Εν όψει της έναρξης των εξετάσεων τη Δευτέρα (18/5/2015) το υπουργείο επισημαίνει ξανά στους υποψήφιους:
• να γνωρίζουν ακριβώς το εξεταστικό κέντρο, στο οποίο εξετάζονται και να γνωρίζουν την ακριβή διεύθυνση, ώστε να είναι έγκαιρα παρόντες, για να μην χάσουν την εξέτασή τους.
• να έχουν οπωσδήποτε μαζί τους το δελτίο εξεταζομένου που έχουν πάρει από τα Λύκειά τους.
• κατά την ώρα εξέτασης να ακολουθούν τις οδηγίες των εκπαιδευτικών, για να μην διαταράσσεται η εξεταστική διαδικασία.
Δείτε ΕΔΩ το μηχανογραφικό δελτίο ΓΕΛ
Δείτε ΕΔΩ το μηχανογραφικό δελτίο ΕΠΑΛ
Τα μυστικά της επιτυχίας για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας
Το υψηλότερο εμπόδιο που καλούνται να ξεπεράσουν οι υποψήφιοι και των τριών κατευθύνσεων είναι το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, όπου ζητείται η ανάπτυξη των απόψεων των μαθητών σε θέμα ενταγμένο σε επικοινωνιακό πλαίσιο και, πάντως, συναφές με το περιεχόμενο του δοθέντος κειμένου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ
Η βαθμολογική αξιολόγηση
Ένα «καλό» κείμενο βαθμολογείται από:
Διάρθρωση των σκέψεων-αρχιτεκτονική του κειμένου (λογική αλληλουχία, συνοχή, πειστική κατάταξη των επιχειρημάτων σε κλιμακωτή μορφή, αποτελεσματική διάκριση των παραγράφων, προοδευτική αποκάλυψη της προσωπικής θέσης, πρωτοτυπία, χωρίς «καλούπια»).
Χρήση της γλώσσας (σαφήνεια, ακρίβεια, λεκτικό-εκφραστικό πλούτο, τήρηση των γραμματικοσυντακτικών κανόνων, σωστή χρήση των σημείων στίξης, μορφή).
Καταλληλότητα ύφους-αποτελεσματικότητα του κειμένου.
(Επιλογή της κατάλληλης «γλώσσας» ανάλογα με την περίσταση και το είδος του κειμένου. Η αποτελεσματικότητα εξαρτάται από την ικανότητα του γράφοντος να πετύχει τον σκοπό που επιδιώκει με το κείμενο, π.χ. να πείσει ή και να προκαλέσει τις επιθυμητές ενέργειες ή αντιδράσεις).
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ SOS ΘΕΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ
Οκτώ λάθη προς αποφυγή
Η αδυναμία κατανόησης των ζητουμένων, κυρίως, αλλά και του είδους του επικοινωνιακού λόγου που πρέπει να χρησιμοποιήσουν οι μαθητές οδηγούν σε σοβαρά λάθη, όπως:
1. Η προβολή μιας φανερά παράλογης ή ακαθόριστης θέσης.
2. Η έλλειψη προσπάθειας για λογική τεκμηρίωση μιας ορθής θέσης.
3. Η εκφραστική φτώχεια που συχνά συνοδεύεται από τη μονότονη επανάληψη λέξεων και εκφράσεων.
4. Η απεραντολογία με επαναλήψεις νοημάτων.
5. Η εκφραστική ανομοιομορφία, η φλυαρία, ο ρητορισμός, ο επιφανειακός εκφραστικός πλούτος.
6. Η μη ορθή χρήση των σημείων στίξης, οι συχνές διαγραφές λέξεων, οι μουντζούρες.
7. Η έλλειψη καθορισμένης πορείας και η άτακτη παράθεση των σκέψεων.
8. Η κυκλική πορεία στην ανάπτυξη που την επαναφέρει στο σημείο αφετηρίας με επαναλήψεις και «αναμασήματα».